Graspop Metal Meeting 2026

Denk je nu echt dat een band zomaar gebombardeerd wordt als headliner van een stage zonder dat er een deftige discografie aan te pas komt? Wij weten niks van die band alleen dat er een enorm sterk team achter staat. De zanger is de zanger van Busted, in de muziekwereld een sterke naam door zijn sideprojects. De gitarist zou Alex Bailey van Sylosis zijn, de eigenaar van allotment productions die ook zorgt voor de gehele producties van bands als Architects, Sleep Token, Bleed from Within, Bury Tomorrow, Idles, Loathe, Behemoth.

Is het dan niet normaal dat wanneer hij zelf terug een band begint hij zijn connecties aanspreekt?

Daarnaast is het muziek die ik niet per se kan apprecieren maar muzikaal technisch zijn die songs echt tot in het detail goed geproduceerd wat maakt dat je al een heleboel andere artiesten voorbijsteekt op kwaliteit.

Nu, wij discussieren hier op een forum over of ze het verdienen of niet maar door het werk dat hun bandleden lijken te hebben gedaan achter de schermen voor andere bands denk ik niet dat iemand die in de metal dome speelt op dezelfde dag niet begrijpt waarom President headliner is.
Al was het Bruce Dickinson of Kurt Cobain op zang ... Bewijs eerst u zelf. Zelfs British Lion mocht maar de openingsspot invullen. Met de bassist van Iron Maiden.

U schreef eerder ook dat Gorillaz ook AI is en ook headliner is op hun festivals. Nu is het niet persee met die AI dat ik een probleem of met die anonimiteit ofzo. Het feit is dat Gorillaz ook vanaf nul is moeten beginnen

We leven zogenaamd in een democratie, maar wie heeft er gestemd op deze President die headliner is in de MetalDome??? Ik eis verkiezingen! 😅

• Haha
Waarderingen: MetalLimbo
Er is duidelijk een reden waarom bijna alle festivals waar ze staan ze zo'n hoge plaatsing geven op de line up.
Die reden is duidelijk: het merendeel van die festivals vallen direct onder Live Nation . Denk dat enkel Hellfest & Greenfield min of meer onafhankelijk zijn van LN en op HF zie je dat President een "normale" positie inneemt ergens in de loop van de namiddag op een podium

Al was het Bruce Dickinson of Kurt Cobain op zang ... Bewijs eerst u zelf. Zelfs British Lion mocht maar de openingsspot invullen. Met de bassist van Iron Maiden.

U schreef eerder ook dat Gorillaz ook AI is en ook headliner is op hun festivals. Nu is het niet persee met die AI dat ik een probleem of met die anonimiteit ofzo. Het feit is dat Gorillaz ook vanaf nul is moeten beginnen
Gorillaz is begonnen aan de top, niet onderaan. In hun 1ste jaar werden ze op Creamfields 2001 aangekondigd als headliner exact een maand voor ze hun album ‘Gorillaz’ uitbrachten. Kort daarna trokken ze met dat album de wereld rond als headliner op tal van festivals en eigen zaal+stadion shows (stadion shows voornamelijk in Azië).

Gorillaz is in veel grotere maten artificieel naar de top getrokken dan President. Mocht eender welke nobody Gorillaz begonnen zijn dan hadden ze niet zo snel zo groot geweest dan nu het geval was.

Wat hen groot maakte waren de videoclips met de personages die getekend werden door Jamie Hewlett, die illustrator was bij Marvel en al een hele reeks succesvolle comics op de markt had gebracht. Denkt ge dat elke band in 2001 het kapitaal had om zo’n mensen in te schakelen voor hun project?

• Thinking
Waarderingen: Timmetje
Gorillaz heeft in ieder geval altijd wel een eigen sound gehad. Dat kunnen we van President (tot nu toe) nog niet zeggen. Maar voor de rest gaat het wel kloppen. De Metaldome gaat te klein zijn waarschijnlijk. Voor de festivals gaat de PR machine nog wel wat harder draaien. Of het stort in zoals nu ook bij Dogma gebeurd

Aangezien er een hele discussie hier is rondom President, en ik er echt nog nooit van gehoord had...

Hebben mensen niet door dat dit gewoon een gefabriceerd ding van een label/bedrijf is? Het zou ergens nog best AI kunnen zijn. De haat is volledig terecht want wat een bagger is het.

Eerste release 15 mei van dit jaar. No-fucking-way dat dit een organisch/serieuze artiest is. Er is door labels/bedrijven gewoon iets afgesproken. Projectje voor goedkoop muziek publishen. Mijn alu-hoedje gaat niet snel op, maar bij dit echt meteen. De live-video op Download is ook gewoon een bandje. Daar is niks live aan volgens mij.

Kortom, een act waar het genre metal fucking ver weg van moet blijven. Compleet kansloze bagger.

Gorillaz heeft in ieder geval altijd wel een eigen sound gehad. Dat kunnen we van President (tot nu toe) nog niet zeggen. Maar voor de rest gaat het wel kloppen. De Metaldome gaat te klein zijn waarschijnlijk. Voor de festivals gaat de PR machine nog wel wat harder draaien. Of het stort in zoals nu ook bij Dogma gebeurd
Gorillaz gebruikte de exacte formule van Daft Punk. De enige rode draad in hun songs is het effect op de vocal. Exact wat President ook heeft.

Gorillaz is begonnen aan de top, niet onderaan. In hun 1ste jaar werden ze op Creamfields 2001 aangekondigd als headliner exact een maand voor ze hun album ‘Gorillaz’ uitbrachten. Kort daarna trokken ze met dat album de wereld rond als headliner op tal van festivals en eigen zaal+stadion shows (stadion shows voornamelijk in Azië).

Gorillaz is in veel grotere maten artificieel naar de top getrokken dan President. Mocht eender welke nobody Gorillaz begonnen zijn dan hadden ze niet zo snel zo groot geweest dan nu het geval was.

Wat hen groot maakte waren de videoclips met de personages die getekend werden door Jamie Hewlett, die illustrator was bij Marvel en al een hele reeks succesvolle comics op de markt had gebracht. Denkt ge dat elke band in 2001 het kapitaal had om zo’n mensen in te schakelen voor hun project?
Gorillaz heeft alleen al jaren laten zien daadwerkelijk muzikaal te zijn op podium. En het was destijds best origineel om beetje anoniem muziek uit te brengen.

Gorillaz gebruikte de exacte formule van Daft Punk. De enige rode draad in hun songs is het effect op de vocal. Exact wat President ook heeft.
Wat...?? Daft Punk zijn gewoon DJ's, heel ander genre? En beide Daft Punk en Gorillaz maken best bangers. President voelt als AI slop.

Vergeet ook Bruce niet, die afgelopen jaren ook een keer solo in de middag op main staat.(sluit ook niet in een andere combi een podium af)

Zie ook Maynard. Met tool afsluiter main. Met APC hoogstens Sub, Pusicfer ergens in een tent en zeker geen eindspot.

Beide mannen hebben een respectabele dienst in de muziek.

Juist daarom zit ik als ik aan dat punk de hele tijd met around de world in mijn hoofd (x63).
Bij Gorillaz denk ik funky rap zaken.
Ik zie de parallel ook niet

• Leuk
Waarderingen: won666 en Piebe71
Gorillaz heeft alleen al jaren laten zien daadwerkelijk muzikaal te zijn op podium. En het was destijds best origineel om beetje anoniem muziek uit te brengen.

Wat...?? Daft Punk zijn gewoon DJ's, heel ander genre? En beide Daft Punk en Gorillaz maken best bangers. President voelt als AI slop.
Kan zijn dat ze al jaren laten zien dat wat ze doen, ze goed doen. President krijgt er de kans niet eens voor van dit forum.

Gorillaz is in zijn essentie geen band wel een productie team. Bijna alle nummers die ze maakten zijn gemaakt doormiddel van sampling, het handelsmerk van Daft Punk. In onderstaande video kan je zien dat er in essentie geen instrument aan te pas komt in het maken van hun tracks, hun live performance is een band maar de nummers zijn gewoon knip en plak werk van bestaande geluiden. Dit hebben ze gekopieerd (en niet alleen zij, menig artiest gebruikte sampling om volledig nieuwe nummers te maken, ik voeg ook even een linkje toe naar het Daft Punk sampling proces.

Hoewel je dus kan stellen aan de hand van live performance dat Gorillaz een band is zijn ze achter de schermen gewoon producers en valt zowel hun genre als het genre van daft punk onder elektronische muziek beiden met invloeden uit verschillende andere genres.

President klinkt overigens totaal niet AI, er zitten meer dan genoeg humane toetsen in de songs dat het zeker geen AI is. De mix is gewoon super strak en volledig in lijn met wat andere genres tegenwoordig uitbrengen. Muziek evolueert en de technieken om een song te mixen zijn de laatste 5 jaar enorm geupgrade, president is daar een goed voorbeeld van.

Link:

• Thinking
Waarderingen: MetalLimbo
Kan zijn dat ze al jaren laten zien dat wat ze doen, ze goed doen. President krijgt er de kans niet eens voor van dit forum.

Gorillaz is in zijn essentie geen band wel een productie team. Bijna alle nummers die ze maakten zijn gemaakt doormiddel van sampling, het handelsmerk van Daft Punk. In onderstaande video kan je zien dat er in essentie geen instrument aan te pas komt in het maken van hun tracks, hun live performance is een band maar de nummers zijn gewoon knip en plak werk van bestaande geluiden. Dit hebben ze gekopieerd (en niet alleen zij, menig artiest gebruikte sampling om volledig nieuwe nummers te maken, ik voeg ook even een linkje toe naar het Daft Punk sampling proces.

Hoewel je dus kan stellen aan de hand van live performance dat Gorillaz een band is zijn ze achter de schermen gewoon producers en valt zowel hun genre als het genre van daft punk onder elektronische muziek beiden met invloeden uit verschillende andere genres.

President klinkt overigens totaal niet AI, er zitten meer dan genoeg humane toetsen in de songs dat het zeker geen AI is. De mix is gewoon super strak en volledig in lijn met wat andere genres tegenwoordig uitbrengen. Muziek evolueert en de technieken om een song te mixen zijn de laatste 5 jaar enorm geupgrade, president is daar een goed voorbeeld van.

Link:

Weet je wat het uiteindelijk is. Heel veel mensen hier vinden de muziek en het marketing plan van President bagger.
Jij ziet er positieve dingen in. Is ook zeker je goed recht, smaken verschillen tenslotte. Mocht je besluiten om aan te schuiven in de Metaldome bij President, dan verwacht ik hier een leuke review die ook eerlijk is of het echt wat was. Het clasht zoals het nu lijkt met Anthrax, maar ook bij geen clashes zoek ik mijn heil wel ergens anders.

Mijn standpunt hier al eerder geschreven, tegenstanders gaan we niet overtuigen denk ik. Het genre staat mij ook niet aan, maar Fightstar was wel een jeugd-band 😊
Twijfelaars raad ik aan de live-beelden te luisteren. Die voelen veel minder 'bewerkt' aan dan het album. En de man kan echt wel zingen.
Nog een goed half jaar, tegen dan zal er wel al voldoende materiaal zijn voor een volwaardige show. Akkoord dat het nu aan de band is zich te bewijzen. Maar voor hetzelfde geld spelen ze die tent plat, en was dit een ijzersterke boeking.

Mijn standpunt hier al eerder geschreven, tegenstanders gaan we niet overtuigen denk ik. Het genre staat mij ook niet aan, maar Fightstar was wel een jeugd-band 😊
Twijfelaars raad ik aan de live-beelden te luisteren. Die voelen veel minder 'bewerkt' aan dan het album. En de man kan echt wel zingen.
Nog een goed half jaar, tegen dan zal er wel al voldoende materiaal zijn voor een volwaardige show. Akkoord dat het nu aan de band is zich te bewijzen. Maar voor hetzelfde geld spelen ze die tent plat, en was dit een ijzersterke boeking.
Ik denk niet dat iemand iets heeft tegen de boeking van de band. Het toffe aan festivals is natuurlijk dat er heel veel verschillende zaken worden geboekt en dat niemand alles kan goed vinden.
Het gaat eerder over het feit dat een band die nog maar net bestaat en geen echte live reputatie heeft meteen als headliner in de metal dome wordt gezet. Moesten die iets lager hebben gestaan was er veel minder reactie op geweest.

