Heb eens in men mailboxen tussen de oude persberichten aan het neuzen geweest. Was 8 april 2008.
Had wel een enorme impact op het programma. Want zeer magere affiche die dag omdat er duidelijk wat centjes naar Metallica gegaan waren, WT speelde er vlak voor. Als ik het goed heb stond toen nog een relatief klein Volbeat op een zijpodia bv.
2008 was pas mijn tweede Pukkelpop, maar ik weet nog dat ik destijds vond dat de rest van de line-up eronder leed.
Maar nu ik erop terugkijk, waren er dat jaar veel geweldige bands en dj's.
Ik herinner me nog dat ik genoot van sets van Ian Brown, The Pigeon Detectives, Holy Fuck, Tokyo Police Club, MGMT en Pete and the Pirates.
Dancemuziek is echt mijn ding en er waren dat jaar zoveel geweldige acts.
Het hele weekend was bomvol, maar zelfs op zaterdag, toen Metallica speelde, hadden ze Boys Noize, Diplo, Miss Kitten and The Hacker, DJ Hype, Deadmau5, Chase and Status, Caribou en Ricardo Villalobos.
Als ze alle elektronische acts van dat jaar gewoon zouden pakken en die volgende zomer op de affiche zouden zetten, zou ik meer dan tevreden zijn! Het is makkelijk om met een roze bril terug te kijken op line-ups uit het verleden, maar veel van die acts waren op weg naar succes, dus een vergelijking met nu is niet helemaal eerlijk.