Rock Werchter 2026

Kan evengoed te maken hebben met een grote naam die kort ervoor tour lost en die ze sowieso aangekondigd willen hebben voor de verkoop. Het is duidelijk dat The Cure alle data er zo snel mogelijk uit wil. Voor hetzelfde geld krijgen we op enkele weken tijd vier à vijf topacts om dan twee weken niets te hebben tot kort voor ticketverkoop.
Eigenlijk denk ik dat dit zomaar een realistisch scenario kan zijn, dus het wachten is op een grote naam die pas medio november bekend gemaakt kan worden. Als je kijkt naar het lijstje van de laatste 10 jaar met 1e naam vs. start kaartverkoop (dank @Paddy ) dan zit er nooit zo'n lange periode tussen, met als enige uitzondering 2016. Zo te zien was de laatste bekendmaking toen voor Editors (de grootste naam, Paul McCartney werd pas in februari aangekondigd).

Eigenlijk denk ik dat dit zomaar een realistisch scenario kan zijn, dus het wachten is op een grote naam die pas medio november bekend gemaakt kan worden. Als je kijkt naar het lijstje van de laatste 10 jaar met 1e naam vs. start kaartverkoop (dank @Paddy ) dan zit er nooit zo'n lange periode tussen, met als enige uitzondering 2016. Zo te zien was de laatste bekendmaking toen voor Editors (de grootste naam, Paul McCartney werd pas in februari aangekondigd).
Paul was in 2016 de vervanger van Pearl Jam. Zot eigenlijk.

• Leuk
Waarderingen: phil en swissepfan
Denk ook dat het combi is van 2 belangrijke voorwaarden:
- belangrijke band die dan gaat aankondigen (kan even goed M&S zijn)
- alle weken wat kunnen aankondigen om aandacht erbij te houden, wat altijd wel een voorwaarde is voor hen

Mumford & Sons are playing in Antwerp on November 13th. So it seems logical to me that Werchter announces them as the last headliner on November 14th

Mumford & Sons are playing in Antwerp on November 13th. So it seems logical to me that Werchter announces them as the last headliner on November 14th
Gaat absoluut niks met elkaar te maken hebben. Er kan naar verwezen worden. Maar dat kan even goed met een aankondiging morgen.

Voor een leuke post:

Gisteren hebben ze de Afas Dome plat gebanjood. Vrijdag 3 juli gaan ze de wei platbanjoën.

Iets in die aard ofzo
Ik zou nu toch precies verwachten dat hun laatste passage in 2023 ook de laatste keer was dat ze als headliner stonden op een major als Werchter.
Deze moesten al lang doorgesluisd zijn naar Lokerse of Suikerrock niveau, waar ze nog een beetje relevant zouden kunnen zijn.

Ik zou nu toch precies verwachten dat hun laatste passage in 2023 ook de laatste keer was dat ze als headliner stonden op een major als Werchter.
Deze moesten al lang doorgesluisd zijn naar Lokerse of Suikerrock niveau, waar ze nog een beetje relevant zouden kunnen zijn.
Ik denk dat de festivals ook nog wel zuinig zijn op de headliners die wel Ziggos vullen maar niet persé Arena's doen én die nog jaren meekunnen door redelijk tijdloze muziek. Gelijk alles af serveren na een korte tijd doet de tijden van headliner schaarste ook geen goed.

Terwijl het geleden zou moeten zijn van 2019 😢

Headliners van Splendour Festival (VK) op 18 en 19 juli 2026 zijn the Wombats en Snow Patrol (laatste optreden RW 2024). Snow Patrol is ook headliner voor een festival in Liverpool On the waterfront (18 tem 21 juni). RW ligt daar mooi tussenin. Kansen dat Snow Patrol terugkeert op RW?

Headliners van Splendour Festival (VK) op 18 en 19 juli 2026 zijn the Wombats en Snow Patrol (laatste optreden RW 2024). Snow Patrol is ook headliner voor een festival in Liverpool On the waterfront (18 tem 21 juni). RW ligt daar mooi tussenin. Kansen dat Snow Patrol terugkeert op RW?
Betwijfel k, 2024 werchter, 2025 suikerrock. Zou wat teveel van t goede zijn.

We kunnen allemaal heel erg lacherig doen over M&S, en voor een groot deel gaat dat wel op. Maar die band verkoopt nog steeds prima, laatste keer op Werchter was best oké - ook bij de pers en veld stond lekker vol. En banjo-jango is gewoon weer lekker hip - ook bij de jeugd. Het zou snel zijn, na 2023, maar heeft RW daar ooit al om gegeven? Niet m'n ding, maar het doet de kassa wel lopen.

We kunnen allemaal heel erg lacherig doen over M&S, en voor een groot deel gaat dat wel op. Maar die band verkoopt nog steeds prima, laatste keer op Werchter was best oké - ook bij de pers en veld stond lekker vol. En banjo-jango is gewoon weer lekker hip - ook bij de jeugd. Het zou snel zijn, na 2023, maar heeft RW daar ooit al om gegeven? Niet m'n ding, maar het doet de kassa wel lopen.
Vind de afkeer naar M&S zelf ook een beetje overdreven. Wel echt een schoolvoorbeeld voor artiesten die ik op album boeiender vind dan live.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en Tinus101
Vind de afkeer naar M&S zelf ook een beetje overdreven.
Het zijn vooral heel erg simpele liedjes met drie akkoorden, in een klassiek country arrangement. Dit konden evengoed schlager-deuntjes zijn als je daar een ander arrangement opzet.
Veel doet dat nu niet met mij omdat het muzikaal niet echt interessant is - het is gewoon "gewoon".
Nuja, publiek zit precies ook maar te wachten op die paar hitjes altijd.

Wel vreemd dat er dan altijd teruggegrepen wordt naar dat banjo-gegeven, alsof M&S daar de grondlegger van zouden zijn. Ja, dat is een instrument dat ze gebruiken, dat prominent aanwezig is, maar dat is het dan ook.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
En toch. Instant sell out als ze hier opduiken. Die Afas Dome was weg op een paar minuten. Giga populair, simpel en behapbaar. Niet alles moet per se gelaagd op zen Tools zijn.
Wat mij het meeste stoort bij die mannen zijn die continue pauzes tussen elk nummer, zit nooit een flow in.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en swissepfan

Users who are viewing this thread

• Joe