Rock Werchter 2026

Echt het overgrote deel van de mensen heeft nog nooit van Sabrina Carpenter of Benson Boone gehoord. Laat die aub heel ver wegblijven en boek gewoon iets wat zijn / haar strepen heeft verdient
Gisteren verscheen bij 'de slimste mens' een foto van Steven Tyler en de jongeren daar aanwezig wisten totaal niet wie dat was (en eigenlijk vond ik dat wel triest).

Om maar te zeggen, die Carpenters en Boones zijn nu gewoon de helden van vandaag voor een nieuwe generatie.
Bands die hun strepen verdiend hebben, stellen zelden teleur echter (of ze moeten afgeleefd zijn zoals Jon Bon Jovi).

• Leuk
Waarderingen: phil, reaper en Tinus101
Gisteren verscheen bij 'de slimste mens' een foto van Steven Tyler en de jongeren daar aanwezig wisten totaal niet wie dat was (en eigenlijk vond ik dat wel triest).

Om maar te zeggen, die Carpenters en Boones zijn nu gewoon de helden van vandaag voor een nieuwe generatie.
Bands die hun strepen verdiend hebben, stellen zelden teleur echter (of ze moeten afgeleefd zijn zoals Jon Bon Jovi).
Je haalt er ook figuren uit die daar de vragen moeten beantwoorden. Algemene kennis, voor zover die aan bod komt, is ook al armoedig.

• Leuk
Waarderingen: festirock

Steven Tyler is immiddels toch ook afgeleefd?

En als Benson Boone de held is voor de nieuwe generatie, ben ik blij dat ik daar niet toebehoor. 😄

Wie?

• Wow
  • Thinking
Waarderingen: randyrw en festirock
cute babies GIF

• Haha
Waarderingen: BeWario en Vicarious
Dat is een mooie poëtische manier, althans wat The XX betreft, om eigenlijk te zeggen dat een band slaapverwekkend is.
Want dat was de laatste passage op RW absoluut.

Paar goede songs, maat gebracht op een manier dat er 0 meerwaarde was live.
Maar dan echt 0 meerwaarde. Plug-in en play concertje, met krak dezelfde arrangementen als op plaat en eigenlijk voor grote stukken gewoon de plaat zelf die wordt afgespeeld.

Misschien dat het intussen wel geëvolueerd is naar een live band, maar ik vrees er wat voor.

Heb jij The xx echt ooit live gezien? Meerdere keren live gezien hier, van hun eerste run tot hun laatste in België. The xx is gewoon top live. Super subtiele band live, tegenovergestelde van waarvoor jij ze hier weg zet. Hey, geef ze een tiktok hit en Gen Z is mee, zoals met Cigarettes After Sex, wat pas echt een saaie liveband is. Je kan zeggen dat het je ding niet is, maar je claims over de livecapaciteiten van the xx raken kant nog wal.

Laatst bewerkt:
Heb jij The xx echt ooit live gezien
Dat antwoord staat al in de eerste post. En ondertussen hebben anderen ook al gereageerd dat ze niet meer hetzelfde zouden zijn als hun toenmalige passage op RW.

Maar ik ben benieuwd, blijkbaar moet er intussen een grote evolutie gebeurd zijn dan.
Vorige passage was heel groot 'mama kijk zonder handen gehalte', waarmee ik bedoel: heel braaf de nummers spelen zodat ze identiek klinken als in de studio.
Je moet bij dit soort muziek natuurlijk niet beginnen improviseren als jazz muzikanten, maar het mag wel iets van meerwaarde hebben tbh.

En waarom vind jij ze super subtiel?
Kan je dat uitleggen? Gaat het over de dynamiek die er in zit? Het kunnen ontroeren met weinig?
Less is more is iets wat dikwijls opgaat in muziek.

• Leuk
Waarderingen: festirock en phil

Had je afgelopen Werchter met een foto van Anirbas en Boone rondgelopen, ik denk dat je enkel op zondag wat succes had.

Ik zou het antwoord nu ook schuldig moeten blijven. Geen idee hoe ze eruit zien.

• Haha
Waarderingen: slyke
Wat mij betreft mogen we stoppen met op elke nieuwe opkomende artiest te reageren met "wie?" of "moet eerst maar eens zijn strepen verdienen". Prima dat er gediscussieerd wordt maar houd alsjeblieft op met dat eeuwige heen en weer gesmijt van te onbekend of niet. Een festival zal nooit een compleet festival kunnen samen stellen wat perfect is aangezien je met oudere en nieuwere generaties zit en voor alles wat wilt programmeren. Gelukkig maar, anders zou ik niet weten wanneer ik eens zou kunnen eten tussendoor bijvoorbeeld ;)

Wat mij betreft mogen we stoppen met op elke nieuwe opkomende artiest te reageren met "wie?" of "moet eerst maar eens zijn strepen verdienen". Prima dat er gediscussieerd wordt maar houd alsjeblieft op met dat eeuwige heen en weer gesmijt van te onbekend of niet. Een festival zal nooit een compleet festival kunnen samen stellen wat perfect is aangezien je met oudere en nieuwere generaties zit en voor alles wat wilt programmeren. Gelukkig maar, anders zou ik niet weten wanneer ik eens zou kunnen eten tussendoor bijvoorbeeld ;)
Nieuwe artiesten zeker welkom.

Maar niet direct als headliner.

Users who are viewing this thread