Graspop Metal Meeting 2024

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.469
4.642
better lovers zie ik wel komen, supergroepje. thundermother zie ik ook wel passen op graspop.

parkway drive graag op retour maar ik zie het ook wel gebeuren dat die nog eens werchter doen.
 

JK79

Dagopener
11 sep 2021
507
1.243
better lovers zie ik wel komen, supergroepje. thundermother zie ik ook wel passen op graspop.

parkway drive graag op retour maar ik zie het ook wel gebeuren dat die nog eens werchter doen.
Thundermother stond er dit jaar toch ook al.
 

Akephalos

Gouden Tip
1 jul 2019
267
541
Langzaam wel een ''headscratcher'' wat er allemaal nog over blijft. Alcatraz lijkt toch veel leuks weggesnoept te hebben en tenzij er wat herhalingen van vorig jaar zijn of een aantal Alcatraz namen ook op GMM staan (wat mij heel sterk lijkt) weet ik niet meer zo goed waar ik het moet zoeken. Wat ik tot nu toe aan 'relatief' grote namen kan vinden van andere festivals die geen herhaling van vorig jaar zijn en niet op Alcatraz staan zijn en daadwerkelijk ook in de buurt zijn: BMTH, Dropkick Murphys, Blind Guardian, Judas Priest, Scorpions, Abbath, While She Sleeps, Foo Fighters, QOTSA, The Offspring, Emperor, Megadeth en daarna veel namen voor de tent/jupiler stage.

Iemand nog een grote jongen in een hoge hoed verstopt zitten?
 
Laatst bewerkt:

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.267
7.589
QOTSA - megadeth
bring me the horizon - sabaton
avenged sevenfold - five finger death punch
judas priest - a perfect circle


zo iets met parkway drive/machine head als pasmunt voor cancels?
Aan de ene kant oogt dit wat armoedig, aan de andere kant wel 1 van de 2 headliners must see op iedere dag voor mij dus dat is prima
zou zelf wel Sabaton en Judas Priest omdraaien, Sabaton kan het festival wel in stijl afsluiten met een grote show met pyro en vuurwerk, zoals we vorig jaar al van ze hebben gezien.

Megadeth promoten tot headliner zie ik persoonlijk niet gebeuren, denk niet dat die band nog echt gaat groeien tot hogere spots eerlijk gezegd. dan liever iets als EC of Lamb of God op die plek maar dat zal wellicht persoonlijk zijn. veel mensen zullen het niet met me eens zijn.

Ik zie ze trouwens op de BMTH dag wel weer een metalcore dagje maken op één van de mainstage7s zoals ze dit jaar op de Parkway Drive dag ook al deden.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.469
4.642
Aan de ene kant oogt dit wat armoedig, aan de andere kant wel 1 van de 2 headliners must see op iedere dag voor mij dus dat is prima
zou zelf wel Sabaton en Judas Priest omdraaien, Sabaton kan het festival wel in stijl afsluiten met een grote show met pyro en vuurwerk, zoals we vorig jaar al van ze hebben gezien.

Megadeth promoten tot headliner zie ik persoonlijk niet gebeuren, denk niet dat die band nog echt gaat groeien tot hogere spots eerlijk gezegd. dan liever iets als EC of Lamb of God op die plek maar dat zal wellicht persoonlijk zijn. veel mensen zullen het niet met me eens zijn.

Ik zie ze trouwens op de BMTH dag wel weer een metalcore dagje maken op één van de mainstage7s zoals ze dit jaar op de Parkway Drive dag ook al deden.
zaterdag: BMTH, electric callboy, bad omens, while she sleeps zou wel draaien
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.713
QOTSA - megadeth
bring me the horizon - sabaton
avenged sevenfold - five finger death punch
judas priest - a perfect circle
Ik ben geen Graspop kenner maar dit zou de magerste GMM bovenkant sinds heel lang zijn niet? Normaal hebben die toch een tweetal AA-headliners? Een band als GnR, Slipknot, Iron Maiden, Aerosmith, Rammstein, ... Dit zijn allemaal redelijk kleintjes bij elkaar.
 

