Best Kept Secret 2024

PattvD

Randprogramma
21 apr 2022
172
198
Massive Attack - Justice + Phoenix - Pulp
Kaytranada - PJ Harvey - Mitski - Charli XCX - Soulwax
Beth Gibbons - Amyl and the Sniffers - Ether Cain - Freddie Gibbs & Madlib
Pip Blom - Faye Webster - L'impératrice - Warhaus - Stella Maris - Obongjayar

Zoiets zou me blij maken!
Dit zou mij ook overtuigen om een weekend naar BKS te gaan!
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
666
340
Hadden ze wel een punt natuurlijk. Artiesten hebben een aantal standaard eisen, en geluid is daar 1 van, dat Mad Cool zich daar aan heeft bezondigd is ook typisch iets voor hen natuurlijk.
Best Kept Secret doet dit overigens ook gewoon hoor, er stond gewoon zo'n skere DJ dwars door Nick Cave heen te knallen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.015
8.661
Best Kept Secret doet dit overigens ook gewoon hoor, er stond gewoon zo'n skere DJ dwars door Nick Cave heen te knallen.
Dat zijn festivals altijd ja...

Herinner me op RW nog een Thom Yorke die 'boom tssk boom tssk boom' zei op het podium na het horen van de beats van CDW. Of New Order/Y&Y die lawaai zit te maken tijdens een breekbaar nummer van Paul McCartney.
 

JoLe

Gouden Tip
21 mrt 2013
380
204
Dus een paar dagen voor aankondiging kan het alles nog worden uit het rijtje: The National, PJ Harvey, The Smile, Massive Attack, LCD Soundsystem, Phoenix, Lana Del Rey, Pulp, Justice.

Zo hebben de kaarten nog nooit gelegen denk ik? Dat er nog 3 edities aan headliners open liggen?

Persoonlijk hoop ik uit dat lijstje op The Smile, The National en Justice. Al zijn het alle 9 wel namen die ik graag zie komen, maar waar ik niet van ga sterven als er in de FIVE en leuke band tegenover sta en de headliner deels skip.
Zul je zien dat ze gewoon komen met 3 headliners die niet uit dit rijtje komen en hevig teleurstellen ;)
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
666
340
Dat zijn festivals altijd ja...

Herinner me op RW nog een Thom Yorke die 'boom tssk boom tssk boom' zei op het podium na het horen van de beats van CDW. Of New Order/Y&Y die lawaai zit te maken tijdens een breekbaar nummer van Paul McCartney.
Best Kept Secret had dit niet tot ze besloten hebben dat die dansvloer eeuwig door moet blijven draaien. Ik vond de sound bleed afgelopen jaar sowieso heel ernstig. Eén van de areas in het bos had de hele dag al teringharde muziek aan wat door de TWO heen knalt, terwijl daar eigenlijk maar zo'n 10 mensen zijn overdag.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.015
8.661
Best Kept Secret had dit niet tot ze besloten hebben dat die dansvloer eeuwig door moet blijven draaien. Ik vond de sound bleed afgelopen jaar sowieso heel ernstig. Eén van de areas in het bos had de hele dag al teringharde muziek aan wat door de TWO heen knalt, terwijl daar eigenlijk maar zo'n 10 mensen zijn overdag.
Kwestie van te veel hooi op de vork te steken ja.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.254
2.196
Best Kept Secret had dit niet tot ze besloten hebben dat die dansvloer eeuwig door moet blijven draaien. Ik vond de sound bleed afgelopen jaar sowieso heel ernstig. Eén van de areas in het bos had de hele dag al teringharde muziek aan wat door de TWO heen knalt, terwijl daar eigenlijk maar zo'n 10 mensen zijn overdag.
Radiohead in 2017. Alleen muziek op ONE. Je kon een speld horen vallen tijdens Exit Music.
Dat had je bij Nick Cave ook kunnen hebben....

Maar dat er dj's doordraaien terwijl Oscar of de Chemicals op ONE staan, daar heeft niemand natuurlijk last van.
Daar kunnen ze met het programma gewoon rekening mee houden.

En de DJ's moeten uit het bos!!
 
  • Leuk
Waarderingen: Jelle en yannickd

TheGloaming

Gouden Tip
9 apr 2022
464
352
Die fucking dj-podia waar de eerste de beste wat teringharde muziek staat te draaien was een slechte evolutie voor BKS imo.

