Best Kept Secret 2026

Ander idee voor headliner: what about Nick Cave and the bad seeds? Stond afgelopen september in de Ziggo, geen idee of hij ook festivals doet, maar zou ik zelf wel een hele gave boeking vinden.

Ander idee voor headliner: what about Nick Cave and the bad seeds? Stond afgelopen september in de Ziggo, geen idee of hij ook festivals doet, maar zou ik zelf wel een hele gave boeking vinden.
Heeft er in 2022 natuurlijk ook al gestaan. Dat was dermate goed dat hij altijd welkom is, maar het is de vraag of je een naam van dat formaat na 4 jaar opnieuw als headliner wil neerzetten.

Heeft er in 2022 natuurlijk ook al gestaan. Dat was dermate goed dat hij altijd welkom is, maar het is de vraag of je een naam van dat formaat na 4 jaar opnieuw als headliner wil neerzetten.
4 jaar is wel lang genoeg om weer te herhalen imo. Komt Cave ook met nieuw werk in 26?

4 jaar is wel lang genoeg om weer te herhalen imo. Komt Cave ook met nieuw werk in 26?
Dat weet je nooit he, maar gok van niet. Cave is altijd belachelijk productief, maar hij tourt nog steeds solo nu (na een lange Bad Seeds tour in de VS), dus ik denk dat hij zichzelf daarna weer opsluit in een writing room en dan de studio, ipv weer op de podia stapt volgend jaar.

Arctic Monkeys deed het na 5 jaar.
Alt-J na 7 jaar.

Nog maar 2 herhalende headliners gehad op 11 edities is wel een mooi gemiddelde. Doen niet veel festival hun na lijkt me.

* normaal ging The National al na 2 jaar terugkomen. Maar dit is door corona niet doorgegaan. Al ging dit wel met een integraal album show zijn. Valt misschien daardoor wel nog te verdedigen.

Wild God is in 2024 uitgekomen... Jammer dat ik hem in 2022 heb gemist, toen was ik nog niet zo met festivals bezig als nu. En ergens ben ik ook wel bang dat hij al buiten budget is, afgelopen jaren zijn er nog maar weinig Ziggodome acts als headliner geweest

Ik zou The Last Dinner Party volgend jaar als headliner best aardig vinden. Die nieuwe single is weer hartstikke leuk en de live opnames van Pinkpop en Eurockéennes vind ik erg overtuigend.

• Leuk
Waarderingen: Nelios en mattman
Als het komende album goed valt, is Big Thief dan al headlinermateriaal voor BKS?
Ik vraag me af hoe zo'n headlineshow van Big Thief er uit zou zien. Hoewel ik fan ben, lijkt het mij niet direct headlinemateriaal voor op de ONE. Eventueel wel op de TWO in zo'n constructie als bij PJ Harvey vorig jaar. Maar als dé grote naam op een dag denk ik niet dat ze genoeg tickets schuiven, of er moet al een heel sterke undercard zijn. Het zou in ieder geval gedurfd zijn en mij zou het best blij maken.

Ik zou The Last Dinner Party volgend jaar als headliner best aardig vinden. Die nieuwe single is weer hartstikke leuk en de live opnames van Pinkpop en Eurockéennes vind ik erg overtuigend.
Iets te vroeg om te headlinen imo, maar als dat nieuwe album aanslaat sluit ik het niet 100% uit. Voorlaatste op de ONE lijkt mij op dit moment de ideale spot.

Goede shout hoor.

Ik ben het op zich met jullie eens dat een plekje lager niet gek zou zijn, maar ik zie een band die als laatste op het tweede podium van Pinkpop staat op BKS niet snel genoegen nemen met minder dan headliner. Liever dit soort nieuwe bands dan een Soulwax voor mij.

Ik ben het op zich met jullie eens dat een plekje lager niet gek zou zijn, maar ik zie een band die als laatste op het tweede podium van Pinkpop staat op BKS niet snel genoegen nemen met minder dan headliner. Liever dit soort nieuwe bands dan een Soulwax voor mij.
Ja op zich doen ze qua momentum op zich ook eigenlijk weinig onder voor Fontaines, die we hier al makkelijker richting de hoge posities praten. Zeker als hun nieuwe album weer een banger wordt, wat ik op zich wel verwacht.

Nog maar 2 herhalende headliners gehad op 11 edities is wel een mooi gemiddelde. Doen niet veel festival hun na lijkt me.
Ja tof dat BKS het lukt om steeds nieuwe namen bovenaan het affice te zetten.

Maar, zelf vind ik herhaling binnen de headliners niet zo'n probleem, misschien is het zelfs iets goed. Artiesten brengen nieuw werk uit en ontwikkelen zich, en het publiek vernieuwt ook. Voor de new generation en voor de iets oudere maar nog steeds jonge bezoekers zoals ik is af en toe een herhaling van weleer echt wel iets om naar uit te kijken

Ja tof dat BKS het lukt om steeds nieuwe namen bovenaan het affice te zetten.

Maar, zelf vind ik herhaling binnen de headliners niet zo'n probleem, misschien is het zelfs iets goed. Artiesten brengen nieuw werk uit en ontwikkelen zich, en het publiek vernieuwt ook. Voor de new generation en voor de iets oudere maar nog steeds jonge bezoekers zoals ik is af en toe een herhaling van weleer echt wel iets om naar uit te kijken
Kom maar door met Arctic Monkeys :D

Als het komende album goed valt, is Big Thief dan al headlinermateriaal voor BKS?
Ja, denk het wel. Ik acht de kans vrij groot eigenlijk. Bovendien is BKS bij uitstek een festival om een band als Big Thief de stap naar headliner te laten maken. Inmiddels hebben ze wel een avondvullende catalogus prachtliedjes. Zou geweldig zijn bij zonsondergang.

• Leuk
Waarderingen: gretz
Ik zou het fantastisch vinden als Nick er weer staat, maar ik krijg de indruk dat BKS dit kaliber artiest niet meer boekt als headliner. Ik kan helemaal mis zitten, maar ik denk dat we de headliners voortaan moeten zoeken in bands die de AFAS vullen i.p.v. bands die in de Ziggo staan.

Laatst bewerkt:
ik denk dat de kleinere headliners van dit jaar gewoon toeval waren.
Er waren geen grote namen, nou dan doen we wat kleinere omturnen tot headliner.
En natuurlijk wordt dat dan niet zo gecommuniceerd.
Maar als ze volgend jaar de mogelijk hebben om een grote vis binnen te halen, dan zullen ze dat zeker doen.

• Leuk
Waarderingen: Mimi

Users who are viewing this thread