Rock Werchter 2026

Het rijtje Matt Berninger - Jack White - Ethel Cain - David Byrne (en Moby als kers op de taart?) maakt me erg gelukkig. Dit zijn précies de namen waarvoor ik naar RW ga en voor magie kunnen zorgen in de Barn. Hiermee verstomt bij mij ook weer het lichtelijke gemopper over de saaiere headliners.

Ik wil nog wel eens het overzichtje zien met (goede) kanshebbers en de afvallers :D
In vergelijking met de lijst van vorige week kun je Wolf Alice en Matt Berninger nu wel als zeer waarschijnlijk opschrijven. Moby en Jack White worden met de recente aankondigingen een goede mogelijkheid. Vooralsnog geen nieuwe afvallers.

Wel...ik ben sowieso weer van de partij. Dochterlief heeft de BnB alweer vastgelegd voor volgend jaar.

Op de vraag of ze niet wou wachten tot alle headliners bekend waren? 'Nee, dat is altijd ons weekend en de drie namen die er al staan vind ik tof genoeg, rest komt ook wel goed.'

Die zegt ook dat ze The Cure eigenlijk niet kende, maar na het luisteren van Endsong, Lullaby, Lovesong en Fascination Street besloten heeft in de discography te duiken en fan te worden.

Het blijft toch een wonderlijk raar meisje. En is tegelijk ook wel een statement over hoe sommige bands iets tijdloos en uniek blijven hebben, en zieltjes van alle leeftijden blijven winnen.

Zou natuurlijk ook typisch zijn dat ze met de beste affiche in jaren afkomen wanneer ik net (naar alle waarschijnlijkheid) eens een jaartje combi moet overslagen. :rolleyes: Uiteraard is het jullie allemaal gegund en wie weet vind ik alsnog de tijd om een dag af te komen of dagelijks over en weer!

Graspop (normaal een jaarlijkse traditie met mijn vader) ga ik sowieso moeten skippen want da's letterlijk op de uitgerekende datum.

Ik ben intussen ook al naarstig op zoek naar alternatieven eind augustus, criteria 2-4 dagen en max. 5 uurtjes rijden van huis. Ik kwam (naast PKP natuurlijk) uit op Rock En Seine (die toch al The Cure en Cave beet hebben) of Cabaret Vert (ook Cave aangekondigd). Iemand ervaring met één van deze 2 en hoe ze tegenover Rock Werchter staan qua sfeer, organisatie e.d.? Kan ook in een ander topic, I know, sorry daarvoor alvast.

Zou natuurlijk ook typisch zijn dat ze met de beste affiche in jaren afkomen wanneer ik net (naar alle waarschijnlijkheid) eens een jaartje combi moet overslagen. :rolleyes: Uiteraard is het jullie allemaal gegund en wie weet vind ik alsnog de tijd om een dag af te komen of dagelijks over en weer!

Graspop (normaal een jaarlijkse traditie met mijn vader) ga ik sowieso moeten skippen want da's letterlijk op de uitgerekende datum.

Ik ben intussen ook al naarstig op zoek naar alternatieven eind augustus, criteria 2-4 dagen en max. 5 uurtjes rijden van huis. Ik kwam (naast PKP natuurlijk) uit op Rock En Seine (die toch al The Cure en Cave beet hebben) of Cabaret Vert (ook Cave aangekondigd). Iemand ervaring met één van deze 2 en hoe ze tegenover Rock Werchter staan qua sfeer, organisatie e.d.? Kan ook in een ander topic, I know, sorry daarvoor alvast.
Er zelf nog nooit geweest, maar al wel veel goede zaken gehoord over cabaret vert. Ga daar een van deze toch ook eens naar toe gaan. Hopelijk heeft iemand van het forum er al ervaring mee?

Er zelf nog nooit geweest, maar al wel veel goede zaken gehoord over cabaret vert. Ga daar een van deze toch ook eens naar toe gaan. Hopelijk heeft iemand van het forum er al ervaring mee?
Verleden jaar geweest, leuk festival niet te druk en correcte prijzen voor eten en drank. Publiek is ook mee met de groepen zonder zotte toestandden. De prijs is natuurlijk fantastisch tegenover de belgische festivals. Parking is gemakkelijk en gratis. Publiek is vooral families waardoor je geen toestanden krijgt zoals Dour bv...

• Geweldig
  • Confetti
Waarderingen: abzurd en kaiser
ik zie hem nog voor Nick Cave spelen op LIVE /s Live eigenlijk
Zou me verbazen als daar iets van die grootte nog bijkomt. Nick Cave cureert de rest van de line-up zelf, zie eigenlijk totaal geen overlap tussen beide artiesten. Jack White op Rock Werchter zou een waanzinnige kwaliteitsinjectie zijn, die show in Tivoli staat in m'n top3 van dit jaar.

• Leuk
Waarderingen: Breinaard en elo

Users who are viewing this thread