Graspop Metal Meeting 2024

MasterJub

Randprogramma
12 okt 2022
210
457
Goedemorgen mensen van de groene weide,

Ik lees toch best vaak het argument dat bepaalde bands misschien niet "metal-waardig" zijn voor festivals als GMM e.d., maar wel als ze een "metal-set" spelen: dus een set met harder materiaal.
Maar zijn er eigenlijk bands die dit hebben gedaan in het verleden?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.193
10.565
Ook na een nachtje slapen heb ik een enorm dubbel gevoel over de Hellfest namen. Nu de oudjes gaan stoppen heb je als festival ook nieuwe namen nodig in de categorie harde rockband die lekker in het gehoor liggen. Neem een Shinedown die er al vaak gestaan heeft. Royal Blood is dan geen hele gekke evenals FF.

Maar de keerzijde is dat ze zo ander publiek meenemen die vooral aapjes komen kijken op een metalfestival. Met als resultaat dat de tenten bij echte metalacts nog leger worden dan ze de afgelopen jaren soms al waren. Verbreding aan de top betekent dat liefhebbers van de moeilijkere en hardere acts gaan afhakken waardoor de basis om die te boeken smaller wordt. De undercard is voor mij selling point van Graspop.

Nou genoeg gesomberd en hopelijk krijgen we ook deze week wat namen!
 

TNFke

Dagopener
16 jan 2014
700
641
Voor zover ik het hoor gebeuren de boekingen door Bob Schoenmaekers, en hij is wel degelijk organisatie Graspop (en ook boeker van de Biebob shows). Uiteraard zal livenation er wel gedeeltelijk mee tussen zitten, maar graspop heeft nog wel een eigenheid, met een eigen team ergens in Dessel.
Ja, maar zijn op papier andere bedrijven. Daarom dat er maar 3 mensen “vast werken”.
 

Metalhead Liam

Gouden Tip
25 nov 2022
263
407
Ik dacht altijd dat Sabaton best geliefd was op GMM? Zie toch wel veel mensen die het toch helemaal niks vinden.
Ik ben zelf groot fan van Sabaton. Maar ik snap dat voor sommige mensen het 'eentonig' word om ze om het jaar te zien (zelf heb ik ze nu 5x gezien), maar om elke x te reageren als Sabaton word genoemd in een post (wat niet heel erg vaak gebeurd hoor) heb ik zelf geen zin in. En vind ook niet dat het wat toevoegd.

Verder, ik ken Queen of stone age niet dus geen idee of ze een goeie headliner zouden zijn. Zelf heb ik niet echt een probleem met wat bredere headliners. Ook vooral omdat de wat oudere bands of zijn/gaan stoppen, of niet echt meer heel goed klinken (GnR en Mötley Crue). Tuurlijk zie ik ook liever hardere Metal acts, maar aangezien ze nu elk jaar 8 headliners moeten vinden, en zo min mogelijk op herhaling, is de kans best groot dat er af en toe een wat bredere headliner word geboekt. Meestal speelt er in de metal dome altijd een zwaardere metal band tijdens de headliners (met uitzondering van Slipknot dit jaar uit mijn hoofd).

Verder hoop ik persoonlijk niet echt dat babymetal komt. Ik heb ze toen live gezien als voor programma van Sabaton en vond het persoonlijk niet echt iets... maar als ze komen zou ik er geen groot probleem mee hebben. Kan ik een nieuwe band misschien ontdekken op een ander podium😜.

Ik hoop vooral heel erg dat Aerosmith komt (al lijkt de kans steeds kleiner te worden). Is 1 van de bands die ik heel graag wil zien en nog nooit heb kunnen zien (vanwege covid) en is toch 1 van de oudere bands die volgens mij prima klinkt.

En 'vandaag is de dag'😜
 

Slyder73x

Gouden Tip
4 jun 2022
350
623
De jaarlijks terugkerende hoop op Metallica, Tool, SOAD, AC/DC of RATM zal weer moeten wijken voor de keiharde realiteit.

Allez, vooruit met de geit.

