Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Aaran
  • Startdatum Startdatum
Grote headline waardige bands liggen vaak toch wel 6-12 maanden vantevoren vast toch? Dan vind ik 50 dagen wel last minute ja

Ik zie trouwens Kings of Leon ook genoemd worden maar die waren aangekondigd als europe exclusive door rock am ring/rock im park geloof ik
Dat was midden-Europa exclusive. De conclusie van het forum was dat de Benelux daar NIET onder valt.

had de maestro graag voor het eerst eens gezien, helaas.

moest ik schuur zijn zou ik wel all out gaan nu om de verkoop voor donderdag te boosten

En te zeggen dat we in januari nog gokten/hoopten op een Billie Eilish naast Stromae op die donderdag. Want die dag had zeker nog een extra knaller nodig.

Nu gaan we al blij zijn met alleen Sam Smith.

ik weet het, het gaat niet gebeuren maar wat @ChiquitaChaser zegt zou nog niet zo out there zijn.
Metallica = de huisband, komen goed overeen, kunnen een setje van 2 uur komen doen. en dan verkoop je nog genoeg dagkaarten...

• Leuk
Waarderingen: Paddy
En te zeggen dat we in januari nog gokten/hoopten op een Billie Eilish naast Stromae op die donderdag. Want die dag had zeker nog een extra knaller nodig.
Dat was vanaf moment 1 al wat onrealistisch imo.

Metallica zou ook een shitdeal zijn voor mensen met dagkaarten.

ook no hard feelings, maar Metallica en RHCP on-repeat? Begrijp dat het een speciale situatie is, maar laat Metallica volgend jaar maar gewoon nog eens doorkomen!

ik weet het, het gaat niet gebeuren maar wat @ChiquitaChaser zegt zou nog niet zo out there zijn.
Metallica = de huisband, komen goed overeen, kunnen een setje van 2 uur komen doen. en dan verkoop je nog genoeg dagkaarten...
Een set van 2u in een slot van 1,5u proppen wordt moeilijk. Rare co-head met Stormzy ook.

En vooral wééral Metallica?! Het is al erg genoeg dat de Peppers twee jaar op rij komen, dan mag Metallica graag ver weg blijven... Hun huidige tour laat qua decor/staging ook niet echt een festivalset toe (in hoeverre dat een proleem zou zijn natuurlijk).

• Leuk
Waarderingen: koolket
Verwachten jullie dat de vervanger op DTRH en RW dezelfde zal zijn? Ik zie op RW wel sneller veel meer acts passen dan op DTRH (ongeacht of het realistisch is of niet).

Nee Goldband gaat Rock Werchter niet headlinen. :p

ook no hard feelings, maar Metallica en RHCP on-repeat? Begrijp dat het een speciale situatie is, maar laat Metallica volgend jaar maar gewoon nog eens doorkomen!
Of over een jaartje of 3, 4 ofzo haha.

En vooral wééral Metallica?! Het is al erg genoeg dat de Peppers twee jaar op rij komen, dan mag Metallica graag ver weg blijven... Hun huidige tour laat qua decor/staging ook niet echt een festivalset toe (in hoeverre dat een proleem zou zijn natuurlijk).
verschil is nu wel nieuwe plaat uit tegenover vorige zomer.
en dat halfuurtje zal wel te regelen zijn
+ ze waren strak en goed in amsterdam
+ heel veel tijd tussen op dat moment

het gaat niet gebeuren maar het zou logisch kunnen zijn

het gaat niet gebeuren maar het zou logisch kunnen zijn
Maar het is niet helemaal eerlijk naar mensen met dagkaarten voor Stromae imo. Al zijn die ze wellicht wel zo kwijt als Metallica komt.

Ja want wie 'vervanger Stromae' zegt, roept meteen 'Metallica' natuurlijk.

Laat ons vooral koesteren dat we 1 van de 4 dagen geen oubollige headliner hadden. En hopen dat ze dat weten te behouden.

• Leuk
Waarderingen: NiekBBQ en pigital
Maar het is niet helemaal eerlijk naar mensen met dagkaarten voor Stromae imo. Al zijn die ze wellicht wel zo kwijt als Metallica komt.
ja die waren ze destijds ook grotendeels kwijt met Faith no More hoor...
het is een afweging die de organisatie moet maken

zoals PKP met Neil Young & Major Lazer vervanging (toen werden er kaarten terugbetaald)

het is gewoon vingerdik kijken wat het gaat worden

Laat ons vooral koesteren dat we 1 van de 4 dagen geen oubollige headliner hadden. En hopen dat ze dat weten te behouden.
ja dat heeft hun in het verleden tegengehouden
want wie Bowie zegt, zegt 2manyDjs
wie Foo Fighters zegt, zegt Faith no more (van mainstream naar hoe niche kunde zijn dat zelfs GMM mainstage leeg liep paar dagen ervoor, ten onrechte!)

• Leuk
Waarderingen: Paddy
het verleden leert ons

2000
Live speelt zowel op dag 2 als 3. Het 2e optreden is ter vervanging van Pearl Jam
2004 2manyDj's ipv Bowie

2015
Donderdag:
Foo Fighters door Faith No More, Royal Blood
Vrijdag:
BADBADNOTGOOD door Funfanu
Ben Howard zegt af. Balthazar werd verplaatst van The Barn naar de Main Stage.
Zaterdag:
Sam Smith door The Tallest Man on Earth
Zondag:
JD McPherson door The Van Jets
Jessie J door Circa Waves

2016
Annuleringen: Zondag: MØ

2017
Vrijdag:
Kaleo door Slowdive

2018
Vervangingen
Zaterdag:
Dotan door Millionaire
The Struts door SONS
Susanne Sundfør door Glints

2019
Vervangingen
Vrijdag:
Jessie Reyez door Warhola
Zaterdag:
The Marcus King Band door IBE

het verleden leert ons

2000
Live speelt zowel op dag 2 als 3. Het 2e optreden is ter vervanging van Pearl Jam
2004 2manyDj's ipv Bowie

2015
Donderdag:
Foo Fighters door Faith No More, Royal Blood
Vrijdag:
BADBADNOTGOOD door Funfanu
Ben Howard zegt af. Balthazar werd verplaatst van The Barn naar de Main Stage.
Zaterdag:
Sam Smith door The Tallest Man on Earth
Zondag:
JD McPherson door The Van Jets
Jessie J door Circa Waves

2016
Annuleringen: Zondag: MØ

2017
Vrijdag:
Kaleo door Slowdive

2018
Vervangingen
Zaterdag:
Dotan door Millionaire
The Struts door SONS
Susanne Sundfør door Glints

2019
Vervangingen
Vrijdag:
Jessie Reyez door Warhola
Zaterdag:
The Marcus King Band door IBE
niet echt een track record om in hetzelfde genre te blijven

"Op 1 van de 4 dagen geen oubollige headliner hadden" --> Niet akkoord! Met ook Sam Fender, Stormzy, Machine Gun Kelly, Oscar & the Wolf en Lil Nas X aan de bovenkant van de affiche (spreek ik nog niet over andere podia dan mainstage).

Of niet natuurlijk. Schijnen toch aardig wat mensen het een leuke naam te vinden.

Bij een Metallica zou RW natuurlijk ook gemakkelijker tickets terug kunnen nemen, omdat ze die toch wel verkopen.

• Leuk
Waarderingen: reaper

Users who are viewing this thread