Best Kept Secret 2024

JoLe

Gouden Tip
21 mrt 2013
380
204
Massive Attack is voor mij in de categorie: sta er niet om te juichen, maar prima headliner.
 
  • Leuk
Waarderingen: team-0

fred alweer..

Dagopener
27 jan 2023
614
452
Voor Northside:
Amyl & the Sniffers (AUS) // August Høyen // Barselona // Coi Leray (US) // Kaizers Orchestra (NO) // Kaytranada (CAN) // Massive Attack (UK) // Shame (UK) // Troye Sivan (AUS) // Ukendt Kunstner // VETO // 070 Shake (US)

Met Massive Attack weer een mooie kanshebber erbij, en dat andere mogelijke headliners hier niet staan, is eigenlijk alleen maar positief, Pulp heeft nu nog geen data in dat weekend bv.
Ik zie ze oprecht Troye Sivan als headliner boeken in dezelfde lijn als Oscar and the Wolf.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.712
Denk dat Massive Attack nu op pole position staat qua BKS headliners.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.184
5.516
Ik vind Kaytranada ook absoluut top, kunnen ze er ook gerust zetten.

Ik vind Massive Attack live niet zo spannend. Maar objectief gezien is dat een mooie headliner.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.267
2.204
Voor Northside:
Amyl & the Sniffers (AUS) // August Høyen // Barselona // Coi Leray (US) // Kaizers Orchestra (NO) // Kaytranada (CAN) // Massive Attack (UK) // Shame (UK) // Troye Sivan (AUS) // Ukendt Kunstner // VETO // 070 Shake (US)

Met Massive Attack weer een mooie kanshebber erbij, en dat andere mogelijke headliners hier niet staan, is eigenlijk alleen maar positief, Pulp heeft nu nog geen data in dat weekend bv.

Massive Attack er dus bij als kanshebber. Dan moet je als organisatie wel een stevige backup achter de hand houden, want die hebben inmiddels ook wel een reputatie van annuleringen (weet ook DTRH).
Verder zitten er weinig tot geen namen tussen die je ook op zou verwachten op Primavera Porto. Alle ruimte dan voor the National of Pulp om Primavera Porto en BKS in dat weekend te combineren.
 
  • Leuk
Waarderingen: JoLe

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.184
5.516
Massive Attack er dus bij als kanshebber. Dan moet je als organisatie wel een stevige backup achter de hand houden, want die hebben inmiddels ook wel een reputatie van annuleringen (weet ook DTRH).
Verder zitten er weinig tot geen namen tussen die je ook op zou verwachten op Primavera Porto. Alle ruimte dan voor the National of Pulp om Primavera Porto en BKS in dat weekend te combineren.
Gitarist met kanker. Die is nu overleden. Is ook de reden dat het op en af ging qua betrouwbaarheid. Voor dat was dat een erg betrouwbare band normaal.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.925
1.872
Gitarist met kanker. Die is nu overleden. Is ook de reden dat het op en af ging qua betrouwbaarheid. Voor dat was dat een erg betrouwbare band normaal.
Ik heb op Mad Cool 45 minuten lang staan wachten waarna bleek dat ze het podium niet op wilden komen omdat er geluid kwam van een andere stage. Gitarist met kanker kan een reden zijn voor een deel van de annuleringen, maar zeker niet de enige.
 
  • Leuk
Waarderingen: spongebobsong

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.267
2.204
Gitarist met kanker. Die is nu overleden. Is ook de reden dat het op en af ging qua betrouwbaarheid. Voor dat was dat een erg betrouwbare band normaal.
Dit is inderdaad een tragisch verhaal, en dat was de reden van de annuleringen in 2022, maar het is ook niet helemaal wat ik bedoelde.
Die annulering op DTHR kwam omdat een tour in Japan niet doorging, en MA daarin besloot ook de Europese shows te cancellen. Plus inderdaad dat Mad Cool-verhaal. Het is geen gemakkelijke headliner.
 
