Rock Werchter 2026

Wat een lekker rijtje namen! Heel blij mee. Met voor mij als hoogtepunten The Last Dinner Party, Halsey, Matt Berninger en Kneecap. Begin voor het eerst bang te zijn voor clashes tijdens RW.

Advies: staar je niet blind op de volgorde. Het zegt nog niet alles over de stage indeling.
Nee, zeker en vast niet. Maar je moet wel toegeven dat je met de huidige volgorde een heel logische stage split hebt.

DO:
Main: Zwangere Guy - Kasabian - The Lumineers - The Prodigy - Mumford & Sons (in lijn met de leak)
Barn: All Them Witches - The Vaccines - Loyle Carner
Klub C: Dylan Gossett

VR:
Main: Royel Otis - Teddy Swims - Lewis Capaldi - The XX
Barn: The Last Dinner Party
Klub C: Lauren Spencer Smith

ZA:
Main: Halsey - 21 Pilots - Gorillaz
Barn: The Haunted Youth - Kneecap - Matt Berninger - Pixies
Klub C: Palaye Royale

Met eventuele switches tussen Barn en Klub C voor de namen onderin. Enkel op zondag koffiedik kijken waar APC en Kalkbrenner belanden.

Met Loyle Carner op de donderdag is het nu wel zeker dat we met hem de barnhead hebben en Prodigy gewoon voor Mumford staat.

Ik hoop voor de fijnproevers echt dat ze een manier gaan zien te vinden om A Perfect Circle niet met Moby en/of The Cure te laten clashen. Meest voor de hand liggend is Paul Kalkbrenner als danceact die de Barn afsluit en A Perfect Circle ervoor. Dan kun je mooi na APC richting de main en daar de rest van je avond doorbrengen.

Met een dergelijk scenario ga ik toch zelf ook aan een dagticketje denken. Zeker als het tijdschema inderdaad lief gaat zijn en ze Ethel Cain daar nog ergens voor weten te zetten, in plaats van bijvoorbeeld als extra clash in de avond in Klub C.

Leak van @plastiek klopte dus wel degelijk. Alleen vrees ik voor ons dat Lorde en Vampire Weekend zich (voorlopig) hebben teruggetrokken, plannen hebben gewijzigd. Waardoor we toch eens een goed beeld krijgen van hoe alles kan lopen in het wereldje.
Want Lorde voor Mumford had gewoon een mooie move geweest.
Hoop nog wel heel erg op Vampire Weekend

Ik denk dat Byrne niet meer komt. De Barn headliners zijn bekend met Carner, TLDP, Pixies en a Perfect Circle.
Is een gokje trouwens dus geen garantie vanuit deze kant.

Nog een naam voor vrijdag geleakt;

Apero

Hmmmm die misstaat zeker niet 😀

Nee flauw, vrijdag is nog niet mijn ding op the XX na waar ik wel benieuwd naar ben (vorige keer op de main wel gezien, weinig van onthouden)

Zondag echt sterk, Zaterdag heeft een serieuze impuls gekregen ook.

Donderdag ben ik blij met Kasabian en zeeer benieuwd naar All Them Witches

Mooie spreiding! Nu nig een beetje meer rock, 1 of 2metal namen, vrijdag wat steviger en dat komt helemaal in orde

• Leuk
Waarderingen: musicislife
Ik denk dat Byrne niet meer komt. De Barn headliners zijn bekend met Carner, TLDP, Pixies en a Perfect Circle.
Is een gokje trouwens dus geen garantie vanuit deze kant.
De eerste 2 pakketjes zijn altijd richtinggevend. Je moet nog wel wat doen om je line up gewicht te geven. Want dit gaat de weide niet voltrekken.
Zoals @Kereltje zei, namen Barn en main stage zijn nog erg inwisselbaar. Moeilijk een lijn in te trekken.

• Leuk
Waarderingen: roluf en swissepfan
Aan gitaren, de een wat zwaarder dan de ander, in ieder geval geen gebrek in deze drop. Het is jullie gegund. 👌

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
De eerste 2 pakketjes zijn altijd richtinggevend. Je moet nog wel wat doen om je line up gewicht te geven. Want dit gaat de weide niet voltrekken.
Zoals @Kereltje zei, namen Barn en main stage zijn nog erg inwisselbaar. Moeilijk een lijn in te trekken.
Op basis van de volgorde van de Instagram stories verwacht ik A Perfect Circle (als derde naam gepost, nog vóór Teddy Swims) eigenlijk wel op de main stage?

Users who are viewing this thread