Rock Werchter 2025

Wolf Alice added to the Sam Fender big weekend day…. Won’t happen but I’ll keep hoping
Dat zal niet de grote naam zijn waarmee ze in Belgie nog mensen over de streep gaan trekken denk ik. Vorige keer was er nog zat plek bij The Slope en sindsdien hier geen grote hit of zo gehad. Of ik moet een tiktokhype gemist hebben.

Is clashfinder betrouwbaar en/of accuraat?
Vrijwel zeker: de volgorde van de artiesten. Op zaterdag nog onduidelijk op welke positie de twee nog resterende acts komen te staan.
Zeker: de acts in de Barn en Klub C wisselen elkaar af tot op de minuut.
Zeker: de acts op the Slope en Main stage wisselen elkaar af, met 5 minuten pauze na de act op the Slope.
Vrijwel zeker: om 13.00 úur wordt gestart in de Barn en op Main stage. We sluiten om 01.00 uur af op Main stage, een uurtje eerder in Klub C.
Educated guess: hoe lang de optredens duren.

• Geweldig
Waarderingen: TripleJay
David Kushner lijkt me hoogst onzeker voor werchter. Kan me niet voorstellen dat die anxiety zo snel weg is. Om dan nog eens op de grote main van werchter te staan

Dit is echt rete zielig voor de man. Hoor je precies vaker en vaker bij nieuwe artiesten, psychische moeilijkheden. Jammer, in de eerste plek voor henzelf natuurlijk!
De druk en verwachtingen, niet in het minst vanuit de platenmaatschappij, zullen ook niet min zijn.

De druk en verwachtingen, niet in het minst vanuit de platenmaatschappij, zullen ook niet min zijn.
Ik heb daar ook nog wel een andere theorie over, aanvullend op wat jij zegt. In de hedendaagse muziekscene kunnen artiesten enorm snel groeien van huiskamerproject via Tiktok naar een mainstage act. De artiesten hebben amper tijd om zich fatsoenlijk te ontwikkelen op het podium en nog belangrijker: zich daar comfortabel te voelen. Natuurlijk had je 20 a 30 jaar ook wel dit soort fenomenen maar de meeste acts bereikte de grote podia door veel en vaak overal te spelen.

Ik heb daar ook nog wel een andere theorie over, aanvullend op wat jij zegt. In de hedendaagse muziekscene kunnen artiesten enorm snel groeien van huiskamerproject via Tiktok naar een mainstage act. De artiesten hebben amper tijd om zich fatsoenlijk te ontwikkelen op het podium en nog belangrijker: zich daar comfortabel te voelen. Natuurlijk had je 20 a 30 jaar ook wel dit soort fenomenen maar de meeste acts bereikte de grote podia door veel en vaak overal te spelen.
En het vluchtige van alles… direct het ijzer smeden als het heet is.

Users who are viewing this thread