Rock Werchter 2026

Well another Belgium festival disagrees with you and every other festival in Europe that I can see that has booked them sub or headline disagrees too.
Graspop 22 start om 19h30. Pukkelpop 2024 start 20h30. Dusja. En de rest in europa boeit zeer weinig, enorm veel kleine festivals.

Morgen laatste 2025 pakketje (WISHFUL) gok 25 namen;

Lily Allen, Wolf Alice, CMAT, Zara Larsson, Skunk Anansie, Reneé Rapp, Kingfishr, Lorde (? zie ik enkel nog mogelijk als aparte aankondiging als barn head, maar wishful thinking), JENNIE, Zimmer90, Holly Humberstone, Swimming Paul, Little Simz, Joy Crookes, Charlotte Cardin, The Beaches, Massive Attack, Ski Aggu (te grote genreclash?), Jade, KI/KI, PinkPantheress, Role Model, Peggy Gou, Cyndi Lauper, Brutalismus3000
Dat zou een hele mooie lijst met namen zijn

• Geweldig
Waarderingen: AGov
Vorig jaar hadden we voor nieuwjaar 31 namen gekregen, twee jaar geleden waren dat 30. Dit jaar zitten we op dit moment al aan 29, dus verwachten we nog zeker een pakketje? Moest er nog een komen verwacht ik een pakket met 10 namen dan zitten we ongeveer aan de helft (van de 3 grote podia) en kunnen ze nog voldoende aankondigen na nieuwjaar.

ik verwacht (vooral hoop) volgende 10: Olivia Dean (1e concert in de states 10 juli), Rise Against (3 & 4 juli in Düsseldorf), CMAT (DTRH al gepland tijdens RW weekend), Franz Ferdinand (concert in Frankrijk tijdens het weekend + leak van vorig jaar inhalen?), Kingfishr (mooie KlubC naam?), White Lies (Barn rond 17u?), Zara Larson (kan ook naar PKP), All Time Low (weekend voor RW in Munster, Duitsland), Sons & Yong Yello (de twee Belgische namen in het pakketje)

• Leuk
Waarderingen: Bassdrum
ik ga ook uit van een pakketje morgen,

Franz Ferdinand, Hayley Williams, Mogwai, Just Mustard, Agnes Obel, White Lies, Interpol, Dogstar , Wolf Alice, Sons, The Black Crowes, Richard Ashcroft, The Pretty Reckless (lijkt me zeker nu ze nog niet voor GMM zijn aangekondigd) , Modeselektor , en dan een Bloody Beetroots live uit de hoge hoed.

"balen" dat Bush niet komt, staan op GMM zie ik.
Vind het ook jammer van Bush. Dat was een band waarvan ik ook hoopte dat ze er zouden staan. Verder hoop ik van jouw lijstje Mogwai, Franz Ferdinand, Interpol en Richard Ashcroft te kunnen zien op Werchter.

Vorig jaar hadden we voor nieuwjaar 31 namen gekregen, twee jaar geleden waren dat 30. Dit jaar zitten we op dit moment al aan 29, dus verwachten we nog zeker een pakketje? Moest er nog een komen verwacht ik een pakket met 10 namen dan zitten we ongeveer aan de helft en kunnen ze nog voldoende aankondigen na nieuwjaar.

ik verwacht (vooral hoop) volgende 10: Olivia Dean (1e concert in de states 10 juli), Rise Against (3 & 4 juli in Düsseldorf), CMAT (DTRH al gepland tijdens RW weekend), Franz Ferdinand (concert in Frankrijk tijdens het weekend + leak van vorig jaar inhalen?), Kingfishr (mooie KlubC naam?), White Lies (Barn rond 17u?), Zara Larson (kan ook naar PKP), All Time Low (weekend voor RW in Munster, Duitsland), Sons & Yong Yello (de twee Belgische namen in het pakketje)
Van mij mag het wel wat vooruit gaan, zo tot april wat palaveren over de laatste naampjes maakt het wat langdradig.

Graspop 22 start om 19h30. Pukkelpop 2024 start 20h30. Dusja. En de rest in europa boeit zeer weinig, enorm veel kleine festivals.
Does not matter what time they start haha, festivals times are different all over. What matters is the position they are playing. That is a pretty weird way to try and have a reason.

Does not matter what time they start haha, festivals times are different all over. What matters is the position they are playing. That is a pretty weird way to try and have a reason.
Omdat het gaat om posities. Op GMM was dat derde laatst, op pukkelpop voorlaatst. Op Hurricane komen er nog 2 bands na. Dat is gewoon de spot dat die band moet ambiëren in 2025. Headliner (of zelfs sub) op een major is echt over het paard getild.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Vorig jaar hadden we voor nieuwjaar 31 namen gekregen, twee jaar geleden waren dat 30. Dit jaar zitten we op dit moment al aan 29, dus verwachten we nog zeker een pakketje? Moest er nog een komen verwacht ik een pakket met 10 namen dan zitten we ongeveer aan de helft (van de 3 grote podia) en kunnen ze nog voldoende aankondigen na nieuwjaar.

Rise Against being elsewhere the 3rd and 4th makes them unlikely. That's 3 days in a row with one day having your top 4 and top 3 potential on both top two stages taken. It's Sunday if anything for them.

Bands als Limp Bizkit en Offspring anno 2025 als headliner positioneren op een major is pas lachwekkend. Is gewoon nostalgisch teren op de vergane glorie van een vervlogen jeugd.
Laat ons vanavond zeker weten of we morgen pakketje mogen verwachten en hoeveel namen en mss nog een tipje van de sluier. 😉

Dju, ik dacht hier gelezen te hebben dat The Offspring tussen Teddy Swims en Capaldi ging staan. Had op zich ook wel een juiste plek geweest als 3e laatste.
Wel vreemd dat die nog kunnen headlinen op GMM. Ondanks blijkbaar het (gebrek aan?) aanbod, I know.

Wel is benieuwd hoe dat allemaal is gelopen. Gaan het nooit weten. Maar er is wat gepuzzeld en geschoven met The Offspring in Mechelen lijkt me.
En dan nog heel recent want gisteren was het nog 'ofwel in het volgende pakket ofwel niet'.

Dju, ik dacht hier gelezen te hebben dat The Offspring tussen Teddy Swims en Capaldi ging staan. Had op zich ook wel een juiste plek geweest als 3e laatste.
Wel vreemd dat die nog kunnen headlinen op GMM. Ondanks blijkbaar het (gebrek aan?) aanbod, I know.
You thought the suggestions that The Offspring after just selling out the ING arena in Belgium were going to be 3rd between Lewis and Teddy because people here say so and want a way to deviate from Teddy being 3rd down?, apart from the fact that The Offspring being on main stage Friday at all made no sense after The XX were booked. They were a sub for The Cure if anything.

Ik zie hier niemand David Byrne vermelden. Die verwachten we toch ook in het volgende pakketje?
Ik ben (voorzichtig) optimistisch hierover zeker ook omdat er nog maar 5 bands voor zondag zijn aangekondigd (waarvan maar 2 grote namen) Een naam à la David Byrne verwacht ik er dan ook nog bij.

Rise Against being elsewhere the 3rd and 4th makes them unlikely. That's 3 days in a row with one day having your top 4 and top 3 potential on both top two stages taken. It's Sunday if anything for them.
Rise Against op donderdag of zondag is toch perfect mogelijk als ze 2 dagen in Dusseldorf zijn? Als dagtickethouder voor zondag juich ik het iig toe, 3e laatste op main. 😅 landmvrks daar mag ook!

• Leuk
Waarderingen: Joslittel

Users who are viewing this thread