festivalryo

Support act
9 feb 2019
834
1.619
QOTSA - megadeth
bring me the horizon - sabaton
avenged sevenfold - five finger death punch
judas priest - a perfect circle


zo iets met parkway drive/machine head als pasmunt voor cancels?
Deep Purple and Alice Cooper are also touring in June 2024. Maybe we will see more of these 3-headliners-constellations like we did with Disturbed in 2023 or 5FDP in 2022.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.469
4.642
Ik ben geen Graspop kenner maar dit zou de magerste GMM bovenkant sinds heel lang zijn niet? Normaal hebben die toch een tweetal AA-headliners? Een band als GnR, Slipknot, Iron Maiden, Aerosmith, Rammstein, ... Dit zijn allemaal redelijk kleintjes bij elkaar.
wel nog wat mooie subs en net zoals dit jaar de trend verder zetten van veel meer in de breedte te programmeren. mainstages begonnen dit jaar al met bands die een paar jaar geleden nog sub headliner gingen zijn.
 

mvl1980

Gouden Tip
10 apr 2020
258
525
QOTSA - megadeth
bring me the horizon - sabaton
avenged sevenfold - five finger death punch
judas priest - a perfect circle


zo iets met parkway drive/machine head als pasmunt voor cancels?
Deze namen zouden zomaar kunnen. Is Megadeth ooit al eens headliner geweest van GMM? Vorige keer stonden ze om 20:00, vóór Whitesnike, Within Temptation en Scorpions. Toch niet de sterkst bezette dag die ik heb meegemaakt, sprong naar headliner lijkt wat groot. Geldt ook voor QOTSA trouwens. Zie op deze plekken Korn en Lamb of God wel voor me.

De andere 3 duo's zie ik zomaar gebeuren. Is FFDP al voor een ander festival aangekondigd? Blijft vooralsnog stil rond een EU festivaltour (laten we hopen dat dat zo blijft...).

Grote vraag is waarom ze weer een XXL variant doen, je zou dan toch een grote klepper verwachten om een extra dag te verantwoorden.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.267
7.589
zal ook maar eens mijn interpretatie van de mogelijke headliners eruit gooien:

South stage: BMTH, QOTSA, Avenged Sevenfold, Sabaton
North Stage: A perfect Circle
sub of hooguit northstage headliner: Lamb of God, Electric Callboy, FFDP, Machine Head, Powerwolf
subs: Megadeth, Alice Cooper, The Offspring, Dropkick Murphys

Heel klein kansje nog voor SOAD of Aerosmith

verder kunnen Judas Priest en Deep Purple ingeschoven worden waar nodig, of het nu North stage headliner, South stage headliner, of sub is.
en inderdaad Parkway Drive als noodoplossing, misschien als Aerosmith opnieuw cancelt
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.469
4.642
Deze namen zouden zomaar kunnen. Is Megadeth ooit al eens headliner geweest van GMM? Vorige keer stonden ze om 20:00, vóór Whitesnike, Within Temptation en Scorpions. Toch niet de sterkst bezette dag die ik heb meegemaakt, sprong naar headliner lijkt wat groot. Geldt ook voor QOTSA trouwens. Zie op deze plekken Korn en Lamb of God wel voor me.

De andere 3 duo's zie ik zomaar gebeuren. Is FFDP al voor een ander festival aangekondigd? Blijft vooralsnog stil rond een EU festivaltour (laten we hopen dat dat zo blijft...).

Grote vraag is waarom ze weer een XXL variant doen, je zou dan toch een grote klepper verwachten om een extra dag te verantwoorden.
de truck is om de verwachtingen niet te hoog te leggen :) en alles die extra is dat is mooi meegenomen
 
  • Leuk
Waarderingen: mvl1980

Slyder73x

Gouden Tip
4 jun 2022
358
647
Deep Purple and Alice Cooper are also touring in June 2024. Maybe we will see more of these 3-headliners-constellations like we did with Disturbed in 2023 or 5FDP in 2022.

Alice heeft natuurlijk nieuw materiaal, ach laat ol' Balck Eyes maar weer komen hoor voor zijn jaarlijkse Graspop Metal Middag optreden
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.267
7.589
Ik ben geen Graspop kenner maar dit zou de magerste GMM bovenkant sinds heel lang zijn niet? Normaal hebben die toch een tweetal AA-headliners? Een band als GnR, Slipknot, Iron Maiden, Aerosmith, Rammstein, ... Dit zijn allemaal redelijk kleintjes bij elkaar.
Avenged Sevenfold is een beetje moeilijk in te schatten aangezien die geen zaalshows in België doen, maar denk dat die wel aardig wat publiek trekken na hun lange afwezigheid en met een nieuw album. In Nederland is het een ziggodome band in ieder geval
QOTSA en Sabaton zijn natuurlijk ook gewoon sportpaleis bands dus wel prima headliners denk ik
er ontbreekt inderdaad wel een grote naam daar ben ik het wel met je eens ja, maar wie dat zou kunnen zijn? tenzij Aerosmith of SOAD ineens gaat touren weet ik het ook niet.
Wellicht toen ze de 4 dagen bekend maakte dat Aerosmith al geboekt was, en dat dat nu onzeker is ivm. medische redenen
Grote vraag is waarom ze weer een XXL variant doen, je zou dan toch een grote klepper verwachten om een extra dag te verantwoorden.
4 dagen is gewoon de nieuwe standaard, ze gaan niet meer terug naar 3 dagen.
4 dagen is qua kostenplaatje natuurlijk vele malen aantrekkelijker, ook als ze geen 8 grote headliners hebben zolang ze maar 4 dagen kunnen vullen met bands zullen ze het er wel uit halen.
 

festivalryo

Support act
9 feb 2019
834
1.619
De andere 3 duo's zie ik zomaar gebeuren. Is FFDP al voor een ander festival aangekondigd? Blijft vooralsnog stil rond een EU festivaltour (laten we hopen dat dat zo blijft...).
No, not yet but they are supporting Metallica in Denmark, just a few days before Graspop.
 

Akephalos

Gouden Tip
1 jul 2019
267
541
Deze namen zouden zomaar kunnen. Is Megadeth ooit al eens headliner geweest van GMM? Vorige keer stonden ze om 20:00, vóór Whitesnike, Within Temptation en Scorpions. Toch niet de sterkst bezette dag die ik heb meegemaakt, sprong naar headliner lijkt wat groot. Geldt ook voor QOTSA trouwens. Zie op deze plekken Korn en Lamb of God wel voor me.

De andere 3 duo's zie ik zomaar gebeuren. Is FFDP al voor een ander festival aangekondigd? Blijft vooralsnog stil rond een EU festivaltour (laten we hopen dat dat zo blijft...).

Grote vraag is waarom ze weer een XXL variant doen, je zou dan toch een grote klepper verwachten om een extra dag te verantwoorden.
Megadeth is leuk hoor, maar al jaren geen ''echte'' headliner meer. Zelfs op Wacken met Marty Friedman te gast, stonden ze echt niet als dagafsluiter.

Op Into The Grave stonden ze een hele tijd geleden nog af te sluiten, en daar is dat best leuk. Maar Megadeth is ronduit niet populair genoeg om de grootste slot op GMM te krijgen.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.803
7.674
Laten we niet vergeten dat Within Temptation ook met een nieuw album komt.

Priest, A7x, BMTH, Sabaton en dan ben je al over de helft
 

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.069
2.731
De kleinere namen van de Hellfestaankondiging zijn een goed begin, maar de grote namen doen me huiveren.

5 van de 7 grote namen zijn softe bands (vergeleken met wat er normaal op een metalfestival staat toch).
Ik ben echt wel pro verbreding van de bovenkant van de affiche, maar als Graspop dit ook uit de hoed zou toveren, dan spreken we van een verwaterd metalfestival. Klinkt elitair, maar ik ga naar een metalfestival omdat het een metalfestival is, dan heb ik liever een kleinere metalnaam als headliner dan Foo Fighters. Ik weet dat Foo Fighters niet gaat gebeuren omdat die al op Werchter staan, maar als bv Qotsa, Royal Blood en dergelijke bands op de affiche zouden komen, dan spreken we toch van een mijlpaal vind ik, eentje waarmee ik me moeilijk kan vinden.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken