Graspop Metal Meeting 2024

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.046
2.675
Ja lap, ik post bovenstaande post en ik lees dat net ervoor "Laten we niet vergeten dat Within Temptation ook met een nieuw album komt" geschreven wordt.

Moeilijke dag vandaag :(
 
  • Haha
  • Verdrietig
Waarderingen: duck, nikita en JK79

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.464
4.634
De kleinere namen van de Hellfestaankondiging zijn een goed begin, maar de grote namen doen me huiveren.

5 van de 7 grote namen zijn softe bands (vergeleken met wat er normaal op een metalfestival staat toch).
Ik ben echt wel pro verbreding van de bovenkant van de affiche, maar als Graspop dit ook uit de hoed zou toveren, dan spreken we van een verwaterd metalfestival. Klinkt elitair, maar ik ga naar een metalfestival omdat het een metalfestival is, dan heb ik liever een kleinere metalnaam als headliner dan Foo Fighters. Ik weet dat Foo Fighters niet gaat gebeuren omdat die al op Werchter staan, maar als bv Qotsa, Royal Blood en dergelijke bands op de affiche zouden komen, dan spreken we toch van een mijlpaal vind ik, eentje waarmee ik me moeilijk kan vinden.
ik ben nu wel benieuwd welke 2 bands je als niet soft aanziet. megadeth maar zie je dan bad omens of dropkick murphys als niet soft?
 

Kneuzer

Campingartiest
7 nov 2022
71
106
Qotsa als headliner kan ik mee leven, superband, Faith No More was ook geen hardcore band hé. Voor mij mag zelfs Hellmut Lotte headlinen, altijd beter of dat gejank van Sabaton.:unsure:
Ik snap dat er smaakverschillen en meningen zijn maar om iedere keer Sabaton of een andere band die er regelmatig als headliner staan de grond in te duwen is nergens voor nodig, Het is alsof het hun fout is dat ze er vaak staan... Het is tevens hun werk en inkomen... ze staan er niet zomaar, het publiek dat hun iedere keer bekijkt wordt groter en groter, spreekt toch voor zich?? In een vol sportpaleis spelen doe je ook niet zomaar.

Er zijn genoeg (sub-)headliners waarbij het genre niet in mijn smaak valt, ik geef ze alsnog een kans en wordt bijna tot nooit teleurgesteld van de shows.
Graspop kenmerkt zich niet alleen als metal festival maar als "Hardrock én metal festival", het zou dus ook zomaar kunnen dat er wat anders dan metal staat?
 
  • Leuk
Waarderingen: Akephalos en Loek123

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.046
2.675
ik ben nu wel benieuwd welke 2 bands je als niet soft aanziet. megadeth maar zie je dan bad omens of dropkick murphys als niet soft?

Ik bedoelde Bad Omens, maar ik ben net door een paar liedjes van DM gegaan, misschien ben ik te streng voor hen geweest.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken