Graspop Metal Meeting 2026

Hoezo 'gewoon'?
The Offspring gaat never nooit niet South headliner op donderdag worden.
Laten we een beetje realistisch blijven.
Gewoon als zijnde geen zotte kuren. En zowat niveau LB. Plus past wel in die rij.

Ik weet het ook niet meer.

Het gaat denk ik Gojira worden (tot mijn verdriet). Exclusieve festivalset op Graspop en ze wachten met de aankondiging omdat Gojira dit najaar nog tickets te verkopen heeft voor hun tour in Frankrijk. 2027 doen ze de grote festivaltour en dan kunnen ze mooi op Graspop alvast de productie testen. Bovendien scheelt het wat in de planning, want er zullen in 2027 meer kapers op de kust zijn in het weekend waar Graspop zal gaan vallen. En Graspop heeft z'n exclusieve naam voor de donderdag in 2026.

Het gaat denk ik Gojira worden (tot mijn verdriet). Exclusieve festivalset op Graspop en ze wachten met de aankondiging omdat Gojira dit najaar nog tickets te verkopen heeft voor hun tour in Frankrijk. 2027 doen ze de grote festivaltour en dan kunnen ze mooi op Graspop alvast de productie testen. Bovendien scheelt het wat in de planning, want er zullen in 2027 meer kapers op de kust zijn in het weekend waar Graspop zal gaan vallen. En Graspop heeft z'n exclusieve naam voor de donderdag in 2026.

En dan niet als vervanging voor een annulering a la Machine Head in 2023 dat ze er dan het jaar erop nog een keer staan? Gojira zowel 2026 als 2027 dus niet, maar dan in 2027 bijvoorbeeld Hellfest en Copenhell (Pinkpop?) in dat weekend en misschien een hoge Werchter spot of iets dergelijks?

• Leuk
Waarderingen: pisser en Jamel
En dan niet als vervanging voor een annulering a la Machine Head in 2023 dat ze er dan het jaar erop nog een keer staan? Gojira zowel 2026 als 2027 dus niet, maar dan in 2027 bijvoorbeeld Hellfest en Copenhell (Pinkpop?) in dat weekend en misschien een hoge Werchter spot of iets dergelijks?
Dat denk ik idd.

Anders zou ik het gewoon echt niet weten.

Ik zou het in ieder geval aanmoedigen 🤗

• Leuk
Waarderingen: Paddy
Ik zie geen reden waarom ze Gojira nog niet aangekondigd hebben, dus ik verwacht toch iets anders 😛
Geen idee wat tho 😅

Dat zou van deze affiche onmiddellijk een topaffiche maken. De echte wow-factor heb ik nog niet, maar met Gojira verandert het de zaak.

Ik heb overigens al wel combitickets, maar op dit moment zijn er met Anthrax en President niet echt fijne alternatieven voor mij. En ook Limp Bizkit is een beetje een hit or miss natuurlijk. Als ze gewoon hun nummers spelen, is het echt zeer goed maar voor je het weet zit je weer naar een karikatuur te kijken.

• Leuk
Waarderingen: BlackwaterPark
Ik zie geen reden waarom ze Gojira nog niet aangekondigd hebben, dus ik verwacht toch iets anders 😛
Geen idee wat tho 😅
Enige reden dat ik zie is dat ze een plan B/ Plan C zijn door een geplande HL die is weggevallen. En ze nog tot een overeenkomst moeten komen.

• Leuk
Waarderingen: Lars.
Ik zag Gojira dit jaar op het Reload Festival. Daarvoor had ik er nooit echt iets mee te maken. Maar ik was verbijsterd. De zanger is echt charismatisch, het gegrom klinkt live veel beter dan op het album. Heel vet gitaargeluid, leuke drummer. En een geweldige licht- en visuele show. Ze hebben er een nieuwe fan bij.

• Metal!
Waarderingen: TNFke
gojira helemaal top maar van mij hoeft het dit jaar nog niet op GMM. Afgelopen jaar in augustus op Dynamo gezien dus dat is weer heel snel voor mij.
Hoe graag ik ze ook live zie, ze spelen gewoon top en met energie.

Gojira zou voor mij de combi toch wat moeilijker maken omdat geen enkele donderdag naam er echt uitspringt dan.

gojira helemaal top maar van mij hoeft het dit jaar nog niet op GMM. Afgelopen jaar in augustus op Dynamo gezien dus dat is weer heel snel voor mij.
Hoe graag ik ze ook live zie, ze spelen gewoon top en met energie.
Waar gojira in andere landen staat maakt voor Graspop echt helemaal niks uit hoor. Voor GMM is het al van 2023 gelenden dus het wordt weer tijd dat ze er staan.

Omdat ze nog een tour in Frankrijk doen
Zoals hier ook al eerder aangehaald houd Graspop toch geen rekening met geplande concerten in andere landen. En hier was toch ook gezegd dat ten tijde van de Graspop aankondigingen, de dichtsbijzijnde concerten van Gojira in Frankrijk al uitverkocht waren. En ze hebben tussendoor toch ook nog een Frans festival aangekondigd?

Die concerten in Frankrijk lijken me dus geen excuus om ze niet aan te kondigen.

• Leuk
Waarderingen: Bobthegreen

Users who are viewing this thread