Laatst bewerkt:

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.184
5.516
Dit is inderdaad een tragisch verhaal, en dat was de reden van de annuleringen in 2022, maar het is ook niet helemaal wat ik bedoelde.
Die annulering op DTHR kwam omdat een tour in Japan niet doorging, en MA daarin besloot ook de Europese shows te cancellen.
Juist, had het inderdaad over laatste jaren.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.671
1.201
Dus een paar dagen voor aankondiging kan het alles nog worden uit het rijtje: The National, PJ Harvey, The Smile, Massive Attack, LCD Soundsystem, Phoenix, Lana Del Rey, Pulp, Justice.

Zo hebben de kaarten nog nooit gelegen denk ik? Dat er nog 3 edities aan headliners open liggen?

Persoonlijk hoop ik uit dat lijstje op The Smile, The National en Justice. Al zijn het alle 9 wel namen die ik graag zie komen, maar waar ik niet van ga sterven als er in de FIVE en leuke band tegenover sta en de headliner deels skip.
 
  • Leuk
Waarderingen: yngvar en mattman

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.184
5.516
Ik heb op Mad Cool 45 minuten lang staan wachten waarna bleek dat ze het podium niet op wilden komen omdat er geluid kwam van een andere stage. Gitarist met kanker kan een reden zijn voor een deel van de annuleringen, maar zeker niet de enige.
Hadden ze wel een punt natuurlijk. Artiesten hebben een aantal standaard eisen, en geluid is daar 1 van, dat Mad Cool zich daar aan heeft bezondigd is ook typisch iets voor hen natuurlijk.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.925
1.872
Hadden ze wel een punt natuurlijk. Artiesten hebben een aantal standaard eisen, en geluid is daar 1 van, dat Mad Cool zich daar aan heeft bezondigd is ook typisch iets voor hen natuurlijk.
Vraag me alleen wel af in hoeverre dat besproken was van te voren. Bij het zien van het blokkenschema en de plattegrond had je die conclusie natuurlijk ook wel kunnen trekken. Maar Mad Cool verklootte wel meer dingen dat jaar, dus dat die er schuld aan hebben valt wel te verwachten ja.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.712
Massive Attack - Justice + Phoenix - Pulp
Kaytranada - PJ Harvey - Mitski - Charli XCX - Soulwax
Beth Gibbons - Amyl and the Sniffers - Ether Cain - Freddie Gibbs & Madlib
Pip Blom - Faye Webster - L'impératrice - Warhaus - Stella Maris - Obongjayar

Zoiets zou me blij maken!
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.395
5.096
Massive Attack - Justice + Phoenix - Pulp
Kaytranada - PJ Harvey - Mitski - Charli XCX - Soulwax
Beth Gibbons - Amyl and the Sniffers - Ether Cain - Freddie Gibbs & Madlib
Pip Blom - Faye Webster - L'impératrice - Warhaus - Stella Maris - Obongjayar

Zoiets zou me blij maken!
Hier zou ik gelijk voor tekenen. Alleen is die Massive Attack en Justice iets de ambitieus volgens mij.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.712
Hier zou ik gelijk voor tekenen. Alleen is die Massive Attack en Justice iets de ambitieus volgens mij.
Oh, Massive Attack een dagje apart hoor, maar Justice en Phoenix samen een (Frans) dagje. Die 2 laatsten lijken me iets afzonderlijk te klein dus zou een prima combo zijn.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.184
5.516
Massive Attack - Justice + Phoenix - Pulp
Kaytranada - PJ Harvey - Mitski - Charli XCX - Soulwax
Beth Gibbons - Amyl and the Sniffers - Ether Cain - Freddie Gibbs & Madlib
Pip Blom - Faye Webster - L'impératrice - Warhaus - Stella Maris - Obongjayar

Zoiets zou me blij maken!
En The National?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.712
En The National?
Zou me ook blij maken hoor, daar niet van. Amai nog niet. Maar daar zijn nog kapers op de kust. Ook voor PJ Harvey, we gaan er allemaal maar vanuit dat die op BKS staat, maar als een DTRH of zelfs LL die kunnen kapen, gaan ze dat doen natuurlijk. Friendly Fire vs Mojo...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken