Graspop Metal Meeting 2026

Bring Me The Horizon pas leren kennen via de livestream van Graspop 2024 en zwaar onder de indruk. Staan sindsdien bovenaan mijn must-see lijstje.
Bad Omens wat ingeluisterd toen die voor Rock Werchter aangekondigd waren en dat laatste album van hen beviel me toen heel goed.
Architects ken ik niet, maar hoor ik goeie dingen over.
Babymetal ben ik eens uit nieuwsgierigheid gaan kijken in de Ancienne Belgique en dat vond ik een verschrikkelijke ervaring.

Ziet er toch naar uit dat het dit jaar opnieuw een zaterdagticket wordt ! :)

Dus binnen 2 jaar I PREVAIL ook als headliner....
Heb ze gezien ol dynamo afgelopen editie.
Zonder Brian miste ik wel wat. En dit bedoel ik niet als Brian was de beste, maar ik miste gewoon wat. Vond hun optreden op graspop beter. Terwijl dr nu meer show in zat. (En stond vooraan dus dan vind k t al gauw veel beter)

Verder:
BMTH erg blij mee. Komen wat vrienden voor t 1 en dan is dit toch wel een toffe naam die zij ook wel kennen
Bad omens ook blij mee. Zelf nooit gezien dus ben benieuwd
Architects. T pakt me gewoon niet. Maar prima naam opzich. Mooi moment om te eten.
Babymetal. Moet ik nog meer zeggen. Vind dr echt niks aan. Mooi moment om de andere podias eens te verkennen.
Verder snap k aan de ene kant de klachten wel van de Thema dag. Maar dit is wel de vernieuwing waar velen om vroegen (overigens mag klagen natuurlijk altijd want heb zelf ook een hekel aan babymetal. Overgeproduceert imo.)

Het gene wat ik voorlopig het meeste mis in de headliners is een echte 'heavy' band

Zoals de vorig jaren een: Slipknot, Behemoth, Korn, Machine Head, Gojira, etc

Nu zal dat 'heavy' gehalte bij BMTH en Bad Omens vooral afhangen van de setlist
Nou, als je had gezegd dit is de voorlopige lineup van Rock Werchter.. dan had ik je ook geloofd :rolleyes:.

Ik snap dat ''metal isn't pretty'' een wat verouderde mening is... maar het is wel een klein beetje een TikTok/Instagram bijeenkomst zo.

Voor de aangekondigde namen:

BMTH: Erg blij mee, een van de hoogtepunten van 2024
Architects: in 2024 moeten missen door brutus dus erg blij dat ik ze weer kan zien
Bad Omens: Heb lang getwijfeld of ik een kaartje zou kopen dus dit bespaart me een hoop geld! heel blij mee
Babymetal: Meh, ze hebben me niet kunnen overtuigen in 2024

Volbeat: Prima, ken ze niet echt maar zal er wel staan
Twisted Sister: Nog nooit gezien dus erg benieuwd
Breaking benjamin: blij dat ze eens naar belgie komen!!

Limp bizkit: Altijd feest!
Within temptation: stond nog op mijn must watch list dus heel blij
Me(h)gadeth: meh

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns
Mijn metalcore hartje is alvast gelukkig.
Dit vat het wel aardig samen, denk ik.

Als je van metalcore houdt, dan is dit een super bovenkant. Maar hou je van zo'n beetje elk ander genre dan moet je maar hopen dat ze op de andere drie stages afsluiters boeken die meer in je straatje vallen. En dat vind ik eigenlijk wel een aparte keuze.

Graspop Metalcore Meeting is een eerder verzonnen meme. Maar komt met het jaar wel dichter en dichterbij de waarheid.

Voorlopig toch wel teleurgesteld hier. Wetende dat Def Leppard (en waarschijnlijk Sabaton) morgen bij de aankondigingen zit, maakt dit niet beter

BMTH lang niet meer gezien, ondertussen enorme progressie gemaakt op alle vlakken. Voornamelijk de live-prestaties zijn op punt, volledig terecht.

Bad Omens, vroeger een kans gegeven. Misschien is het live een ding, maar voorlopig kan het mij niet echt niet pakken. De headlinepositie lijkt me echt vreemd geboekt, of goed gespeeld van het management.

