Rock Werchter 2026

mijn stoutste, onrealistische droom blijft wel een comeback van limp bizkit, ondanks dat hun set in 2009 bij veel mensen niet in de smaak viel (nadruk op onrealistisch)
Gezien op Pinkpop in 2024 en was niet veel meer buiten nostalgie (helaas)

Pukkelpop 2023, zelfde gevoel. Geen vuur meer in hun act, just in it for the money, setje afhaspelen op auto pilot (lees: zakken vullen) en weg waren ze.
Heb toen letterlijk tegen mijn vrouw gezegd "lijkt wel of ze tussen de nummers steeds een minuutje aan de beademingsfles moeten", kwam allesbehalve nog energiek of fris over

Team #tweeuur hier. Korter is te kort, bij langer valt het moeilijker te onderhandelen met de act ervoor, die dan vroeg moet spelen.
Hier ook! Op een festival is 2 uur voor een groot deel van de luisteraars er teveel aan. En het neemt dan ook gegarandeerd een mooi sub plek weg. In 2 uur kan The Cure veel mooie dingen doen voor de liefhebbers.

• Leuk
Waarderingen: phil en iPopz_Butaye
Ik vind dat iedereen die voor 2.5 uur pleit zich moet bedenken wat ze ervan zouden vinden als hun minst favoriete headliner datzelfde timeslot zou hebben.

Wat mij betreft zijn shows van 1.5 (max 2) uur ideaal voor festivals, je moet er ook als niet fan van kunnen genieten.
Maar mijn minst favoriete headliner hoef ik sowieso niet te zien waarschijnlijk dan maakt het mij dus weinig uit hoe lang ze spelen. Ik vind zelf 2 uur wel echt een fijne tijd voor een headliner.

Ik vind dat iedereen die voor 2.5 uur pleit zich moet bedenken wat ze ervan zouden vinden als hun minst favoriete headliner datzelfde timeslot zou hebben.
Ook prima. Helemaal als laatste act van het festival en er zijn altijd alternatieven.

Wat mij betreft zijn shows van 1.5 (max 2) uur ideaal voor festivals, je moet er ook als niet fan van kunnen genieten.
Als mijn minst favoriete headliner dat timeslot zou hebben (of eender welk ander timeslot), denk ik niet dat ik zou gaan kijken

Hier ook! Op een festival is 2 uur voor een groot deel van de luisteraars er teveel aan. En het neemt dan ook gegarandeerd een mooi sub plek weg. In 2 uur kan The Cure veel mooie dingen doen voor de liefhebbers.
Ja, wel genoeg voor ze om iets als Sinking of The Hanging Garden eruit te knallen, naast de gebruikelijke hits.

Voor de show van Fred Again van vrijdag waren er op één dag 25.000 registraties van mensen die wilden gaan en het concert zelf, goed voor 9.000 tickets, was op 13 minuten uitverkocht. Om maar te zeggen dat hij nog altijd retepopulair is en dus zeker een heleboel tickets zal doen schuiven mocht ie geboekt zijn.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: swissepfan en jarne
Sowieso niet goed mee met de stemmen dat die minder populair zou zijn. Vorig jaar verkocht hij zijn dag Pukkelpop bijzonder snel uit. En ja, dat schrijf ik vooral toe aan zijn populariteit (en niet Stormzy die ervoor stond).

Als hij tourt is dit een no brainer voor RW, maar ja, hij moet touren he. Moeten we eerst wat festivalbevestigingen van zien dan..

• Leuk
Waarderingen: swissepfan
Main Square Festival morgen om 10 uur met tweede aankondiging. Ze hebben al 21 Pilots op zondag en The Cure verwacht ik hier niet meer gezien ze anders drie dagen op rij spelen, ook Nick Cave lijkt me geen optie. Dus ik verwacht een typische MS-naam zoals David Guetta of zo.

Main Square Festival morgen om 10 uur met tweede aankondiging. Ze hebben al 21 Pilots op zondag en The Cure verwacht ik hier niet meer gezien ze anders drie dagen op rij spelen, ook Nick Cave lijkt me geen optie. Dus ik verwacht een typische MS-naam zoals David Guetta of zo.
Zelfde tijd als INMUSIC Festival dus misschien een touraankondiging van een act of gewoon toeval

Tsjaaa, het fijne aan Werchter is dat er vaak een degelijk zwaargewicht tegenover geprogrammeerd staan in The Barn en deels The Slope. het zou gek moeten lopen mocht je je de hele avond niet kunnen vermaken.

Ik pak graag 2- 2,5 uur The Cure, Pearl Jam, Muse, Rammstein enz.
En ja dat zie ik dan ook graag. Maneskin, Lenny Kravitz , Imagine Dragons, en zo nog meer zijn minder mijn ding.
Maar dan ga ik de tenten en de Slope af. Zoals dit jaar de zondag, ik heb mijn voeten er af gedanst en heb maar een half uur van Olivia gezien? De hele dag verder niet bij de Main geweest. En toen kwam even 2manydjs nog , amai.

Ik merk dat ik vaak 1 uur -1:30 al erg kort vind voor de Sub-3e naam op de affiche. Vorige keer bv de Red Hot Chili Peppers was ook amper 1,5 uur volgens mij. Krap voor een headliner waar menig bezoeker toch een flink deel van zijn kaartje aan besteed( Vooral dagbezoekers uiteraard)

• Leuk
Waarderingen: koolket en musicislife

Users who are viewing this thread