Rock Werchter 2026

Going by what I’ve been told about dates etc…I really do think it’s most likely to be:

Mumford & Sons
Sabrina Carpenter
Twenty One Pilots + Gorillaz
The Cure
Zou tegenvallen zeg. Dan moet er voor mij wel heel wat gecompenseerd worden met de namen eronder wil ik een combiticket kopen.

Mijn gok (al zie ik liever Gorillaz hier maar pkp gaat er wss mee lopen)

Rock Werchter:
Mumford And Sons
Florence & The Machine
Twenty One Pilots
The Cure

Werchter Boutique:
Sabrina Carpenter

TW Classic:
Foo Fighters
Misschien was mijn gok dan toch niet zo onvoorstelbaar, oké WB is nu Katy Perry maar mss een dag met Florence als sub/cohead van Sabrina Carpenter ofzo

Foo Fighters, Muse, Pearl Jam ... (ik weet het, áls ze touren) in plaats van Carpenter in dat rijtje zou al een heel ander beeld geven.

Terwijl Carpenter net de jonge frisse naam is die de line up kan gebruiken.

Met alle respect, maar weer Muse, weer Foo Fighters, weer PJ? Er mogen heus ook headliners staan die uit het bestaande rockmalletje breken en die er de voorbije drie jaar nog niet stonden.

Foo Fighters, Muse, Pearl Jam ... (ik weet het, áls ze touren) in plaats van Carpenter in dat rijtje zou al een heel ander beeld geven.
Ja, maar ze touren niet of zijn misschien niet beschikbaar of er worden andere keuzes gemaakt in geval van wellicht Foo Fighters (nog even afwachten, maar na twee jaar zou voor hen gewoon erg snel zijn). En als Carpenter de enige echte 'vreemde eend' is bij de grote namen, dan valt dat wellicht wel mee.

Terwijl Carpenter net de jonge frisse naam is die de line up kan gebruiken.

Met alle respect, maar weer Muse, weer Foo Fighters, weer Muse? Er mogen heus ook headliners staan die uit het bestaande rockmalletje breken en die er de voorbije drie jaar nog niet stonden.
Andere mening hier. Eén échte (ook met alle respect gezegd) rockheadliner op het traditionele festival mag wel hoor.

Gohja, heel breed geprogrammeerd toch? Vrij typisch RW dan.

Mumford & Sons -> generieke zeikband die de normies aan de main laat staan voor te zuipen
Sabrina Carpenter -> Frisse popnaam, die de grote meerderheid van de wei wel eens wil bekijken
Twenty One Pilots + Gorillaz -> Zaterdag die direct uitverkoopt voor dagmensen (tieners+ouders)
The Cure -> De headliner die het credibiliteitsgehalte hoog houdt

Andere mening hier. Eén échte (ook met alle respect gezegd) rockheadliner op het traditionele festival mag wel hoor.

Voor mij is het bij Werchter een En En. Ze hebben die grote rock headliner nodig, maar ook die wat aparte frisse headliner zoals we de voorbije jaren kregen met Olivia, Dua en die we met Kendrick gingen gehad hebben. Een perfecte Werchter affiche wisselt voor mij de vertrouwde sterkhouders toch af met minstens één grote naam die wat tegen de stroom van de traditie inzwemt.

• Leuk
Waarderingen: CalvinWeirFields

Users who are viewing this thread