Maar langs de andere kant heb je wel de helft van m’n vriendengroep die het leuk vindt om lekker te dansen als er niks anders staat ipv muziek te leren kennen.

Buiten het feit dat ik nieuwe vrienden moet zoeken, wil je zo’n publiek in feite toch niet hebben op je festival als BKS zijnde.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
Die fucking dj-podia waar de eerste de beste wat teringharde muziek staat te draaien was een slechte evolutie voor BKS imo.

Maar langs de andere kant heb je wel de helft van m’n vriendengroep die het leuk vindt om lekker te dansen als er niks anders staat ipv muziek te leren kennen.

Buiten het feit dat ik nieuwe vrienden moet zoeken, wil je zo’n publiek in feite toch niet hebben op je festival als BKS zijnde.
Je kan er natuurlijk ook gewoon kwalitatieve dance programmeren.
Was op RW ook. Introduceren ze casa Bacardi, best populair, maar mochten gerust wat bekendere namen zijn.
 

DJ_Tjorre

Playlistbediener
2 jun 2023
37
69
Dj's hebben voor mij absoluut een rol op een festival als best kept (maar als extreme fan van elektronische muziek ben ik nu ook wel niet objectief). Maar hou het voor de avond/nacht en beperk het tot een goed aantal diverse underground dj's met een sterke reputatie, i.p.v. de hele dag door 7de rang dj's laten draaien die 12 volgers op hun soundcloud hebben. En laat DJ St paul aub die nacht line up niet bepalen...
 
  • Leuk
Waarderingen: Dillinger2.0

DDave

Gouden Tip
25 mrt 2015
478
257
Ik vind Kaytranada ook absoluut top, kunnen ze er ook gerust zetten.

Ik vind Massive Attack live niet zo spannend. Maar objectief gezien is dat een mooie headliner.
een van de saaiste bands die ik ooit heb gezien. Het zou een eenmalige gebeurtenis kunnen zijn. Veronderstel dat. beter op de plaat
 

JoLe

Gouden Tip
21 mrt 2013
380
204
Imo hoort de St Paul tent bij BKS en moet die blijven. (Maar op welke plek precies?). Alle andere dj podia mogen van mij weg. DJs kunnen dan gewoon in de TWO, THREE of FIVE in de nacht staan.

En idd, tijdens de headliners die wat stillere muziek maken, gewoon rekening houden op andere podia.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
een van de saaiste bands die ik ooit heb gezien. Het zou een eenmalige gebeurtenis kunnen zijn. Veronderstel dat. beter op de plaat
Nee, live is het gewoon niet eenvoudig.

Waar ze op het RW forum veel zeggen over Arctic Monkeys en hun nachtkaars, die hebben duidelijk niet combo Moby + Massive Attack op RW meegemaakt in 2003. 😅
 
  • Leuk
Waarderingen: DDave

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.254
2.196
een van de saaiste bands die ik ooit heb gezien. Het zou een eenmalige gebeurtenis kunnen zijn. Veronderstel dat. beter op de plaat
Massive Attack toch een paar keer erg sterk gezien in AFAS/Heineken. Maar of dat ook op een groot buitenpodium werkt is een andere vraag.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Ik heb Massive Attack in Hyde Park gezien. Kunnen zo'n podium prima aan. Over Pitch werkte was iik minder enthousiast omdat ze toen al 10 jaar met de zelfde show rond hingen, maar de grootte van het podium was toen op zich geen issue.
 

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.563
2.044
Maar langs de andere kant heb je wel de helft van m’n vriendengroep die het leuk vindt om lekker te dansen als er niks anders staat ipv muziek te leren kennen.

Buiten het feit dat ik nieuwe vrienden moet zoeken, wil je zo’n publiek in feite toch niet hebben op je festival als BKS zijnde.
Klinkt zo herkenbaar dit. 😂
 

mees

Randprogramma
9 jan 2020
108
135
Kan Soulwax niet gewoon de dance headliner worden ipv disclosure of justice? Denk ook wel dat ze met nieuw werk komen in 2024
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.470
1.623
Aanstaande dinsdag wordt de lineup van Primavera Porto gepresenteerd. Voor zover BKS niet eerder is, zullen we dan een scherp beeld hebben wat we kunnen verwachten.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken