Actualiteit

Sorry, my bad. Klopt inderdaad. Maar dat is het budget gewoon x5. En dat gaat in de normale commerciële wereld echt nooit gebeuren.
Daarom werkt het financieren van publieke projecten ook anders, het is nu eenmaal eeuwig zonde zo’n historisch gebouw niet het onderhoud te geven wat het nodig heeft omdat het commercieel niet zou werken, toch? Dan zou er al heel wat geschiedenis en publieke infrastructuur verloren zijn gegaan ben ik bang. Ik ben wel blij dat de commerciële wereld niet in alle gevallen als de “normale” wereld word gezien. De muziek wereld is ook niet altijd even commercieel succesvol, juist de bands die dat niet zijn maar drijven op de passie die mensen er in steken en de offers die ze brengen leiden in mijn ogen tot de mooiste dingen.

En nogmaals, ik ken de details van dat Binnenhof project niet dus misschien wordt er wel heel veel geld over de balk gesmeten zonder dat het nodig is. Maar ik heb via een kennis van een goede vriend van me wel begrepen dat ook een groot deel van de extra kosten en vertraging voortkomt uit het werk van gepassioneerde mensen die zich inzetten de historische elementen van het pand zo goed mogelijk intact te houden en bewaard te houden voor toekomstige generaties, in plaats van voor de snellere goedkopere opties te gaan die wellicht van tevoren begroot waren. Als dat is wat nodig is, dan ben ik daar voorstander van.

• Leuk
Waarderingen: Oasiss
Over de btw-beslissing in België: ik vind het maar logisch dat ze deze optrekken als er geld moet gevonden worden. Liever de festivals zwaarder belasten, wat toch eigenlijk een luxe-product is, dan onze basisproducten qua eten/drinken naar 9% bijvoorbeeld. Maar leuk is het sowieso niet. Hopelijk staat er ook iets in van de voetballers en hun voordelen, want dat blijft toch al jaren een doorn in het oog voor velen (waaronder mij) 😇

• Leuk
Waarderingen: Koekdoos
Over de btw-beslissing in België: ik vind het maar logisch dat ze deze optrekken als er geld moet gevonden worden. Liever de festivals zwaarder belasten, wat toch eigenlijk een luxe-product is, dan onze basisproducten qua eten/drinken naar 9% bijvoorbeeld. Maar leuk is het sowieso niet. Hopelijk staat er ook iets in van de voetballers en hun voordelen, want dat blijft toch al jaren een doorn in het oog voor velen (waaronder mij) 😇
België is gewoon kampioen in koterijen maken. Dat ze gewoon eens alles aan hetzelfde tarief belasten. Luxe,basis,... allemaal afschaffen en één belasting.

België is gewoon kampioen in koterijen maken. Dat ze gewoon eens alles aan hetzelfde tarief belasten. Luxe,basis,... allemaal afschaffen en één belasting.
Ik vind wel dat er een onderscheid mag gemaakt worden tussen basis en luxe, maar alle uitzonderingen zijn voor mij het probleem naar transparantie toe

Ik vind wel dat er een onderscheid mag gemaakt worden tussen basis en luxe, maar alle uitzonderingen zijn voor mij het probleem naar transparantie toe
En de eerste vraag dat ik stel, wat is basis en wat is luxe?
Je kan daar geen antwoord op geven, zonder uitzonderingen op te maken en dan kom je terug in hetzelfde verhaal.

En de eerste vraag dat ik stel, wat is basis en wat is luxe?
Je kan daar geen antwoord op geven, zonder uitzonderingen op te maken en dan kom je terug in hetzelfde verhaal.
Gewoon beslissingen in nemen, of laten nemen door een comité van gekwalificeerde mensen hieromtrent. Ik denk vooral aan drinken/eten opsplitsen in basis-luxe en dat dat haalbaar moet zijn. Andere zaken, zoals gas en elektriciteit, ja dat is lastiger idd

Gewoon beslissingen in nemen, of laten nemen door een comité van gekwalificeerde mensen hieromtrent. Ik denk vooral aan drinken/eten opsplitsen in basis-luxe en dat dat haalbaar moet zijn. Andere zaken, zoals gas en elektriciteit, ja dat is lastiger idd
Ik mag toch hopen dat er in al die kabinetten verstandige mensen zitten. Om u een voorbeeld te stellen (wat nu na al die jaren wordt rechtgezet en dat gewoon symbool staat voor een kaduuk systeem): als je frieten bestelde en je at ze in de frituur op, was het 12% btw, haal je diezelfde frieten af en je eet ze buiten de frituur 6%.

Zulke zaken sluipen er gewoon in, doordat elke partij in de loop der jaren wel iets wou 'geven' aan zijn achterban.

En hetzelfde lolleke blijft maar duren. Kijk nu naar de festivaltickets, gaan naar 12%. Diezelfde cultuursector zou nu wel nog een uitzondering krijgen als uw voorstelling/optreden wordt gemaakt door vzw's. De anderen niet. We zijn kampioen in achterpoorten en deze regering doet net hetzelfde als al die voor hen.

Het is gewoon lelijk. En het slaat nergens op.

Moderne kunst noemen ze dat dan?
Vind kunst een groot woord, eerder een mislukte poging om zieltjes te winnen. Moderniseren is van alle tijden en hoort ook maar het moet dan wel iets toevoegen en betekenis hebben, dat heeft dit soort ongein niet.

Vind kunst een groot woord, eerder een mislukte poging om zieltjes te winnen. Moderniseren is van alle tijden en hoort ook maar het moet dan wel iets toevoegen en betekenis hebben, dat heeft dit soort ongein niet.
Het is in ieder geval gemaakt door een kunstenares.

Meer en meer tegenkant ondertussen, benieuwd hoe lang dat gedrocht er zal staan.

Al een mede politieke nerd die het document van D66/CDA hebben ontleed? Wat vinden we? Zien we specifieke handreikingen naar GLPvdA/VVD?

• Leuk
Waarderingen: Oasiss
Al een mede politieke nerd die het document van D66/CDA hebben ontleed? Wat vinden we? Zien we specifieke handreikingen naar GLPvdA/VVD?
Nog niet, later deze week maar eens doen. Ik zag wel al voorbijkomen dat Klaver aanknopingspunten zag.

• Leuk
Waarderingen: AngieH
maar we zijn het dus eens dat voor de hardwerkenden is?
Dat is nog niet helemaal duidelijk.

Voor deze keer heeft Dilan vandaag alleen haar wens voor een centrumrechts kabinet nogmaals benadrukt, maar die slogan gaat normaal volautomatisch samen met de zin "voor de hardwerkende Nederlander thuis". Strikt genomen zou je onder deze definitie bijv. ook de WIA-gerechtigde die hard werkt om ondanks chronische/ernstige ziekte nog wat van het leven te maken kunnen scharen, maar gezien het feit dat de VVD bij de vorige verkiezingen (lokaal) campagne heeft gevoerd met de slogan "een uitkering is een lekkere hangmat" betwijfel ik of zij dat ook zo ziet.

Aan welke kant van het spectrum Henri en Rob staan in deze discussie moet ik nog even zien, want ik moet het document nog lezen.

• Winning
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal en Oasiss

Users who are viewing this thread