Het is inderdaad vernieuwend. De nummers zijn ook allesbehalve voorspelbaar. Je kan er moeilijk een genre op plakken en dat werkt hier wel.Ik heb Sleep Token pas leren kennen zoals velen via het nummer The Summoning. Melodieus, zwaar, heftig, clean zang en dan de 180 graden draai rond 3/4 van het nummer. Een clash van genre's en stijlen op die manier vond ik echt prachtig en past wat mij betreft heel goed in het Metal genre anzich.
Het nieuwste album is wel wat meer gaan leunen richting pop/rap en na even op Spotify Todays Hits gaan scrollen, zang had zo van de artiest ''sombr'' of RagnBone Man kunnen zijn. Ik snap waar de tegenstanders vandaan komen. Eerste albums hebben dan wel weer wat grunts/screams maar die hebben ze duidelijk achter hun gelaten. En ik snap ook wel weer waarom. Want dat doet elke band al.
Het is vernieuwend. Metalheads gaan niet zo lekker op vernieuwing.
Ik verwacht als ze komen, ze gewoon erg hoog op GMM staan en een headline positie mag best.
Voor RW is het veeeel te onbekend bij dat publiek. Die moeten echt radio vriendelijke dingen hebben en dat is Sleep Token vooralsnog niet. Ze staan vaak ook echt alleen maar op harde herrie festivals.
Mijn favoriete bands op dit moment zijn Amenra, Machine Head, Gojira, Slipknot,… Dus met Sleep Token heb ik geen “natuurlijke affiniteit” ofzo. Maar er zitten nummer tussen die ik echt geweldig vind. Ze doen mij (ook maar vanuit mijn achtergrond) denken aan NIN. En ik heb een zwak voor een goede songtekst, dat kunnen ze ook.
Ik ga ze sowieso kijken bij een volgende kans, dat wil ik live wel eens meemaken. GMM 26 hopelijk! Zou jammer zijn om ze in Klub C op RW te zetten.