Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.184
5.516
Boeking CDW stond los van situatie Stromae... Daar waren andere redenen voor, niet echt publiceerbaar voor op een openbaar forum. Maar je kan wel raden hoe of wat. Heb vernomen dat in theorie CDW nog tijdens de nacht elders moet zijn... Maar neemt niet weg dat ze met de juiste deal wel als afsluiter (niet headliner) kan geplaatst worden.

Slyke heeft deels een punt, dit was echt ook advocaten materie, wat normaal is bij een cancel. Maar boeking CDW moet je er dus los van zien.

In 2000 had je trouwens zowel Moby als Live die de dubbel deden als oplossing voor die headliner cancels (ook Eurythmics, die cancelden dezelfde ochtend).

Het zal inderdaad een spel zijn om de juiste deal te creëren, denk maar aan FNM en die gecharterde boeiing. Veel is mogelijk als alle partijen er willen in meegaan.
En als het Metallica wordt, 2de jaar op rij of niet, is dat prima geregeld. Maar ik acht die kans echt quasi nihil.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.557
6.234
Misschien kan zowel DTRH als RW samen aan Lana Del Rey trekken. Beide festivals vallen mooi tussen haar Glastonbury en Hyde Park shows in.

Ze past ook wel op de jongere main stage programma van die dag.
Ik zou er echt wel van balen als die naar het al uitverkochte DTRH komt haha. Dan liever een zaalshow.
 

mj222

Gouden Tip
28 jun 2016
350
170
Lana del Rey in een tent en dan Editors naar Main zou ik zeer meer kunnen leven. Lana op hoofdpodium.. weet ik niet..

Nog een out of the box;

Guns Roses in Nederland verkoop loopt extreem slecht. Concert al verplaatst van Pinkpopterrein naar Weert. Wellicht deze cancellen, naar RW brengen. Mensen die ticket hebben gekocht optie geven geld terug of dagkaart RW. Lijkt mij een Win-Win. RW waarschijnlijk uitverkocht en Mojo van dit probleemconcert in NL af.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.065
8.706
Lana Del Rey als headliner met Charlotte een klein uurtje als toetje. Alleen gaan ze dan die curfew moeten oprekken. En Stormzy naar een vroeger slot duwen kan ook niet natuurlijk.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.557
6.234
Guns Roses in Nederland verkoop loopt extreem slecht. Concert al verplaatst van Pinkpopterrein naar Weert. Wellicht deze cancellen, naar RW brengen. Mensen die ticket hebben gekocht optie geven geld terug of dagkaart RW. Lijkt mij een Win-Win. RW waarschijnlijk uitverkocht en Mojo van dit probleemconcert in NL af.
Een win-win voor iedereen behalve de mensen die al tickets hebben. Dat kunnen ze niet maken.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

mj222

Gouden Tip
28 jun 2016
350
170
Een win-win voor iedereen behalve de mensen die al tickets hebben. Dat kunnen ze niet maken.
Ze konden het ook maken het concert te verplaatsen van Landgraaf naar Weert. En dit kunnen ze makkelijk spinnen als zijnde; concert is gecancelled, maar kijk eens wat we voor jullie hebben geregeld; je hebt de optie om ze toch te zien op RW. Of geld terug.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.671
1.201
Ze konden het ook maken het concert te verplaatsen van Landgraaf naar Weert. En dit kunnen ze makkelijk spinnen als zijnde; concert is gecancelled, maar kijk eens wat we voor jullie hebben geregeld; je hebt de optie om ze toch te zien op RW. Of geld terug.
Maar echt niet iedereen met een ticket voor Weert gaat er nog bij kunnen op de RW-donderdag. Dus die belofte gaan ze nooit kunnen maken.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.557
6.234
Ze konden het ook maken het concert te verplaatsen van Landgraaf naar Weert. En dit kunnen ze makkelijk spinnen als zijnde; concert is gecancelled, maar kijk eens wat we voor jullie hebben geregeld; je hebt de optie om ze toch te zien op RW. Of geld terug.
Ja, dat kunnen ze echt niet maken. Van Landgraaf naar Weert is geen wereldreis. De optie om ze toch op RW te zien (op een donderdag notabene) is totaal wat anders dan ze in je eigen land tijdens een eigen concert kunnen zien.
 

mj222

Gouden Tip
28 jun 2016
350
170
Landgraaf - Werchter is ook geen wereldreis (net iets meer als Landgraaf-Weert). En in mijn wereld is een donderdag altijd nog beter dan de huidige dinsdag.

Het maakt mij verder niet uit hoor. Enige wat ik constateer is

- Dat het concert in NL rampzalig verkoopt
- Dat bands als G&R hun tour verkopen aan een promotor en daarmee een vast bedrag krijgt voor hun concert, ongeacht aantal bezoekers
- Dat nog maar de vraag is of Mojo voldoende inkomsten gaat hebben om break even te draaien
- Dat er bij Werchter voldoende geld aanwezig is om G&R te betalen

Kans dat dit gaat gebeuren zal inderdaad niet aanwezig zijn. Maar als ik als bezoeker van G&R in Weert zou moeten kiezen tussen een gecancelled concert vanwege slechte verkoop of een gecancelled concert met daarbij de mogelijkheid mijn ticket in te ruilen voor een dagticket RW zou ik dat laatste zeer zeker overwegen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.053
6.097
The Gunners staan toch al op Graspop?

en 30 juni in Londen en spelen geen 2 dagen achter elkaar
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

mj222

Gouden Tip
28 jun 2016
350
170
Ik hoop op klappers als

Lana del Rey (maar niet op main)
Blur (beste kandidaat voor mij)
Guns & Roses
Strokes
Depeche Mode

Hoop in ieder geval niet op Sam Smith, Charlotte de Witte of Stormzy.

Kan mij niet voorstellen dat RW deze cancel niet had zien aankomen. Lijkt er echter op dat ze in hun communicatie verwachtingen flink aan het downplayen zijn. Dat belooft weinig goeds. Anderzijds hebben ze destijds met FNM laten zien dat ze zeker creatief kunnen zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: napril69

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.557
6.234
Ik hoop op klappers als

Lana del Rey (maar niet op main)
Blur (beste kandidaat voor mij)
Guns & Roses
Strokes
Depeche Mode

Hoop in ieder geval niet op Sam Smith, Charlotte de Witte of Stormzy.

Kan mij niet voorstellen dat RW deze cancel niet had zien aankomen. Lijkt er echter op dat ze in hun communicatie verwachtingen flink aan het downplayen zijn. Dat belooft weinig goeds. Anderzijds hebben ze destijds met FNM laten zien dat ze zeker creatief kunnen zijn.
Stormzy staat er al hé. Charlotte idem.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.065
8.706
Nog een allerlaatste curveball en dan stop ik ermee: Lorde.

Ja, ze tourt in augustus maar ze staat nog nergens in België. En wat een Opener kan (acts overhalen voor 1 show) moet RW/Herman zeker kunnen. De main eindigen met pakweg Stormzy - Lorde - CDW vind ik wel een degelijke compensatie voor de fans van Stromae.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken