Pinkpop 2025

nog even met de billen bloot aangaande mijn vroege voorspelling uit augustus 2024

van de 67 namen uit mijn voorspelling toen, enkel 6 namen toegevoegd.
Olivia Rodrigo, Oscar and the Wolf, Shaboozy, Mark Ambor, Claude en Hannah Mae die op de lineup zijn gekomen (naast Janet Livv die al bekend was)

Bekijk bijlage 13237
Vette line-up voor 2026 ;).

Vette line-up voor 2026 ;).
denk dat ik dat met Foo Fighters sowieso al doe... daarnaast ga ik Volbeat gewoon tot headliner Pinkpop 2026 bombarderen, als de 'kleine' headliner. Wellicht zal Pinkpop ook wel een moster na de maaltijd headliner hebben, als Linkin Park. Waarbij ze hopelijk de Sky-Radio lineup weer afzweren en voor volgende editie meer rock-gerelateerd lineup de Pinkpoppers gaan paaien.

maar da's zorg voor later, eerst editie 2025 ;)

Lijkt me trouwens toch sterk dat Cypress Hill de tent afsluit - net als Faithless toch een nostalgie act. Iemand anders met een poging?

Lijkt me trouwens toch sterk dat Cypress Hill de tent afsluit - net als Faithless toch een nostalgie act. Iemand anders met een poging?
wellicht geen verrassing, maar ik ga er binnenkort eens goed voor zitten ;)

Voor wat betreft voorspellingen over de indeling/tijdschema. Als ik naar de spotify lijst kijk is de volgorde weer dusdanig aangepast dat je (imo) er wel een soort van indeling uit kan halen... maar dat kan ook aan mij liggen. Ik zie bijvoorbeeld eerst de 3 headliners en daarna gaan ze wel weer verder in alfabetische volgorde, maar daar in lijkt ook weer een onderverdeling te zijn. Valt daar nog uit te halen qua Zuid, Noord, tent en stage 4?

lijkt me wel vet.... en dan de zijkanten ook afsluiten... 1 grote hotbox!
Rap Hiphop GIF by 16BARS

• Haha
Waarderingen: team-0
Ik ga alleen zondag. Dan is het:
Muse - Korn - Biffy Clyro - Imminence - Kaiser Chiefs - Krezip

Nog inluisteren:
The Boxer Rebellion - Everything Everything - The Warning - Elephant

Wat een vreselijke huisstijl trouwens dit jaar. Op mijn mobiel kan ik niet eens de volledige tekst lezen ivm blokjes die eroverheen staan. Lijkt wel Minecraft.
Ik ga ook alleen de zondag en dit is ook exact mijn spoorboekje, nu nog hopen dat er niet teveel clasht. Wat verwachten jullie met Imminence, tent of noord?

Ik ga alleen zondag. Dan is het:
Muse - Korn - Biffy Clyro - Imminence - Kaiser Chiefs - Krezip

Nog inluisteren:
The Boxer Rebellion - Everything Everything - The Warning - Elephant

Wat een vreselijke huisstijl trouwens dit jaar. Op mijn mobiel kan ik niet eens de volledige tekst lezen ivm blokjes die eroverheen staan. Lijkt wel Minecraft.
Gezien je smaak zou ik Bob Vylan ook meepakken

ik vind dat een vreemde manier van denken
alsof je alle 19 acts kan zien.
Zo vreemd is dat niet. Het is best een bedrag dat je betaalt voor een halve dag.

En ook... Hoe meer acts, hoe meer keuze, hoe groter de kans dat er veel bijzit dat je wil zien. En hoe meer acts, hoe eerder het programma begint en hoe later het eindigt. Hoe meer waar je voor je geld krijgt.

halve dag? tja tis maar hoe je er tegenaan kijkt...
ik vind van 12:00 tot 24:00 al flink wat!
en dan kan je op Pinkpop wel de gehele set van zo'n 9 acts zien en daarna ook nog een geheel 'concert' van een headliner.
waarbij je maar per tijdvak maar een keuze hoeft te maken tussen 2 acts (hopelijk trekken ze Stage 4 qua settijden weer gelijk met de mainstage aankomende editie)
tja, dat is dan iets wat ik dan weer een pluspunt vind op Pinkpop.

los daarvan, maar dat roep ik al een paar jaar, is Pinkpop afgelopen jaren tientjes te duur geworden.
ik denk dat ze zich eens achter de oren moeten krabben of voor deze lineup, 130 a 140 euro voor een dagkaart niet logischer was geweest, wellicht ook 280 voor een weekend?
Maar aan andere kant, kijkend naar de gekke prijzen van sta-plaatsen op concerten tegenwoordig, is de prijs voor de dagkaarten niet eens heel vreemd anno 2025. Dus snap de keuze wel, daar wringt de schoen wel.

en dan kan je op Pinkpop wel de gehele set van zo'n 9 acts zien en daarna ook nog een geheel 'concert' van een headliner.
waarbij je maar per tijdvak maar een keuze hoeft te maken tussen 2 acts (hopelijk trekken ze Stage 4 qua settijden weer gelijk met de mainstage aankomende editie)

los daarvan, maar dat roep ik al een paar jaar, is Pinkpop afgelopen jaren tientjes te duur geworden.
ik denk dat ze zich eens achter de oren moeten krabben of voor deze lineup, 130 a 140 euro voor een dagkaart niet logischer was geweest, wellicht ook 280 voor een weekend?
Maar aan andere kant, kijkend naar de gekke prijzen van sta-plaatsen op concerten tegenwoordig, is de prijs voor de dagkaarten niet eens heel vreemd anno 2025. Dus snap de keuze wel, daar wringt de schoen wel.
Maar méér keuze kan toch nooit iets negatiefs zijn. Meer keuze betekent ook meer kans dat er iets voor jou bij zit en daar gaat het ook gewoon mis bij Pinkpop de laatste jaren: allerlei doelgroepen missen iéts om een kaart te halen. Hoezo is die Olivia Dag niet uitverkocht? Niet eens bijna uitverkocht. Vul zelf maar in. Daarmee zeg ik niet dat ze een slechte line-up hebben hoor.

Je zegt het zelf al. Maar de gemiddelde sta plaats kost zomaar 90 euro, golden cirkel volbeat dik 130. Daar krijg je nu 12 uur muziek voor terug. En een weekend kaart krijg je ook nog een plekje voor op de camping. Alles is gewoon duur ook festivals.

Zin in de Pinkpop zondag! Mooie namen die dag, dus ik heb een dagkaart gekocht.

Ik zou het wel super zuur vinden als Everything Everything en Biffy Clyro zouden overlappen, want dat zijn twee topnamen voor mij...

Is er nog een kans dat het zoiets wordt? Ik heb Sigirid en EE omgedraaid (afgaande op plays op Spotify lijkt Sigrid ook de populairdere act van die twee) en meteen Girl in Red toegevoegd ;)

Mainstage
Noord

Tent

Stage4

Muse

Dean Lewis

Purple Disco Machine

Korn

Benjamin Ingrosso

Biffy Clyro

Sigrid

Girl In Red

Bob Vylan

Kaiser Chiefs

Everything Everything

Krezip

NOFUN!

Imminence

The Boxer Rebellion

DeWolff

Mackenzi Mckay

The Warning

Hannah Mae
Querbeat
Elephant

Als we dan ook nog Kaiser Chiefs en Krezip omdraaien wordt het helemaal feest, dan wordt dit mijn spoorboekje als volgt:

Elephant - DeWolff - Boxer Rebellion - Kaiser Chiefs - Everything Everything - Biffy Clyro - Muse

(En eventueel ook nog The Warning, Krezip en Korn)

Zin in de Pinkpop zondag! Mooie namen die dag, dus ik heb een dagkaart gekocht.

Ik zou het wel super zuur vinden als Everything Everything en Biffy Clyro zouden overlappen, want dat zijn twee topnamen voor mij...

Is er nog een kans dat het zoiets wordt? Ik heb Sigirid en EE omgedraaid (afgaande op plays op Spotify lijkt Sigrid ook de populairdere act van die twee) en meteen Girl in Red toegevoegd ;)

Mainstage
Noord

Tent

Stage4

Muse

Dean Lewis

Purple Disco Machine

Korn

Benjamin Ingrosso

Biffy Clyro

Sigrid

Girl In Red