Ik denk niet dat iemand iets heeft tegen de boeking van de band. Het toffe aan festivals is natuurlijk dat er heel veel verschillende zaken worden geboekt en dat niemand alles kan goed vinden.
Het gaat eerder over het feit dat een band die nog maar net bestaat en geen echte live reputatie heeft meteen als headliner in de metal dome wordt gezet. Moesten die iets lager hebben gestaan was er veel minder reactie op geweest.

Absoluut. Zoals al zo vaak aangehaald ... Zet dit soort band vroeg in de namiddag in de Marquee of ergens in de vroege avond in de Metal Dome en geen haan wat hiernaar kraait.

Ik val niet graag in herhaling, maar ...
Bruce Dickinson solo: géén subheadliner van de dag.
Corey Taylor solo: Sub voor Deep Purple, Machine Head, Scorpions.
Dieth: Vroege namiddag Marquee
Asinhell: Vroege namiddag Marquee
Vended (géén bekende leden, wel zonen van bekend Graspoppubliek waardoor ze hier sneller speelden dan een doorsnee band): Main stage opener.
Heb zelfs Phil Campbell plays Motörhead de main zien openen. Of Philip H. Anselmo And The Bastard Sons die een Pantera setlist speelden? Dat stond dan weer op de (toenmalige) "gratis" donderdag voor de combi's.

Zelfs bekende hypes als Lorna Shore & Sleep Token sloten in hun eerste Graspoppassage de Metal Dome niet af. Een band als President hoort dit, naar mijn mening, dus ook niet te doen. Als de man bekend is vanwege ander werk met andere bands, mag hij gerust met die andere bands een "hoger" slot komen inpalmen. Maar een nieuw nevenproject met momenteel 6 uitgebrachte singles, neen, voor mij niet afsluiterwaardig. En dat vind ik niet omdat ik de muziek op plaat eerlijk gezegd gewoon bagger vind (echt veel live-impressies zijn er dan tot dusver ook niet), maar een band die plots "spawnt" en het binnen het jaar zonder discografie tot afsluiter schopt, zal ik nooit op zo'n positie toejuichen.

Laatst bewerkt:
Absoluut. Zoals al zo vaak aangehaald ... Zet dit soort band vroeg in de namiddag in de Marquee of ergens in de vroege avond in de Metal Dome en geen haan wat hiernaar kraait.

Ik val niet graag in herhaling, maar ...
Bruce Dickinson solo: géén subheadliner van de dag.
Corey Taylor solo: Sub voor Deep Purple, Machine Head, Scorpions.
Dieth: Vroege namiddag Marquee
Asinhell: Vroege namiddag Marquee
Vended (géén bekende leden, wel zonen van bekend Graspoppubliek waardoor ze hier sneller speelden dan een doorsnee band): Main stage opener.
Heb zelfs Phil Campbell plays Motörhead de main zien openen. Of Philip H. Anselmo And The Bastard Sons die een Pantera setlist speelden? Dat stond dan weer op de (toenmalige) "gratis" donderdag voor de combi's.

Zelfs bekende hypes als Lorna Shore & Sleep Token sloten in hun eerste Graspoppassage de Metal Dome niet af. Een band als President hoort dit, naar mijn mening, dus ook niet te doen. Als de man bekend is vanwege ander werk met andere bands, mag hij gerust met die andere bands een "hogere" slot komen inpalmen. Maar een nieuw nevenproject met momenteel 6 uitgebrachte singles, neen, voor mij niet afsluiterwaardig. En dat vind ik niet omdat ik de muziek op plaat eerlijk gezegd gewoon bagger vind (echt veel live-impressies zijn er dan tot dusver ook niet), maar een band die plots "spawnt" en het binnen het jaar zonder discografie tot afsluiter schopt, zal ik nooit als afsluiter toejuichen.
over lorna shore en sleep token hun vorige passages in de metal dome. Daar stonden ze ook echt verkeerd. Zo druk zelfs dat we bij lorna shore niet eens binnen geraakte. Dus misschien is het wel beter om bij al een hype band (artificieel of niet) ze de hogere posities aan te bieden zodat het volk wat meer verspreid is

• Leuk
Waarderingen: jbj

Users who are viewing this thread