Actualiteit

Snap dat dit een actualiteit topic is en dat we alles moeten kunnen bespreken ook en zeggen, ook politiek. Vind ik ook hartstikke leuk. Maar zullen we zaken als politici feeksen en heksen niemen lekker aan de comment sectie op Facebook en twitter over laten?

Prima dat je iemand niet leuk vindt, als persoon of op de politieke inhoud. Gelukkig hebben we veel andere smaken in Nederland. Maar iemand een feeks of heks noemen is gewoon zielig en kinderachtig.

En nee, ik heb niet op kaag (eerdere verkiezingen) of yesilgoz gestemd en ben het zeker niet met alle ideeën eens. En in het geval van yesilgoz vind ik het ook nog eens belachelijk hoe star en populistisch in de politieke wedstrijd zit.

TLDR: wees gewoon een beetje lief en beleefd voor elkaar, ook voor mensen met wie je het oneens bent of die je niet aardig vindt.

Snap dat dit een actualiteit topic is en dat we alles moeten kunnen bespreken ook en zeggen, ook politiek. Vind ik ook hartstikke leuk. Maar zullen we zaken als politici feeksen en heksen niemen lekker aan de comment sectie op Facebook en twitter over laten?

Prima dat je iemand niet leuk vindt, als persoon of op de politieke inhoud. Gelukkig hebben we veel andere smaken in Nederland. Maar iemand een feeks of heks noemen is gewoon zielig en kinderachtig.

En nee, ik heb niet op kaag (eerdere verkiezingen) of yesilgoz gestemd en ben het zeker niet met alle ideeën eens. En in het geval van yesilgoz vind ik het ook nog eens belachelijk hoe star en populistisch in de politieke wedstrijd zit.

TLDR: wees gewoon een beetje lief en beleefd voor elkaar, ook voor mensen met wie je het oneens bent of die je niet aardig vindt.
Ja okay fair enough. Ik gaf de opmerking van @Sjakie de Wit een duimpje omdat het wel mijn gevoel vertegenwoordigt van “waarom moet Wijers nu het veld ruimen voor uitspraken waar zo’n beetje iedereen het mee eens is” maar dat gold wel vooral voor dat hij haar een leugenaar genoemd zou hebben. Dat is gewoon een aantoonbaar feit. Al blijkt er toch wat discussie te zijn over of dat wel zijn woorden waren, of die van Eric Smit, die naast hem zat. Maar daarover zo meer.

De term “feeks” verdient inderdaad geen schoonheidsprijs en we kunnen er daarom inderdaad beter van wegblijven. Hoe begrijpelijk ik het ook vind dat iemand in privé appje zo’n uitspraak doet, het komt het publieke debat niet ten goede zulk taalgebruik over te nemen. Valide punt.

Waar ik persoonlijk meer vraagtekens bij heb, is hoe het nu precies komt dat het NRC eerst ophef creëert over een uitspraak die mogelijk niet eens klopt, en vervolgens opeens privé appjes van Wijers in handen krijgt. Als dit zaakje daadwerkelijk zo stinkt als onderstaand artikel doet vermoeden vind ik dat veel schadelijker voor het politieke proces dan welke woordkeuze ook…

En intussen doet het NRC alsof hun neus bloedt met een artikel over hoe ze zelf het formatieproces verstoord hebben. Vrij bizar allemaal.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Sjakie de Wit
"Feeks" is niet professioneel, ik denk inderdaad dat de positie van Wijers niet houdbaar was onder de noemer van niet uitstralen van objectiviteit.

Wat ik eigenlijk nog erger vind, is dat er blijkbaar lobbygroepen zijn die de kabinetsformatie proberen te beïnvloeden (o.a. op deze manier).

• Leuk
Waarderingen: Timmetje en Dr. Hannibal
Mijn opmerking was ook eerder humoristisch bedoeld, maar @gerrie maakt natuurlijk een absoluut goed punt.
Al denk ik wel dat ook Yesilgoz meewerkt aan een politiek klimaat, waarbij juist dit soort rariteiten steeds normaler worden. Sowieso zou iets van bescheidenheid de VVD sieren, nadat ze de poort zelf openzetten voor opruiers en populisten. En nu eigenlijk dwars gaan liggen omdat een middenkabinet toch echt te ver zou gaan. Nee, ik vind de VVD en Yesilgoz geen fijn clubje, maar laten we inderdaad pogen om ze op een respectvolle manier te laten zien dat we wel beter weten.

Mijn opmerking was ook eerder humoristisch bedoeld, maar @gerrie maakt natuurlijk een absoluut goed punt.
Al denk ik wel dat ook Yesilgoz meewerkt aan een politiek klimaat, waarbij juist dit soort rariteiten steeds normaler worden. Sowieso zou iets van bescheidenheid de VVD sieren, nadat ze de poort zelf openzetten voor opruiers en populisten. En nu eigenlijk dwars gaan liggen omdat een middenkabinet toch echt te ver zou gaan. Nee, ik vind de VVD en Yesilgoz geen fijn clubje, maar laten we inderdaad pogen om ze op een respectvolle manier te laten zien dat we wel beter weten.
Hier is geen speld tussen te krijgen 😅😉

Dus degene die een feestje organiseerde voor rijken om met hun geld zo hard mogelijk hun best te doen een rechts kabinet te krijgen, lekt informatie, al dan niet terecht, over de informateur om ervoor te zorgen dat Yesilgöz' (geen heks of feeks, maar gewoon een volkomen ongeschikt naar mens) misperen zonder gevolgen blijven en de kans op een rechts kabinet wordt vergoot.

