Pinkpop 2025

Maar méér keuze kan toch nooit iets negatiefs zijn. Meer keuze betekent ook meer kans dat er iets voor jou bij zit en daar gaat het ook gewoon mis bij Pinkpop de laatste jaren: allerlei doelgroepen missen iéts om een kaart te halen. Hoezo is die Olivia Dag niet uitverkocht? Niet eens bijna uitverkocht. Vul zelf maar in.
Maar de Werchter-dag van Olivia is wel uitverkocht en daar zijn evenveel podia, evenveel keus. Dus ik denk niet dat keuze hetgeen is wat ik zou invullen.

Maar de Werchter-dag van Olivia is wel uitverkocht en daar zijn evenveel podia, evenveel keus. Dus ik denk niet dat keuze hetgeen is wat ik zou invullen.
Dat zeg ik toch ook niet? De reden dat die dag uitverkocht is vooral omdat het een ijzersterke dag is.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Als we dan ook nog Kaiser Chiefs en Krezip omdraaien wordt het helemaal feest, dan wordt dit mijn spoorboekje als volgt:

Elephant - DeWolff - Boxer Rebellion - Kaiser Chiefs - Everything Everything - Biffy Clyro - Muse

(En eventueel ook nog The Warning, Krezip en Korn)
Ik hoop heel erg met je mee haha, heb dan precies hetzelfde spoorboekje. Maar vooral Everything Everything die tegelijk met Biffy Clyro zouden staan, zou voor mij een enorme clash zijn. Toch wel twee van de leukste namen op die dag voor mij persoonlijk.

• Leuk
Waarderingen: Morphweasel
Wat ik dus wel raar vind: Gracie Abrams was gewoon beschikbaar (want haalt dat weekend haar show in Brussel in). Waarom zou je haar niet boeken?

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Wat ik dus wel raar vind: Gracie Abrams was gewoon beschikbaar (want haalt dat weekend haar show in Brussel in). Waarom zou je haar niet boeken?
Omdat ze dat aanvankelijk niet was. Die wilde zich focussen op Glastonbury, alleen met de afgelaste show vond zij/het management het wel zo netjes om die show in te halen en dat doe je dan op een dag waar er nog wel wat tijd tussen Glastonbury zit. Valt Pinkpop hier niet zoveel te verwijten.

• Leuk
Waarderingen: elo en DennisvdBr
Je hoeft me niet te geloven natuurlijk...
Ik wil jouw lijntje naar Gracie niet wantrouwen hoor.

Vind het gewoon frappant dat sommige redenen een beetje in herhaling vallen.. Ik blijf het ook moeilijk voorstelbaar vinden dat als een majorfestival iets graag zou willen, het onoverkomelijk is een artiest te bewegen naar NL te komen een week voordat die artiest in Engeland moet zijn. Glastonbury is huge en waarschijnlijk ook wel een hoogtepunt voor artiesten zelf. Een retraite van een paar weken alvorens daar het podium op te stappen, lijkt me ook wat enthousiast.

Je ziet ''de focus op Glasto'' vaak terugkomen en vervolgens zie je die acts om en rondom Glastonbury toch wel op andere festivals verschijnen. Denk dat de voornaamste reden dat ze er niet staat was dat ze dan een lege week tussen Pinkpop en Glasto had gehad.

Maar goed, nu dus wel in Brussel. Dus misschien was er toch wel iets mogelijk geweest (en wilden ze haar gewoon niet boeken). Jammer iig, had perfect op die zaterdag gepast.

• Leuk
Waarderingen: hersenscheetje
Ik wil jouw lijntje naar Gracie niet wantrouwen hoor.

Vind het gewoon frappant dat sommige redenen een beetje in herhaling vallen.. Ik blijf het ook moeilijk voorstelbaar vinden dat als een majorfestival iets graag zou willen, het onoverkomelijk is een artiest te bewegen naar NL te komen een week voordat die artiest in Engeland moet zijn. Glastonbury is huge en waarschijnlijk ook wel een hoogtepunt voor artiesten zelf. Een retraite van een paar weken alvorens daar het podium op te stappen, lijkt me ook wat enthousiast.
Wat betekent dat je Glastonbury een onzinnige reden vindt? Je geeft zelf al aan hoe groots dat is voor een artiest. Ik denk inderdaad niet dat Pinkpop (nog) diep(er) in de buidel wil tasten voor Gracie, zeker met wat er nu al staat. Volgens mij zijn ze achter de schermen best tevreden. Wat dat betreft heb je wel een punt.

Het ging dan ook niet om een paar weken, eerder anderhalf tot één, wat dus precies het Pinkpopweekend meeneemt. Kan d'r geen ongelijk geven.

Volgens mij zijn ze achter de schermen best tevreden.
Dat kan ik me bijna niet voorstellen eigenlijk.... die hadden vast gehoopt dat op z'n minst die Rodrigo en Muse dag inmiddels ook wel waren uitverkocht. Afgaande op de geluiden loopt de verkoop goed maar niet heul hard.

Wat betekent dat je Glastonbury een onzinnige reden vindt? [..]
Nee, dat zei ik niet. Ik zeg juist dat ik me kan voorstellen dat het voor artiesten ook een hoogtepunt is.
20/6 Landgraaf en 28/6 Glasto (ik noem maar even wat), lijkt me niet onmogelijk.

Maar goed, zinloze discussie verder. Lijkt me net zo aannemelijk dat Pinkpop het gewoon niet heel veel prio gaf.
Tevredenheid zal verder voor de organisatie toch met name gebaseerd zijn op de kaartverkoop, Buro Pinkpop lijkt me weinig filantropisch.

• Leuk
Waarderingen: wenteldave
Dit heeft in mijn ogen niks met line-up of prijs te maken!
Pinkpop heeft nu eenmaal mensen af gestoten, als ik om mij heen hoor zijn veel pinkpop gangers overgestapt, die kijken nu alleen naar het werchter affiche en als die bevalt gaan ze weer! En denk dat die altijd zal bevallen, die ben je gewoon kwijt..
Nu gewoon weer bouwen!

• Leuk
Waarderingen: hersenscheetje
eigenlijk kun je pas ECHT oordelen over ene line up als t blokkenschema er is.
t boeit mij niets dat er een aantal namen op een festival staan die ik niets vind, zolang ik ze maar kan ontlopen.
zo sta ik er ook in

namen die me niet zo interesseren kan ik heel makkelijk naast me neerleggen en meer focussen op wat me juist wel gaat boeien

• Leuk
Waarderingen: BeWario en Casper1995

Users who are viewing this thread