Architects, grote fan, maar weer? :/ was ook een band die ik zag doorgroeien naar de headline-spot, liefst in 2026 (hebben toch een meer dan degelijk album afgeleverd). Pijnlijk deze onder Bad Omens te zien verdwijnen.

Babymetal. Geen fan, maar ik snap het concept wel. Sub-spot lijkt me echt wel te hoog, maar goed. Met voldoend bier moet dat wel lukken. Een Trivium of Avatar verdienen toch veel meer deze speeltijd, niet?

BMTH gebruikt veel achtergrondzang voor Oli Sykes (sommige delen zijn vooraf opgenomen, zoals de refreinen van "Shadow Moses", "Doomed", "Amen", enz.), wat de verbetering in zang verklaart.

Wat Bad Omens betreft, het is echt jammer dat ze zo ondergewaardeerd worden. Noah Sebastian is een ongelooflijke zanger die alle zangtechnieken beheerst (schreeuwen, grommen, cleane zang, enz.).

Architects heeft een aantal echt goede momenten, maar Sam Carter heeft soms moeite met zijn zang (ik heb ze dit jaar twee keer gezien; één keer waren ze geweldig, en één keer waren ze gewoon oké).

Babymetal vond ik de vorige keer ook weinig aan. Geinig om een keer gezien te hebben, maar na een half uur of wat heb ik het wel gezien hoor. Blijft toch iets gekunstelds hebben, teveel bedacht. Architects levert altijd, ook met BMTH zit je goed. Bad Omens ken ik niet zo goed, zal eens meer inluisteren. Al met al zaterdag tot nu toe het beste voor mij.

Lijkt er op dat één van de drie veelgenoemde headliners er niet gaat staan: Sabaton, Ghost, Electric Callboy. Heel benieuwd wie van de drie het niet gaat worden. Tenzij Def Leppard sub is en twee van deze drie de zondag gaan headlinen.

Bad Omens doesn’t really upset me, big name, new and therefore interesting booking.

Architects, BMTH and Babymetal are returning way too soon, in my opinion - especially with them all playing on the same day. Feels like deja-vu.
Similar feelings about Limp Bizkit, even though I have a soft spot for them.

I’m also not thrilled about Twisted Sister and Volbeat, they’re just not my thing really.

With three headline slots left, two of which are likely going to Sabaton and Def Leppard, I’m starting to worry a bit.

Let’s hope the undercard delivers something a bit meatier.

• Leuk
Waarderingen: Loek123 en Jamel
BMTH: beste show van 2024 heel blij mee
Bad Omens: grote fan van, in de trix een van de beste shows die ik ooit zag, singles van het nieuwe album doen mij wel niet veel.
Architects: laatste album was heel goed, must see band

Babymetal: totaal niet mijn ding

Volbeat: leuk om te zien maar ook niet meer
Twisted Sister: staat in mijn geheugen gebrand, ik hoop gewoon dat deze show die herinnering niet aan duigen slaat
Breaking benjamin: Top 1 must see

Limp bizkit: vermakelijk maar ook niet meer
Within temptation: snap dat ze populair zijn maar is gewoon mijn ding niet
Megadeth: niet mijn ding

5 must sees
2 waarom niet
3 ik kijk wel iets anders

Kijk dat ze het kunnen. Dat is mooi maar vraag me af wat de kans is dat ze die nummers gaan spelen.
Albums zijn 10 en 7 jaar oud.

Lijkt me dat ze met name de recentere albums doen. 2024, 2022, 2020

Zie net je andere post. Hoe was de set samenstelling in de trix?

Babymetal vond ik de vorige keer ook weinig aan. Geinig om een keer gezien te hebben, maar na een half uur of wat heb ik het wel gezien hoor. Blijft toch iets gekunstelds hebben, teveel bedacht. Architects levert altijd, ook met BMTH zit je goed. Bad Omens ken ik niet zo goed, zal eens meer inluisteren. Al met al zaterdag tot nu toe het beste voor mij.

Lijkt er op dat één van de drie veelgenoemde headliners er niet gaat staan: Sabaton, Ghost, Electric Callboy. Heel benieuwd wie van de drie het niet gaat worden. Tenzij Def Leppard sub is en twee van deze drie de zondag gaan headlinen.
Tenzij ec North hl is voor zondag zullen die maar Werchter gaan vrees ik. Sabaton is hoogstwaarschijnlijk gewoon de donderdag tbc South headliner

Users who are viewing this thread