Net als je vorige bericht vind ik dit geen goede take. Heeft, zoals al zoveel gezegd, echt niets ermee te maken of ze wel of niet op Graspop mogen staan. Heeft ermee te maken dat een band zonder concrete discografie plots een stage mag afsluiten op basis van "vermoedens" van de muzikanten in de band. Dat hun muziek daarnaast ook gewoon een (naar mijn mening, vrij fletse) kopie van Sleep Token moet voorstellen, helpt ook allerminst in het argument. Eveneens, zoals eerder aangehaald, het feit dat Graspop niet eens de publieke opinie heeft afgewacht alvorens hun programma op te stellen.
Dit terwijl er in het verleden andere bands waren, mét een uitgebreidere discografie én meer hype (zoals Lorna Shore, of zelfs Sleep Token zelf) die niet eens zo'n hoge spot in de Dome kregen dan President wel kreeg.
En dan ga ik ook akkoord: dit is een middelvinger opsteken naar bands die jarenlang moeten groeien, muziek uitbrengen, touren ... om te dromen van zo'n spot. En op basis van wat? Omdat zij géén bandlid hebben van een andere bekende band?
Wat trouwens ook niet altijd een argument hoeft te zijn, want bands als Asinhell en Me and that Man stonden lang niet zo hoog op de affiche/poster, hoewel zij toch ook wat bekende namen in hun band hebben zitten.
En ook hier: ik heb géén probleem met "President" op Graspop, wél met hun positie op de affiche.