Best Kept Secret 2026

En tegenwoordig veel meer dan dat. Er worden nieuwe edits van nummers gemaakt en ook worden er elementen van verschillende nummers samengevoegd waardoor er nieuwe muziek ontstaat. Het is veel meer dan plaatsjes draaien.
Misschien ben ik te kritisch, maar een edit van een nummer of het samenvoegen van verschillende bestaande nummers zorgt i.m.o. niet voor nieuwe muziek.

• Leuk
Waarderingen: Dutchman en noid
Misschien ben ik te kritisch, maar een edit van een nummer of het samenvoegen van verschillende bestaande nummers zorgt i.m.o. niet voor nieuwe muziek.
Semantische discussie.

In elk geval, mensen komen af op een DJ-set om te dansen en zich te amuseren :) Hoe nieuw de muziek is of wat de DJ exact doet achter die knoppen is daarbij van ondergeschikt belang.

• Leuk
Waarderingen: Ferraroo, MarkD en Mimi
Daar kun je idd over discussiëren. Bedoel alleen maar dat het een stuk creatiever is dan vroeger.

Safari Resort al uitverkocht?! Amai amai, dat had ik niet verwacht. Dan zullen we iets anders moeten vinden.

Zou heel leuk zijn!! Ik verwacht dat ze op de festivals meer een greatest hits gaan spelen maar zeker weten doe ik het niet.

Ik zie ze liever op festivals, ben er vaak na een uur ook wel helemaal klaar mee haha.
Ik was in de Ronda na ongeveer een uur (toen ze klaar waren met Yoshimi) vertrokken, maar ergerde me al aan die frontman vanaf het begin. Valse zang, vreselijke manier van publiekinteractie (vond ik dan; genoeg anderen leken het wel leuk te vinden).

• Leuk
Waarderingen: Martijn76
Ik had laatst in een opwelling de Live-plaat van The Flaming Lips op vinyl gekocht, maar kwam er niet doorheen omdat hij zo ontzettend veel aan t lullen was. Oprecht tegen mn platenspeler geroepen "minder lullen, meer spelen!"

Ik heb ze ooit in 2009 in t voorprogramma van Coldplay gezien (eerste concertervaring ooit, love it) en kon me niet herinneren dat ze toen ook zo veel aan t kletsen waren....

Ik was in de Ronda na ongeveer een uur (toen ze klaar waren met Yoshimi) vertrokken, maar ergerde me al aan die frontman vanaf het begin. Valse zang, vreselijke manier van publiekinteractie (vond ik dan; genoeg anderen leken het wel leuk te vinden).
Ik vond de show in De Roma dan weer fantastisch. Had ze ook al eerder gezien dus wist wat te verwachten 😉

• Leuk
Waarderingen: Matthijs
Ik heb ze helaas nog niet live gezien, dus zou voor mij welkom zijn. Maar ze zijn volgens mij al vaker overgeslagen door BKS? Zou ook geen heel lage spot hebben volgens mij.

Ik vond ze in De Roma ook niet fantastisch en eigenlijk ook enkel door het non-stop irritante opjutterige gedrag van de frontman, ik kan zelf wel uitmaken of ik al dan niet wil klappen en juichen... Bij hun laatste show op pukkelpop was dat in mijn herinnering helemaal niet het geval en toen waren ze geweldig. BKS mag ze zeker eens kans geven.

• Leuk
Waarderingen: Matthijs
Het is dit jaar wel heel snel gegaan met de Beekse Bergen-accommodaties. Er zijn nu alleen nog bungalowtenten in Lake District en (grote) kamers in het hotel beschikbaar.

De headliners en vroege start van de voorverkoop hebben duidelijk geholpen.

Over die headliners (ik bedoel dan: de 3 acts die als laatste op de ONE spelen): ik had in mijn hoofd dat ik dat allemaal niet zo heel belangrijk vond en dat ik regelmatig een headliner oversloeg.

Maar toen ik dat lijstje van Bubba zag ben ik het nog eens nagegaan en blijkt dat ik maar 1 of 2 keer (van alle edities behalve 2018, toen ik er niet was) een ONE-headliner voor de volle 100% heb gemist: in ieder geval Alt-J in 2022 (omdat ik Alt-J al 4 keer had gezien, waarvan al twee keer op BKS, en er een clash was met Diiv). En ik denk ook Elbow in 2014, al zou ik ook niet weten wat ik op dat moment dan wél heb gedaan (mogelijk was ik die editie op zondagavond al terug naar huis, maar dat weet ik stom genoeg echt niet meer).

Er zitten best wat namen bij die ik alleen maar van afstand (Run The Jewels, Oscar and the Wolf, Disclosure) met halve aandacht heb zien voorbijkomen, of act waarvan ik door een clash alleen het laatste kwartier heb gezien en dat kwartier dan nog heel tof vond (Editors, Aphex Twin). Maar blijkbaar zit er bij mij toch een grote nieuwsgierigheid naar die grootste namen, om er in ieder geval íets van mee te willen pikken.

Recent actieve topics

Users who are viewing this thread