Graspop Metal Meeting 2023

Resie

Playlistbediener
28 apr 2023
10
14
Beter, de overgang naar de Skullies en dan ook nog herbruikbare bekers zou wel heel groot zijn voor de autistische ikke🤭

Edit: terwijl Waldrock in Friesland de statiegeldbeker in de 90er jaren al toepaste.
Het systeem werkt dus echt wel. Dat waren destijds ook nog collector-Items met de line-up er opgedrukt.
Die waldrockbekers heb ik ook nog ergens zwerven in mijn vouwwagen😊
 
  • Leuk
  • Winning
Waarderingen: MarcoReusel en Piebe71

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.639
3.282
Jawel hoor hebben zelf die gasten uitgenodigd
De man was Tijs Vanneste zanger van Oceans Eleven (een iconische Belgische metalband)
De vrouw speelt ook in van alle soorten metalbands
Ik zou dus zeggen dat die meer weten van muziek maken en metal dan een groot deel van ons :)
Ik heb gisteren nog zelf naar de podcast geluisterd (of toch het eerste uur, dat mogen ze wel wat inkorten want 1u45 is wel heeeel lang) en Tijs Vanneste weet uiteraard wel waarover hij spreekt. Band is trouwens oceans of sadness (om dat hier even correct te hebben), fantastische groep indertijd! Die man mag dan nu wel naar Graspop gaan voor het sociale (links vooraan hangt inderdaad heel de Dessels bende altijd), hij heeft verhalen en kennis voor 10 podcasts volgens mij. De keuze van Annelies voor deze, specifiek graspop aflevering, blijf ik bizar vinden want eigenlijk heeft ze enkel via takh een beetje met metal te maken en dat merkte je in de gesprekken.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Jamel

won666

Support act
17 mei 2019
1.176
1.237
Heb er hier nog een hoop staan van wacken 2011 tot 2015.
Een leuk verzamelobject.

Zijn er hier trouwens nog mensen die iets verzamelen van de festivals waar ze heen gaan?
Van graspop heb ik van bijna iedere editie wel een shirt (al dan niet te klein doorheen de jaren) in de kast liggen.
Van wacken zelfs meerdere want daar was de keuze echt imens.
Verder heb ik ook van iedere editie wat ik ben geweest ook de programmaboekjes nog.
Hierin zie je soms echt wel de groei van bepaalde bands doorheen de jaren mooi in beeld.
Ik probeer wel een beetje mijn festival bandjes bij te houden. Ga die nu allemaal op een jacket strijken met nog een hoop patches. Ik kan die bandjes rond mijn pols niet verdragen als ik slaap. Alleen met lange mouwen. Dus tijdens Graspop of andere festivals die meerdere dagen zijn slaap ik amper. Ik slaap namelijk binnen en dan met lange mouwen. De hell.


Daarnaast hield ik vroeger mijn tickets bij en plakte die op maar met het digitaal tijdperk ... Is dat veel minder dus. Ook bonnetjes als ik er eentje over houdt dan vind ik dat steeds leuk als aandenken. Maar ook dat zal nu verleden tijd zijn voor GMM.

Handdoek koop ik elk jaar van GMM. En op veel festivals dus ook wel t-shirts of vesten.

Bekers ook altijd leuk om bij te houden. Sommigen gebruik ik ook thuis nog om uit te drinken.


Ook graag programmaboekjes ja en andere prullen die ik kan bijhouden van festivals.
 
  • Leuk
Waarderingen: saurus en MarcoReusel

Paul!

Campingartiest
4 dec 2022
98
198
Ik kan deze app nog steeds niet op mijn foon openen.
Zijn er anderen die dat ook hebben?
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.404
6.690
Ik ga gewoon via google naar het forum.
En probeer later nog wel een keer .
Ee dagen/tijden voor de meetings zijn bij mij inmiddels bekend
Oh excuus, ik dacht dat je de Graspop app bedoelde. Ik heb geen festileaks app.

Mochten er dingen onduidelijk zijn de komende dagen, dan mag je me altijd appen. Je hebt mijn nummer.
 

Paul!

Campingartiest
4 dec 2022
98
198
Oh excuus, ik dacht dat je de Graspop app bedoelde. Ik heb geen festileaks app.

