Pinkpop 2025

Maar wat vind jij dan echt wezenlijke veranderingen?
Gaat niet zo zeer om grote veranderingen, maar alle kleine dingen bij elkaar..
Kan bijv. Nog steeds niet wennen aan het gedraaide podium, Silent disco had voor mij niet gehoeven, de muziek keuzes...
Camping A is enorm veranderd, ook nog wel muziek in de sporthal gehad, en iedereen nam zijn hele hebben en houden mee de camping op, één groot feest waarbij zaterdags iedereen verkleed ging!
Nu krijg je een plek toebedeeld als je JBL te hard staat (op half volume) krijg je een waarschuwing..
Geen partytent mee, enkel de mensen die een groepsplek hebben!

Het hele vipdeck geneuzel, en alle andere privileges.

Het valt allemaal ook best mee!

Mis de ziel gewoon soms die er in zat

Gaat niet zo zeer om grote veranderingen, maar alle kleine dingen bij elkaar..
Kan bijv. Nog steeds niet wennen aan het gedraaide podium, Silent disco had voor mij niet gehoeven, de muziek keuzes...
Camping A is enorm veranderd, ook nog wel muziek in de sporthal gehad, en iedereen nam zijn hele hebben en houden mee de camping op, één groot feest waarbij zaterdags iedereen verkleed ging!
Nu krijg je een plek toebedeeld als je JBL te hard staat (op half volume) krijg je een waarschuwing..
Geen partytent mee, enkel de mensen die een groepsplek hebben!

Het hele vipdeck geneuzel, en alle andere privileges.

Het valt allemaal ook best mee!

Mis de ziel gewoon soms die er in zat
Ah ja, ben het op al die punten eigenlijk wel met je eens. Silent disco op het terrein vind ik nog ok, maar ook wel beetje een zwaktebod.

Voor mijn gevoel is het telkens een halfslappe poging tot vernieuwing, waardoor je eigenlijk meer stappen achteruit dan vooruit zet.

Ik zou zeggen, blijf bij de oude formule en draag dat uit, óf vernieuw daadwerkelijk. Nu verlies je oude garde en spreek je de nieuwe niet echt aan.

Ik zou zeggen, blijf bij de oude formule en draag dat uit, óf vernieuw daadwerkelijk. Nu verlies je oude garde en spreek je de nieuwe niet echt aan.
❤️👆🏻

behoud van de charme van de oude formule en volhouden aan vier podia met bands en laat draaien om de muziek en gezelligheid, waar het per dag draait om de concerten van de headliners...

Geef mij maar de tickets die ik uit kan printen. Kunnen ze op de stapel op volgorde van datum. Heb aardig wat concerten in een jaar.
En vindt ‘t leuk om mijn tickets te bewaren ook al zijn ‘t maar A4 ‘tjes
Romantische gedachtes waar blijkbaar niemand meer behoefte aan heeft.
Behalve de liefhebbers natuurlijk

Ik ga niet, maar hier mijn top 10:

1. Korn
2. Alestorm
3. Muse
4. Cypress Hill
5. Krezip
6. Amyl and the sniffers
7. The warning
8. Imminence
9. Claude
10. Weezer

Vooral gemakzucht. Geen gedoe met muntjes en halve muntjes maar gewoon het pasje ertegenaan en klaar. Nadeel is dat je soms wat meer uitgeeft dan gepland maar ik probeer dan altijd aan het eind van de dag kort de balans op te maken.

Met vrienden haalden we gewoon om en om en letten we er niet echt op wie wat eet of drinkt.
Graspop doet het sinds 2 jaar met het polsbandje en de Skullies. Klinkt omslachtig, maar via de app zie ik precies wat ik uitgegeven heb en wat nog over is. Snelheid bij de barren is niet veranderd.
Ik raak met mijn beschonken kop geen muntjes meer kwijt. En voor de rest is alle hetzelfde. Klinkt voor een aantal mensen gewoon alsof ze in het verleden willen blijven hangen. Hoeft niet. Embrace the future

Graspop doet het sinds 2 jaar met het polsbandje en de Skullies. Klinkt omslachtig, maar via de app zie ik precies wat ik uitgegeven heb en wat nog over is. Snelheid bij de barren is niet veranderd.
Ik raak met mijn beschonken kop geen muntjes meer kwijt. En voor de rest is alle hetzelfde. Klinkt voor een aantal mensen gewoon alsof ze in het verleden willen blijven hangen. Hoeft niet. Embrace the future
En je ziet het ook aan de toog zelf hoeveel je nog over hebt.

• Leuk
Waarderingen: Piebe71
Maar op de app van je bank zie je toch ook precies je uitgaven? En daarbij kun je vaak een losse kaart aanschaffen waar je geld op kan zetten. Dat is in het geval van "rondjes halen" met je vrienden ook ideaal. Nee, ik zie echt heel weinig nadelen. Ik lees zelfs dat het kwijtraken van je pinpas of mobiel een issue is, maar dan moet je toch echt je best doen.

Trouwens eens me Oasis over het vernieuwen. Ik denk dat Pinkpop juist te weinig vernieuwd én te maken heeft met grote groep vaste gasten die elke vernieuwing moeilijk vindt. Moet gezegd, een aantal vernieuwingen (met name in het voordeel van het Skydeck; podium draaien bv) pakken ook niet bijster geweldig uit. Maar wellicht wordt dat dit jaar al beter. Het geheel mist imo gewoon een beetje creativiteit, want dat ze nu weer een doorgang maken naar de tent via beide kanten is ook iets wat je al vanaf 2022 zag aankomen, waarom dan nu pas invoeren?

En daarbij trekken ze de jongere bezoeker maar lastig over de streep met een handjevol sterke namen. Anno 2025 zul je denk ik meer dance moeten bieden, alternatieven tijdens headliners, meer inzetten op beleving.

morgen vroeg gaat NOS Alive met iets komen... wellicht in de gaten houden voor de Adam Lambert vervanging?
Ik keek even naar hun line up, damn die hebben een sterke bezetting neergezet zeg!
Persoonlijk mis ik wel wat relevante dance elk jaar, zoals een Justice, Sammy Virji, Jamie XX. Ik denk dat je daar oude garde wel in mee krijgt en je ook nieuw jonger publiek kan aanboren.

Jammer dat Portugal net iets te ver rijden is 😅

Dat kwijtraken is natuurlijk wel een dingetje, ik ben meestal ook degene die muntjes verliest omdat ze op de grond vallen. Proost in ieder geval voor degene die een gratis biertje opraapt voor de bar🍻 Naar mijn mening hebben zowel muntjes als cashless z'n voor en nadelen, maar mijn voorkeur blijft toch de ouderwetse bonnen, het heeft gewoon de charme die bij een festival hoort.

• Geweldig
Waarderingen: brutus257
❤️👆🏻

behoud van de charme van de oude formule en volhouden aan vier podia met bands en laat draaien om de muziek en gezelligheid, waar het per dag draait om de concerten van de headliners...
Klinkt als een formule die steeds minder haalbaar wordt voor Pinkpop. Simpelweg omdat die grote headliners steeds minder vaak beschikbaar zijn voor Pinkpop, vanwege interne concurrentie binnen Mojo en concurrentie. Zonder een goed dagprogramma gaat Pinkpop het niet redden.

Overigens: de meer legendarische optredens op Pinkpop waren ook juist níet de headliners (zoals de eerste optredens van Pearl Jam, RATM of het optreden in het onweer van Arcade Fire).

En verder blijf ik het wat bizar vinden hoe moeilijk er gedaan wordt over cashless/muntloos betalen op Pinkpop hoor...

Zijn er eigenlijk nog ontwikkelingen rond Justin Timberlake en Dean Lewis? Volgens mij zaten deze 2 ook met geannuleerde concerten als ik het goed heb?

Laatst bewerkt:
Er zijn ondertussen 33 top 10 lijstjes voorbijgekomen, lijkt mij tijd voor een update 😁

De top 5 is onveranderd, maar Alestorm heeft een flinke steiging gemaakt van 12 naar 6
  1. Muse - 222 pt
  2. Korn - 172 pt
  3. Weezer - 119 pt
  4. Biffy Clyro - 108 pt
  5. Amyl and the Sniffers - 101 pt
  6. Alestorm - 81 pt
  7. Olivia Rodrigo - 73 pt
  8. Justin Timberlake - 72 pt
  9. Cypress Hill - 72 pt
  10. The Last Dinner Party - 67 pt
  11. Kaiser Chiefs - 54 pt
  12. Imminence - 48 pt
  13. The Warning - 46 pt
  14. Soft Play - 43 pt
  15. Girl in Red - 36 pt
  16. Krezip - 30 pt
  17. Oscar and the Wolf - 28 pt
  18. Mika - 27 pt
  19. Faithless - 27 pt
  20. Inhaler - 27 pt
  21. Bob Vylan - 24 pt
  22. Mark Ambor - 23 pt
  23. Kid Kapichi - 22 pt
  24. DeWolff - 22 pt
  25. Bad Nerves - 22 pt
  26. Sticks - 21 pt
  27. Tate McRae - 20 pt
  28. Pommelien Thijs - 20 pt
  29. Hardy - 17 pt
  30. Everything Everything - 16 pt
  31. Benee - 16 pt
  32. Joost - 14 pt
  33. The Boxer Rebellion - 12 pt
  34. Confidence Man - 11 pt
  35. Hiqpy - 11 pt
  36. Claude - 9 pt
  37. Purple Disco Machine - 8 pt
  38. Matt Hanssen - 7 pt
  39. Elephant - 7 pt
  40. Warhaus - 6 pt
  41. Battlesnake - 6 pt
  42. Dean Lewis - 5 pt
  43. Amira Elfeky - 5 pt
  44. Sprints - 5 pt
  45. Mackenzy Mackay - 5 pt
  46. Omar Rudberg - 3 pt
  47. Hannah Mae - 2 pt
  48. Sigrid - 2 pt
  49. The Academic - 2 pt
Almost Monday, Anouk Wolf, Benjamin Ingrosso, Janet Livv, Nofun!, Olivia Lunny, Personal Trainer, Querbeat, Ronnie Flex, Sawyer Hill enThe Royston Club zijn nog puntloos.

Ondertussen is de zondag duidelijk de favoriete dag aan het worden met 45,1% van de punten, zaterdag heeft 28,3% en vrijdag 26,6%

De North stage heeft met 41,6% wat terrein verloren aan de South stage met 38,8%. Tent (7,4%) en stage 4 (2,3%) blijven duidelijk achter.

Er zijn ondertussen 33 top 10 lijstjes voorbijgekomen, lijkt mij tijd voor een update 😁

De top 5 is onveranderd, maar Alestorm heeft een flinke steiging gemaakt van 12 naar 6
  1. Muse - 222 pt
  2. Korn - 172 pt
  3. Weezer - 119 pt
  4. Biffy Clyro - 108 pt
  6. Alestorm - 81 pt
  9. Cypress Hill - 72 pt
  12. Imminence - 48 pt
  13. The Warning - 46 pt
  14. Soft Play - 43 pt
  15. Girl in Red - 36 pt
  16. Krezip - 30 pt
  18. Mika - 27 pt
  19. Faithless - 27 pt
  20. Inhaler - 27 pt
  21. Bob Vylan - 24 pt
  22. Mark Ambor - 23 pt
  23. Kid Kapichi - 22 pt
  24. DeWolff - 22 pt
  25. Bad Nerves - 22 pt
  26. Sticks - 21 pt
  27. Tate McRae - 20 pt
  29. Hardy - 17 pt
  31. Benee - 16 pt
  32. Joost - 14 pt
  35. Hiqpy - 11 pt
  36. Claude - 9 pt
  38. Matt Hanssen - 7 pt
  39. Elephant - 7 pt
  40. Warhaus - 6 pt
  41. Battlesnake - 6 pt
  42. Dean Lewis - 5 pt
  43. Amira Elfeky - 5 pt
  44. Sprints - 5 pt
  46. Omar Rudberg - 3 pt
  47. Hannah Mae - 2 pt
  48. Sigrid - 2 pt
  49. The Academic - 2 pt
Almost Monday, Anouk Wolf, Benjamin Ingrosso, Janet Livv, Nofun!, Olivia Lunny, Personal Trainer, Querbeat, Ronnie Flex, Sawyer Hill enThe Royston Club zijn nog puntloos.

Ondertussen is de zondag duidelijk de favoriete dag aan het worden met 45,1% van de punten, zaterdag heeft 28,3% en vrijdag 26,6%

De North stage heeft met 41,6% wat terrein verloren aan de South stage met 38,8%. Tent (7,4%) en stage 4 (2,3%) blijven duidelijk achter.
Ik durf wel een wedje te doen dat de top 10 ná het festival schier hetzelfde zal zijn hier.

1. Muse - 222 pt
  2. Korn - 172 pt
  3. Weezer - 119 pt
  4. Biffy Clyro - 108 pt
  6. Alestorm - 81 pt
  9. Cypress Hill - 72 pt
  12. Imminence - 48 pt
  13. The Warning - 46 pt
  14. Soft Play - 43 pt
  15. Girl in Red - 36 pt
  16. Krezip - 30 pt
  18. Mika - 27 pt
  19. Faithless - 27 pt
  20. Inhaler - 27 pt
  21. Bob Vylan - 24 pt
  22. Mark Ambor - 23 pt
  23. Kid Kapichi - 22 pt
  24. DeWolff - 22 pt
  25. Bad Nerves - 22 pt
  26. Sticks - 21 pt
  27. Tate McRae - 20 pt
  29. Hardy - 17 pt
  31. Benee - 16 pt
  32. Joost - 14 pt
  35. Hiqpy - 11 pt
  36. Claude - 9 pt
  38. Matt Hanssen - 7 pt
  39. Elephant - 7 pt
  40. Warhaus - 6 pt
  41. Battlesnake - 6 pt
  42. Dean Lewis - 5 pt
  43. Amira Elfeky - 5 pt
  44. Sprints - 5 pt
  46. Omar Rudberg - 3 pt
  47. Hannah Mae - 2 pt
  48. Sigrid - 2 pt
  49. The Academic - 2 pt

Als ik dit jaar naar Pinkpop zou gaan, dan zou ik almost monday zeker meenemen. Niet alleen om Joost te ontlopen, maar zeker ook omdat het een heel aanstekelijk pop-rock bandje is.

• Leuk
Waarderingen: Maria
Om me ook even te mengen in de muntjes discussie
Zowel muntjes als cashless hebben hun voor en nadelen
Muntjes heb je als voordelen dat als je vooral met vrienden samen gaat en elke keer een rondje gehaald word, dat je gewoon even een muntje geeft, en niet hoeft te verwachten van mensen dat ze een rondje terug geven om het gelijk te maken.
Ook kun je eens in de zoveel tijd wat muntjes vinden, wat zorgt voor gratis biertjes, maar dat is natuurlijk ook een nadeel als je dan aan de anderer kant staat.
Nog een nadeel is dat je op piekmomenten voor die automaten moet wachten, en deze automaten wel eens buiten werking kunnen zijn.

Voordelen van cashless is dat je je munten niet kunt verliezen, je hoeft niet in de rij te staan voor automaten om bij te kopen, je kunt beter bijhouden wat je precies uitgeeft.
En als het festival zoals Graspop of Wacken werkt met geld op een bandje zetten kun je ff vanuit je tentje controleren of je voor de rest van de dag genoeg op je bandje hebt staan, anders in de app ff snel opladen.
Maar je kunt niet meer zo makkelijk ff een rondje halen voor jou en 6 vrienden, want dat gaat dan van je eigen budget op dat moment af.
De kastjes om af te rekenen kunnen storing hebben, waardoor je mogelijk iets moet wachten.

Dat is wat ik heb ondervonden. Voor mij heeft een bandje met geld erop de voorkeur, gezien ik vaak toch in mijn eentje optrek, dus geen rondjes hoef te geven. En op deze manier hoef ik bijvoorbeeld mijn portemonnee niet mee te nemen het terrein op, verstop ik deze goed in mijn tas en kan ik die al niet meer kwijtraken.

ik ga voorals nog niet
maar dit is mijn lijstje

vrijdag
Alestorm
Sawyer Hill
Weezer
Bad Nerves

zaterdag
Amyl & the sniffers
Cypress Hill
The last dinner party

zondag
kaiser chiefs
Girl in Red
Sigrid
Bob Vylan
Korn

De discussies hier zijn even vernieuwend als pinkpop zelf, blijft vermakelijk.

Wat vinden we van het skydeck eigenlijk!?
Fran Healy Meme GIF by Travis

• Haha
Waarderingen: hersenscheetje

Users who are viewing this thread