Toch fijn dat geld niet regeert...

Geen idee of voorgaande formaties ook op deze manier verlopen, maar hoe Jetten, Bontenbal en co. in gesprek gaan met allerlei experts op allerlei gebieden, klinkt wel goed. Kan me niet herinneren dat dat de afgelopen keer ook zo verliep?

• Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal en BeWario
Geen idee of voorgaande formaties ook op deze manier verlopen, maar hoe Jetten, Bontenbal en co. in gesprek gaan met allerlei experts op allerlei gebieden, klinkt wel goed. Kan me niet herinneren dat dat de afgelopen keer ook zo verliep?
Kim Putters, die informeerde voor kabinet Schoof 1, ging ook langs bij wetenschappers, historici, oud-politici en andere experts

• Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal en Koekdoos
Snap wel dat Putters een beetje steun zocht in hoe hij zijn bizarre opdracht kon vervullen haha, met al die exotische kabinetsvarianten die het NSC toen voorstelde, en aan de andere kant een stel populistische kraaiers die hij daar in moest zien te voegen 😅 dat Jetten en Bontenbal nu input van experts voor de inhoud van hun programma voorstel gebruiken lijkt me wel iets anders, maar ik kan het alleen maar aanmoedigen! Meer politiek op basis van feiten en kennis in plaats van holle termen en loze kreten aub.

• Leuk
Waarderingen: Koekdoos
Snap wel dat Putters een beetje steun zocht in hoe hij zijn bizarre opdracht kon vervullen haha, met al die exotische kabinetsvarianten die het NSC toen voorstelde, en aan de andere kant een stel populistische kraaiers die hij daar in moest zien te voegen 😅 dat Jetten en Bontenbal nu input van experts voor de inhoud van hun programma voorstel gebruiken lijkt me wel iets anders, maar ik kan het alleen maar aanmoedigen! Meer politiek op basis van feiten en kennis in plaats van holle termen en loze kreten aub.
Politiek op basis van feiten en kennis kan ik mij alleen maar achter scharen. Maar als wij alleen al naar al naar de verbouwing van het Binnenhof kijken. Destijds door de ingehuurde "experts" geraamd op zo'n 500 miljoen euro.
Inmiddels gaan we richting de 270 miljard. Sorry hoor, ik zit de bouwwereld maar als wij als commercieel bedrijf zo zouden begroten dan kunnen de deuren binnen een jaar op slot. Dus als dat het kaliber van de geraadpleegde experts is dan maak je borst maar nat. En daarbij: waarom de experts niet invliegen als je het partijprogramma samensteld. Alles om maar zieltjes te winnen volgens mij. Tot zover weer mijn 2 cent over de politieke agenda.

Politiek op basis van feiten en kennis kan ik mij alleen maar achter scharen. Maar als wij alleen al naar al naar de verbouwing van het Binnenhof kijken. Destijds door de ingehuurde "experts" geraamd op zo'n 500 miljoen euro.
Inmiddels gaan we richting de 270 miljard. Sorry hoor, ik zit de bouwwereld maar als wij als commercieel bedrijf zo zouden begroten dan kunnen de deuren binnen een jaar op slot. Dus als dat het kaliber van de geraadpleegde experts is dan maak je borst maar nat. En daarbij: waarom de experts niet invliegen als je het partijprogramma samensteld. Alles om maar zieltjes te winnen volgens mij. Tot zover weer mijn 2 cent over de politieke agenda.
Ik gok dat je 2,7 miljard bedoelt nog een groot verschil maar toch weer iets kleiner. En alle kleine beetjes helpen.

• Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal
Ik gok dat je 2,7 miljard bedoelt nog een groot verschil maar toch weer iets kleiner. En alle kleine beetjes helpen.
Sorry, my bad. Klopt inderdaad. Maar dat is het budget gewoon x5. En dat gaat in de normale commerciële wereld echt nooit gebeuren.

Beetje flauw om een specifiek voorbeeld uit te zoeken waar experts een verkeerde inschatting gemaakt hebben (ken verder de details over dat Binnenhof project overigens niet goed) om gelijk maar alle experts in een slecht daglicht te stellen, niet? Overal worden fouten gemaakt maar zonder enige expertise erbij te betrekken gaat het waarschijnlijk nog veel vaker en harder fout. Er zijn ook genoeg complexe dossiers waarbij adviezen van experts al jaren in de wind geslagen worden waardoor het probleem vervolgens alleen maar groeit, dus ik vind deze ontwikkeling wel hoopvol.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Davidd

Users who are viewing this thread