Mochten er dingen onduidelijk zijn de komende dagen, dan mag je me altijd appen. Je hebt mijn nummer.
Dank voor het aanbod.
En ik kan natuurlijk altijd WhatsApp gebruiken.
Daar blijf ik ook wel mee op de hoogte.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

MarcoReusel

Gouden Tip
29 okt 2022
408
695
Veel bands van Graspop dit weekend met setje op youtube.
Denk dat m'n spoorboekje nog wel ietwat gaat wijzigen.👌
#bijna
 
  • Leuk
Waarderingen: Piebe71

Black Hammer

Gouden Tip
10 jun 2023
305
633
Ook maar even een persoonlijke watchlist gemaakt:

Donderdag
  • Molybaron
  • Orbit Culture
  • Spiritbox
  • Waarschijnlijk Tom Morello, als die tegenvalt wordt het Stray From the Path
  • Epica
  • Septicflesh
  • Arch Enemy
  • Symphony X (misschien een uitstap naar Motionless in White)
  • Ghost
  • Het begin van Guns N' Roses, maar de kans dat er wordt uitgeweken naar iets anders is groot, mogelijk Carpenter Brut (aangezien ik Cradle of Filth en As I Lay Dying al meerdere keren heb gezien)
Vrijdag

  • Black Mirrors
  • Any Given Day
  • Loathe
  • Tijdje niets of nog geen idee, meeste spreekt me niet echt aan
  • Landmvrks
  • Hatebreed
  • Behemoth
  • Amon Amarth
  • Ice Nine Kills met eventueel een vleugje Clutch
  • Gojira
  • Machine Head
Zaterdag

  • Vended
  • Noctem
  • Cane Hill
  • Antimatter of I Prevail, vermoedelijk de eerste, hangt af van de stemming van 't moment
  • The Ghost Inside
  • Halestorm
  • Sleep Token
  • Soen
  • Dark Angel
  • Pantera
  • Parkway Drive: ik vind zowel Testament, LoA als Solstafir leuker, maar heb die allemaal al minstens 5 keer gezien en Parkway Drive "slechts" 2 keer (was toen weinig memorabel en niet mijn ding, maar toch maar een extra kans geven, kan nog altijd switchen)
  • Slipknot
Zondag

Vrij moeizame dag dit, bij de meeste bands is de mentaliteit pfff, band X dan maar, zeker? van toepassing, alleen echt zin in Avatar en Lorna Shore (en de keuze MM/Kreator), dat wordt een dagje de main stages vermijden.

  • Hippotraktor
  • Polaris
  • Dieth
  • Bloodywood
  • Deathstars
  • Avatar
  • Hellmut
  • Voivod
  • Lorna Shore
  • Een beetje Motley Crue, maar daarna waarschijnlijk naar Monster Magnet en/of Kreator

Had verder wel graag My Dying Bride, Meshuggah, Alter Bridge of Code Orange gezien, maar wil de optredens van de bands waarmee die clashen volledig zien, dus het is niet anders
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.176
1.237
Ik zie juist dat Made In Purple drie keer speelt volgens de site maar slechts een keer volgens de app ...
Verwarring
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
977
1.013
wat is er met the offspring dan? dacht dat dat één van de strakste live punkrock bands was, tenminste zo kwamen ze over vorig jaar
zo fijn zijn als billy talent ook zo goed over komt live :)
Ahja, graspop was geweldig denk ik. Maar toen ik een tijdje geleden een video live terugzag toen wist ik niet wat ik hoorde. Hint: goofy :D
Tja, slechte dag zeker?
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
977
1.013
Dag beste kijkers,
Kleine verandering in temperaturen: woenssdag tot maandag:
28, 27, 26, 28, 27, 28
Goed, of minder nieuws: Donderdag tot zaterdag kunnen er wolken zijn, maar droog. Dus wolkenspotters...
Door de bewolking koelt het 's nachts ook minder af. Dus: 16, 17, 18, 15.
De grafiek leert me dat 15 nog omhoog kan zijn. Hangt er vanaf hoelang bewolking blijft hangen wss.
wind is gene vette. Zaterdag mss een beetje meer wind.
Morgen zijn we er weer met meer weer.
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.176
1.237
Heavy Hoempa komt ook nog blijkbaar. Nog nooit van gehoord dus geen idee wie of wat het is maar eens rap op hun Facebookpagina gekeken. Is iets zoals Blaas Of Glory denk ik. Een stel fanfaremuzikanten dus die over de wei lopen en op de grond liedjes spelen tussendoor
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.391
2.903
Heavy Hoempa komt ook nog blijkbaar. Nog nooit van gehoord dus geen idee wie of wat het is maar eens rap op hun Facebookpagina gekeken. Is iets zoals Blaas Of Glory denk ik. Een stel fanfaremuzikanten dus die over de wei lopen en op de grond liedjes spelen tussendoor
Heb dat eens even opgezocht. Staan de 16e en de 17e op GMM. Ik vind dat altijd wel wat sfeer brengen. Net als Blaas of Glory. Alleen even afwachten waar we ze tegenkomen.
Alles voor meer sfeer is welkom zou ik zeggen🥳🤘
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken