Pukkelpop 2026

Ik heb mijn bericht aangepast om aan te geven dat Idles en Offspring Subs waren, geen headliners. Deftones zal niet de hoofdheadliner van Pukkelpop zijn. Hooguit zijn ze een Subheadliner, maar mijn punt blijft dat Pukkelpop nog steeds gitaarbands boekt voor de hoogtepunten.

Idles was Mackelmores sub en Joost was de dance closer. Zo zie ik het tenminste.
Volledig akkoord. Anders had QOTSA vorig jaar ook niet afgesloten. Mijn punt was eerder dat ik Deftones te licht vind als head of co-head.

• Leuk
Waarderingen: Backinblack en DDave
Deftones lijkt mij niks voor PKP. Te duur voor vergeleken met het volk dat ze 'maar' op de been zullen krijgen in Kiewit.

• Leuk
Waarderingen: Mjz
Op BKS speelden ze ook een uurtje als sub voor Michael Kiwanuka he..

Wie zien we dan als grote rock headliner?

Zou denken headliners zijn Tyler, Benson Boone en Lorde op dezelfde dag misschien en een grote rocknaam... maar wie

We Out Here Festival maakt maandag de eerste namen bekend. Kiwanuka zou er vorig jaar spelen. Ook Paredes De Coura lijkt binnenkort iets aan te kondigen.

Toch niet de grote naam zoals deftones zelfs (ben geen fan van deftones maar toch)

Bedoel echt foo fighters, muse, green day, zoals queens of the stonage vorig jaar
dat soort grote namen touren (voorlopig toch) niet in die periode, een combinatie van Turnstile - Deftones zou erg goed werken imo

dat soort grote namen touren (voorlopig toch) niet in die periode, een combinatie van Turnstile - Deftones zou erg goed werken imo

Vrees ik voor, deftones vorig jaar op werchter was nie echt geen volk (ook door de clash met iggy)

Tunstile, fontaines, deftones en iemand als sam fender of Kings of leon misschien?

en Yungblud niet vergeten natuurlijk!

Dacht dat fontaines even rust nam deze zomer?

Fontaines kan wel, yungblud zou blijkbaar co headlinen op parklife, en ja vorig jaar kon die mij niet bekoren.

KOL zie ik wel afkomen, Jack White tourt ook, maar kan goed zijn dat het deftones - turnstile - Florence and the machine is natuurlijk

Turnstile is de grootste rocknaam van het moment. In combo met Florence, Tyler of Lorde toch een perfecte bovenkant van een dag Pukkelpop. Deftones indien beschikbaar zou daar ook niet op misstaan, maar ook niet als grote headliner.

Wanneer komen er nieuwe namen voor Rock en Seine?
vorige week hebben ze bij ReS een soort van wishlist gevraagd, de afgelopen jaren kwamen de eerste namen volgens mij 2/3 weken later... Geen zekerheidje, maar daar heb ik zelf een beetje hoop op.

Volledig akkoord. Anders had QOTSA vorig jaar ook niet afgesloten. Mijn punt was eerder dat ik Deftones te licht vind als head of co-head.
Ook na vorig jaar, waar de zondag bijzonder moeizaam verkocht? Ik juich het niet toe, maar zou het vanuit organisatorisch standpunt wel begrijpen dat je geen (dure) gevestigde rockwaarden meer boekt. Door de hypes rond Idles, Turnstile, Fontaines, ... zijn dat bands die het goed gaan doen bij je doelgroep en door hun relevantie een plekje op de affiche verdienen. Maar waarom zou je anno 2026 nog je buidel opentrekken voor een QOTSA, The Offspring, Smashing Pumpkins, Pixies en consoorten? Het is me wat onduidelijk welke doelgroep de laatste jaren plots op de Deftonestrein is gesprongen, maar ik gok niet de jonge 20'er.

Ik ben sinds 2009 altijd minstens een dag naar Pukkelpop geweest, maar heb het dit jaar aan me laten voorbijgaan. Want ook in de Lift, Club, Backyard, ... stond er bijzonder weinig gitaarmuziek die me kon bekoren (of die niet al 10 keer in België hebben gespeeld). Maar tegelijk draag ik Pukkelpop nog steeds een warm hart toe. Het is het festival dat mijn passie voor muziek jaar na jaar heeft opgepookt, en ik hoop dat het diezelfde rol kan blijven spelen voor de jongeling van vandaag.

• Leuk
Waarderingen: EngineNr9
Twenty One Pilots worden aangekondigd voor APE. Natuurlijk uitgesloten, maar het kan ons wat opties bieden voor de undercard.
Op 30 augustus met volgende undercard: Wunderhorse, Ren, BBNO$, PVRIS, Nova Twins, Dead Pony, Kid Kapichi en Leap.

Users who are viewing this thread

• Jens