Turnstile
Sum 41
BMTH
A7X

Limp Bizkit
Mastodon
Lamb Of God
Faith No More

Powerwolf
Electric Callboy
Korn
Sabaton

Bruce Dickinson
Deep Purple
Priest
Aerosmith

met een goed middag programma en lekker spul in de tenten zeg ik,...check kom maar door
 

Slyder73x

Gouden Tip
4 jun 2022
350
623
Goedemorgen mensen van de groene weide,

Ik lees toch best vaak het argument dat bepaalde bands misschien niet "metal-waardig" zijn voor festivals als GMM e.d., maar wel als ze een "metal-set" spelen: dus een set met harder materiaal.
Maar zijn er eigenlijk bands die dit hebben gedaan in het verleden?
Helmut Lotti ,...

Wellicht dit jaar een De Toppers go Slayer of Motorhead ?
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.466
4.635
Babymetal mag van mij echt een gebiedsverbod krijgen van minimaal 100km 😂 Kungfu Panda met onverstaanbaar gekrijs en wat metalrifjes...

Nee, dan liever QOTSA, heerlijk man. Biertje erbij en de dag relaxed afsluiten met wat stonerrock.
we hebben al bijna iedereen van kyuss individueel of met kyuss lives gehad. graspop wil enkel nog het laatste puzzelstukje leggen door Homme te boeken :D
 

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
336
289
Ik begrijp de reacties niet op de 1ste lading namen van Hellfest. Alleen de Foo Fighters staan als headliner. Dus moeten er nog 3 grote headliners volgen (of 2, mocht Metallica een dubbele set gaat doen). En er moeten nog 160 namen volgen. Dus zal daar wel voor iedereen wat tussen zitten.

Wat er ook van is, ik kijk weer uit om naar Clisson te gaan. Tickets zijn al in orde, mijn logement ook. Mij hoor je niet klagen ;-) En wie weet eerst naar Graspop (als mijn oude knoken dat nog aankunnen).

Wordt vervolgd ...
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

mvl1980

Gouden Tip
10 apr 2020
257
523
Ik begrijp de reacties niet op de 1ste lading namen van Hellfest. Alleen de Foo Fighters staan als headliner. Dus moeten er nog 3 grote headliners volgen (of 2, mocht Metallica een dubbele set gaat doen). En er moeten nog 160 namen volgen. Dus zal daar wel voor iedereen wat tussen zitten.

Wat er ook van is, ik kijk weer uit om naar Clisson te gaan. Tickets zijn al in orde, mijn logement ook. Mij hoor je niet klagen ;-) En wie weet eerst naar Graspop (als mijn oude knoken dat nog aankunnen).

Wordt vervolgd ...
Mijn eerste reactie was ook niet meteen positief. Maar inderdaad, alleen FF is als headliner weergegeven. Geloof niet dat QOTSA, Offspring en Megadeth headliners zijn. Laatstgenoemde bands waren dat ook niet op GMM, dan al helemaal niet op Hellfest (toch een slag groter dan GMM). QOTSA kan wat mij betreft best op een metal festival, stoner is toch vaker vertegenwoordigd? En ik denk dat FF zeker een steviger set kan doen, die gaan heus niet unplugged hoor. Dave Grohl kan dit dragen, vind hem (en FF als band) 'credible' genoeg daarvoor!
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Implar

Playlistbediener
24 okt 2023
6
18
Mogen met deze aankondiging wel redelijk uit gaan van Judas Priest, Satyricon en Abbath toch? Plus de rest van de bands die vorig jaar niet zijn geweest (en Rotting Christ wisten we al).
Satyricon staat ook wel al op Alcatraz, zouden ze de 2e grote Belgische festivals doen?

EDIT: alle, mijn eerste bericht en het is al nutteloos :D
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.222
7.484
Satyricon staat ook wel al op Alcatraz, zouden ze de 2e grote Belgische festivals doen?

EDIT: alle, mijn eerste bericht en het is al nutteloos :D
Haha welkom op het forum, we vergeven het je!
Bevestiging dat Judas Priest dus echt gaat touren in Juni, was er al bang voor. Die kunnen we opschrijven voor Graspop dus.
Parkway Drive gaat dus ook weer touren, die zag ik niet aan komen. Wellicht als er iets mis gaat met de contracting van een andere potentiele headliner dat ze Parkway Drive een keer laten invallen in plaats van opnieuw Sabaton. Al vind ik zelfs als grote fan 2 jaar achter elkaar wel erg veel.
While She Sleeps kunnen we ook opschrijven voor Graspop, erg blij mee.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken