Lowlands 2024

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.354
1.809
Als The Prodigy headlinet, staat het vol bij de Alpha en wordt het dak afgebroken met muziek die al meerdere tanden des tijds heeft doorstaan en die tot op de huidige generatie wordt omarmd. Stuk voor stuk klassiekers en ook nog eens met keiharde passie gespeeld. Ook hebben ze een mooie Lowlands-geschiedenis en staan ze in elk techno, punk, rock of festival geschiedenisboek. Je kan dan gewoon niet zeggen: "dat is niet meer headlinerwaardig". Ze breken alles af, dat is er dan gewoon weer 1 voor de boeken, zeker met in het achterhoofd wat er de laatste jaren is gebeurd met ze.
Dan moet je dat gewoon regelen als boeker. En dan niet zoiets simpels en plats als Goldband. Waar vast ook het dak eraf gaat, maar simpel is het wel.
Ik denk dat ik gewoon wat anders verwacht van Lowlands als festival. Mag toch. Ik heb veel respect voor Prodigy, maar ik zie het anders dan jij.

Ook andere verwachtingen dan Goldband hoor, maar volgens mij heb ik dat wel duidelijk gemaakt.
 

LLoww

Randprogramma
9 jun 2022
121
220
Ik denk dat ik gewoon wat anders verwacht van Lowlands als festival. Mag toch. Ik heb veel respect voor Prodigy, maar ik zie het anders dan jij.

Ook andere verwachtingen dan Goldband hoor, maar volgens mij heb ik dat wel duidelijk gemaakt.
Tuurlijk alles mag en ik snap jou ook, maar schijnbaar was The Prodigy een optie want Jera is het wel gelukt. Dan snap ik echt de keuze voor Goldband niet. Maar dat was geloof ik wel duidelijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: eva84

huug

Playlistbediener
5 aug 2023
29
36
Ik vond Fat Dog leuk in de playlist. Maar zie verder geen muziek van ze op Spotify staan. Zonde!
 
  • Leuk
Waarderingen: Novis95

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.354
1.809
Tuurlijk alles mag en ik snap jou ook, maar schijnbaar was The Prodigy een optie want Jera is het wel gelukt. Dan snap ik echt de keuze voor Goldband niet. Maar dat was geloof ik wel duidelijk.
Jera is wel ander formaat en type festival natuurlijk. Denk als Lowlands had gewild, dan hadden ze Prodigy echt wel kunnen boeken. Maar blijkbaar zetten ze liever Goldband neer (waar ik ook wat van vind).

en verder ben ik het met je hele uitleg eens hoor....
 
  • Geweldig
Waarderingen: LLoww

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.322
1.332
Ben oprecht benieuwd waar ze Peggy gaan neerzetten. Ik dacht eerste instantie ná Goldband, maar als Goldband op zondag staat, dan zie ik dat niet zo snel gebeuren. Wellicht overdag in de Alpha dus...?

Ben iets dieper in haar muziek gedoken, eigenlijk kende ik alleen de hitjes en nooit op een festival gezien oid. Ik ga daar niet bij zijn. Wat een overschatte DJ zeg. Wel enorm goede branding, waardoor ze staat waar ze nu staat.
 
  • Leuk
Waarderingen: Knakworst en davadude

superginger

Dagopener
5 feb 2016
570
167
Ben oprecht benieuwd waar ze Peggy gaan neerzetten. Ik dacht eerste instantie ná Goldband, maar als Goldband op zondag staat, dan zie ik dat niet zo snel gebeuren. Wellicht overdag in de Alpha dus...?

Ben iets dieper in haar muziek gedoken, eigenlijk kende ik alleen de hitjes en nooit op een festival gezien oid. Ik ga daar niet bij zijn. Wat een overschatte DJ zeg. Wel enorm goede branding, waardoor ze staat waar ze nu staat.
Bicep spot?
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.892
1.825
Ben oprecht benieuwd waar ze Peggy gaan neerzetten. Ik dacht eerste instantie ná Goldband, maar als Goldband op zondag staat, dan zie ik dat niet zo snel gebeuren. Wellicht overdag in de Alpha dus...?
Ze hebben in de podcast ook redelijk helder door laten schemeren dat de 3 grootste namen ook de 3 aflsuiters gaan zijn. Dus eerder een Bicep/Paul Kalkbrenner achtige spot dan (maar dan voor een house DJ met nul live toevoegingen?)
 

mgbss

Support act
15 feb 2019
797
480
Ze hebben in de podcast ook redelijk helder door laten schemeren dat de 3 grootste namen ook de 3 aflsuiters gaan zijn. Dus eerder een Bicep/Paul Kalkbrenner achtige spot dan (maar dan voor een house DJ met nul live toevoegingen?)
Wel ontzettend treurg hoor. Bicep of Paul Kalkbrenner heeft nog wel een bepaalde show. Peggy Gou is echt een hele eendimensionale dj-set.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.892
1.825
Wel ontzettend treurg hoor. Bicep of Paul Kalkbrenner heeft nog wel een bepaalde show. Peggy Gou is echt een hele eendimensionale dj-set.
En dat is ook al op normale dance festivals waar ze draait. Laat staan op een festival waar live muziek gewoon de overhand heeft, helemaal overdag.
 

mgbss

Support act
15 feb 2019
797
480
En dat is ook al op normale dance festivals waar ze draait. Laat staan op een festival waar live muziek gewoon de overhand heeft, helemaal overdag.
Wat gaat dit opleveren: een hele grote groep Lowlanders die er om 15.30 al een halfje in gooien en vervolgens alleen maar opzoek zijn naar elektronische (feest) muziek.
 
  • Leuk
Waarderingen: Novis95

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.322
1.332
Ja die gaat gewoon Alpha middag staan idd. En dat gaat ook nog goed bezocht worden ook.
 
  • Thinking
Waarderingen: LLoww

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.322
1.332
Wat gaat dit opleveren: een hele grote groep Lowlanders die er om 15.30 al een halfje in gooien en vervolgens alleen maar opzoek zijn naar elektronische (feest) muziek.
Prima toch? 1 seconde bij een band is al teveel. Prima kaf van het koren.
 

Dante

Randprogramma
2 jun 2023
239
391
Ben oprecht benieuwd waar ze Peggy gaan neerzetten. Ik dacht eerste instantie ná Goldband, maar als Goldband op zondag staat, dan zie ik dat niet zo snel gebeuren. Wellicht overdag in de Alpha dus...?

Ben iets dieper in haar muziek gedoken, eigenlijk kende ik alleen de hitjes en nooit op een festival gezien oid. Ik ga daar niet bij zijn. Wat een overschatte DJ zeg. Wel enorm goede branding, waardoor ze staat waar ze nu staat.
100%. Prima voor in de zon in de middag maar echt totaal geen spannende act. Liever ook niet als Alpha afsluiter na headliner.

Ik hoop als Bravo headliner in de nacht, dan ga ik lekker naar de India toe ;)
 
Laatst bewerkt:

DeDaan

Playlistbediener
22 aug 2023
11
11
Net een deel van de Cercle set van Peggy gehad en opzich vind ik het best oke, maar zeker niet bijzonder. Wanneer het de programmering krijgt zoals inderdaad Paul zou dat m.i. een relaxte afwisseling kunnen zijn.

Headliner is ze niet bepaald, maar in de perceptie gaat het tegenwoordig (en eigenlijk al best lang) heel snel als je 1 of 2 grote hits de wereld in brengt, waarbij het meestal niet heel erg van belang is of je echt kan draaien.
 

LLoww

Randprogramma
9 jun 2022
121
220
paul kalkbrenner speelde een aantal jaar geleden ook overdag in de alpha.
was best leuk, maar wel vreemd.
was op een of andere manier wel relaxter dan in de bravo
Kwestie van smaak natuurlijk, en zul je denken heb je hem weer. Maar Paultje K heeft wel wat meer sporen verdiend in de techno-scene dan Tiktok-hitje Peggy. Dat specifieke middagoptreden vond ik gewoon heel vet. Ik kom wel meer en meer te denken dat ik gewoon oud word.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken