Graspop Metal Meeting 2026

De ontbrekende Marquee headliners (om in te haken op @Akephalos ) kan ik helemaal niks van maken, Anthrax lijkt me een wat vreemde / niet-traditionele afsluiter (wel gaaf) en Mastodon kan, maar heeft ook wel eens mainstage gestaan dacht ik. Daar mis ik nog wel een of andere occultische band!
Ik heb redelijk veel vertrouwen in mijn eigen voorgevoel. Voor de Marquee zou de vrijdag nog prima plek hebben voor Cannibal Corpse als afsluiter en Carach Angren als één van de 2 overgebleven acts. Cryptopsy had ik hoop op, maar dan zouden die 3x de oversteek vanuit Canada moeten doen (of de helft van die band woont ondertussen in de EU, maar dat weet ik niet). De zaterdag ben ik eigenlijk vrij zeker van Kreator. Je kan die afsluiters ook omdraaien, maar ik zie Cannibal Corpse en Six Feet Under nou niet direct achter elkaar staan.

Cannibal Corpse is wel echt volledig uit de lucht gegrepen, maar als je dan toch nog een grafherrie band van formaat nodig hebt...
Edit: Mayhem zou ook best kanshebber kunnen zijn.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: El_Leipo en Koekdoos
Zelfs niet op de zaterdag?
Nee BMTH ben ik wel fan van, maar vorig jaar nog gezien en waarschijnlijk dezelfde show dus ben ik ook niet heel enthousiast
Bad Omens is zo'n beetje de enige metalcore band waar ik gewoon niet in kan komen, vind het op album echt ruk.
Ik zal uiteindelijk bij beiden wel staan hoor, maar niet dat ik het absoluut niet kan missen of dat ik er heel erg naar uit kijk ofso

De ontbrekende Marquee headliners (om in te haken op @Akephalos ) kan ik helemaal niks van maken, Anthrax lijkt me een wat vreemde / niet-traditionele afsluiter (wel gaaf) en Mastodon kan, maar heeft ook wel eens mainstage gestaan dacht ik. Daar mis ik nog wel een of andere occultische band!
Mastodon staat toch al als marquee afsluiter op zondag?

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Zelfs niet op de zaterdag?

Vind de samenstelling beter dan de vorige editie,...ach ja ik let dan ook niet alleen op de headliner,...is maar een goed uur op een festival dag van >12 uur

En als de HL op de mainstage me niet bevalt dan die in de Marquee of Jupiler wel

• Leuk
Waarderingen: Piebe71
Ik vind dat er nog maar heel weinig Belgische bands aangekondigd zijn? Die worden meestal ook wat later nog aangekondigd zeker?

Klopt, dus ik mis dan nog de wat meer klassieke Marquee afsluiters
ik hoop toch nog stil op Imminence op herhaling (ik weet het, boe, shoot me :D) Dat zou de enige verplaatsing naar de Marquee worden, maar vond ze toch echt wel goed.

• Leuk
Waarderingen: sven.cr
Een wat minder verrassende band, Kreator als Marquee afsluiter op de vrijdag of zaterdag? Die zijn wel redelijk een huisband volgens mij en hebben nog geen data voor volgend jaar, stonden er voor het laatst in 2023 en komen in januari met een nieuwe plaat. Lijkt mij eentje die we met pen kunnen gaan opschrijven toch?
Op zaterdag is de bassist er in ieder geval al.
EN: die hebben nog een show in het voorjaar in Brussel. Dus misschien dat ze die show eerst wat meer tickets voor willen laten verkopen voor ze Graspop aankondigen. Ik ben in elk geval gewonnen voor het idee, in 2023 was dit een van de machtigste shows dat jaar. Zet ze maar op donderdag, dan kan ik misschien Bad Omens ontlopen

• Geweldig
Waarderingen: saurus
Nee BMTH ben ik wel fan van, maar vorig jaar nog gezien en waarschijnlijk dezelfde show dus ben ik ook niet heel enthousiast
Bad Omens is zo'n beetje de enige metalcore band waar ik gewoon niet in kan komen, vind het op album echt ruk.
Ik zal uiteindelijk bij beiden wel staan hoor, maar niet dat ik het absoluut niet kan missen of dat ik er heel erg naar uit kijk ofso
Heb je deze nummers al geprobeerd te luisteren van Bad Omens?:
- Glass Houses
- Exit Wounds
- Dethrone
- The Hell I Overcame
- Nowhere To Go
- Hedonist
- Malice

Zomaar een greep uit de wat meer 'hardere/duistere' nummers t.o.v. het nieuwe werk.

• Leuk
Waarderingen: Loek123
ik hoop toch nog stil op Imminence op herhaling (ik weet het, boe, shoot me :D) Dat zou de enige verplaatsing naar de Marquee worden, maar vond ze toch echt wel goed.
Los van herhaling staan die nog steeds op alcatraz dus ook als ze er dit jaar niet stonden is dat al genoeg reden om ze uit te sluiten

• Leuk
Waarderingen: saurus en Joslittel
zou een Mayhem de Marquee niet afsluiten? geloof dat ik die al ergens heb zien verschijnen.

En dan is er nog de optie voor een repeat van pendulum (mss op vrijdag?)
Pendulum durf ik al best met pen in te vullen voor een van die plekken.

Andere dag misschien een van de volgende?
  • A Perfect Circle
  • Cradle Of Filth
  • Eluveitie
  • Emperor
  • Korpiklaani
  • Kreator
  • My Dying Bride
  • Paradise Lost
  • (Ayreon..? 🙏 )

Laatst bewerkt:
EN: die hebben nog een show in het voorjaar in Brussel. Dus misschien dat ze die show eerst wat meer tickets voor willen laten verkopen voor ze Graspop aankondigen. Ik ben in elk geval gewonnen voor het idee, in 2023 was dit een van de machtigste shows dat jaar. Zet ze maar op donderdag, dan kan ik misschien Bad Omens ontlopen
Je kan ongeacht welke band toch altijd ontlopen als je wilt. Dat er eventueel niets tegenover staat verplicht je nog steeds niet om er bij te gaan staan🤭

• Winning
Waarderingen: saurus
Je kan ongeacht welke band toch altijd ontlopen als je wilt. Dat er eventueel niets tegenover staat verplicht je nog steeds niet om er bij te gaan staan🤭
Nee da's waar maar allee tijdens headliners kan het wel kalmer zijn aan de merch stand, maar de metal market is al dicht dan. Handtekeningensessies zijn er ook niet meer om dat uur. Dus wat blijft er dan nog over? Eten. Maarja ... allee het is niet dat mijn maag het niet graag heeft hoor, maar mochten er eens wat kilo's af gaan zou mijn maag toch ook niet protesteren, laten we het ongeveer daar op houden :D

Edit: Ik probeer wel into Tesseract te komen , maar het lukt me niet. En Avater ben ik al helemaal geen fan van

Users who are viewing this thread