Daarom werkt het financieren van publieke projecten ook anders, het is nu eenmaal eeuwig zonde zo’n historisch gebouw niet het onderhoud te geven wat het nodig heeft omdat het commercieel niet zou werken, toch? Dan zou er al heel wat geschiedenis en publieke infrastructuur verloren zijn gegaan ben ik bang. Ik ben wel blij dat de commerciële wereld niet in alle gevallen als de “normale” wereld word gezien. De muziek wereld is ook niet altijd even commercieel succesvol, juist de bands die dat niet zijn maar drijven op de passie die mensen er in steken en de offers die ze brengen leiden in mijn ogen tot de mooiste dingen.Sorry, my bad. Klopt inderdaad. Maar dat is het budget gewoon x5. En dat gaat in de normale commerciële wereld echt nooit gebeuren.
En nogmaals, ik ken de details van dat Binnenhof project niet dus misschien wordt er wel heel veel geld over de balk gesmeten zonder dat het nodig is. Maar ik heb via een kennis van een goede vriend van me wel begrepen dat ook een groot deel van de extra kosten en vertraging voortkomt uit het werk van gepassioneerde mensen die zich inzetten de historische elementen van het pand zo goed mogelijk intact te houden en bewaard te houden voor toekomstige generaties, in plaats van voor de snellere goedkopere opties te gaan die wellicht van tevoren begroot waren. Als dat is wat nodig is, dan ben ik daar voorstander van.