Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

parelconfituur

Geliefde act
7 dec 2019
1.323
2.102
Grote headline waardige bands liggen vaak toch wel 6-12 maanden vantevoren vast toch? Dan vind ik 50 dagen wel last minute ja

Ik zie trouwens Kings of Leon ook genoemd worden maar die waren aangekondigd als europe exclusive door rock am ring/rock im park geloof ik

Net als Foo Fighters. Om te compenseren dat de rest van hun line up even fris ruikt als sauerkraut.
 
  • Haha
  • Leuk
Waarderingen: leon94 en Loek123

Tinus101

Support act
21 nov 2022
993
1.189
Laten we hopen dat we gewoon iets van kwaliteit ervoor in de plaats krijgen. Iets wat gewoon die echte headline spot kan dragen. Een doorgeschoven Stormzy of Charlotte de Witte gaat dat echt niet kunnen. Dan ben ik nog het meest tevreden met die Editors optie.
 

parelconfituur

Geliefde act
7 dec 2019
1.323
2.102
Als ik mag kiezen , dan zou ik Sam Smith het liefste zien komen.

Die hebben een goeie stem en na al eens aan die setlist gesnuffeld te hebben...

Covers van Madonna's Human Nature en Des'ree's Kissing You, boven op de hits die die al hebben? Ja, dan heb je mij he. 😅

Ik heb misschien een soft spot voor nineties Madonna en alles dat van de Romeo + Juliette soundtrack komt.
 
  • Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: mattman en Greyhound

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.884
1.095
Ik wed dat Charlotte gaat afsluiten op de main;)

Jongens, geloof nu toch echt niet dat Stromae pas vandaag (gisteren) de knoop heeft doorgehakt om te cancelen.
Hier zijn zoveel partijen en budgetten mee gemoeid, dat het ongetwijfeld al een tijdje vast stond dat dit zou gebeuren.
Organisaties zijn al een tijdje op de hoogte en komen echt niet voor een voldongen feit nu te staan.

Herinner u de aankondiging van Charlotte De Witte uit het niks, net toen het slechter ging met de gezondheid van Stromae.
Ook dat was niet toevallig. Iemand met een burnout en depressie zet je niet even thuis voor een paar weken om hem daarna vollen bak te laten performen. Dit is een ernstig ziektebeeld waar maanden herstel voor nodig is.

Communicatiebureaus van Werchter en LiveNation doen goed hun werk.
'Oh, dit hadden we niet zien gebeuren en we hebben niet zomaar een vervangende headliner, maar we doen ons best'.

Waarop een volgende communicatie zal worden 'dat een grote act niet meer mogelijk was' en dus... Charlotte De Witte de main afsluit op donderdag.

(sorry, te veel al met marketeers moeten samenwerken, dus op den duur doorzie je bepaalde communicatietechnieken).
 

festirock

Support act
1 dec 2015
966
660
Meeste namen die naar voren worden geschoven in de media zijn robbie en ... Metallica.
Qua productie hoeft robbie niet zo n probleem te zijn. Stadiontours hebben soms meer dan 1 set die tourt. En aangezien hij ook naar Luxemburg komt ..

Ik geloof niet dat ze zomaar CDW gaan doorschuiven. Er zal wel een waardige vervanger zijn. Van mij mag het ook gerust een rockact zijn.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.281
1.347
Meeste namen die naar voren worden geschoven in de media zijn robbie en ... Metallica.
Qua productie hoeft robbie niet zo n probleem te zijn. Stadiontours hebben soms meer dan 1 set die tourt. En aangezien hij ook naar Luxemburg komt ..

Ik geloof niet dat ze zomaar CDW gaan doorschuiven. Er zal wel een waardige vervanger zijn. Van mij mag het ook gerust een rockact zijn.

Welke media?
 

BetterDays

Randprogramma
17 jan 2018
172
172
Jongens, geloof nu toch echt niet dat Stromae pas vandaag (gisteren) de knoop heeft doorgehakt om te cancelen.
Hier zijn zoveel partijen en budgetten mee gemoeid, dat het ongetwijfeld al een tijdje vast stond dat dit zou gebeuren.
Organisaties zijn al een tijdje op de hoogte en komen echt niet voor een voldongen feit nu te staan.

Herinner u de aankondiging van Charlotte De Witte uit het niks, net toen het slechter ging met de gezondheid van Stromae.
Ook dat was niet toevallig. Iemand met een burnout en depressie zet je niet even thuis voor een paar weken om hem daarna vollen bak te laten performen. Dit is een ernstig ziektebeeld waar maanden herstel voor nodig is.

Communicatiebureaus van Werchter en LiveNation doen goed hun werk.
'Oh, dit hadden we niet zien gebeuren en we hebben niet zomaar een vervangende headliner, maar we doen ons best'.

Waarop een volgende communicatie zal worden 'dat een grote act niet meer mogelijk was' en dus... Charlotte De Witte de main afsluit op donderdag.

(sorry, te veel al met marketeers moeten samenwerken, dus op den duur doorzie je bepaalde communicatietechnieken).
Maar, hadden ze dan niet gewacht met het aankondigen van Charlotte denk je? In de zin van "we hadden dit inderdaad al weken vast staan, maar mocht Stromae afzeggen hoeven we niet meer te schuiven en lijkt het net alsof we binnen enkele dagen een grote techno dj hebben geboekt"?
 
  • Leuk
Waarderingen: liluzi

napril69

Campingartiest
1 feb 2019
51
50
Ik hoop dat er niet geschoven gaat worden met namen. Ook al zijn er "maar" 20.000 dagtickets t.o.v. 60.000 combi-tickets, het zijn nog steeds heel veel mensen die teleurgesteld gaan worden. Gewoon voor een goede vervanger zorgen.
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
738
687
fb en instagram wil 90% gewoon foo fighters. En daarna the strokes en Metallica. Placebo en blur wordt ook nog genoemd.
als je door de eindeloze wansmakelijke reacties kan doorlezen zie je dat er heel veel andere namen ook genoemd worden :) (The Weeknd, Kendrick, Coldplay, Sam Smith, Lizzo,….)
 

Greyhound

Gouden Tip
9 jun 2021
388
489
Jongens, geloof nu toch echt niet dat Stromae pas vandaag (gisteren) de knoop heeft doorgehakt om te cancelen.
Hier zijn zoveel partijen en budgetten mee gemoeid, dat het ongetwijfeld al een tijdje vast stond dat dit zou gebeuren.
Organisaties zijn al een tijdje op de hoogte en komen echt niet voor een voldongen feit nu te staan.

Herinner u de aankondiging van Charlotte De Witte uit het niks, net toen het slechter ging met de gezondheid van Stromae.
Ook dat was niet toevallig. Iemand met een burnout en depressie zet je niet even thuis voor een paar weken om hem daarna vollen bak te laten performen. Dit is een ernstig ziektebeeld waar maanden herstel voor nodig is.

Communicatiebureaus van Werchter en LiveNation doen goed hun werk.
'Oh, dit hadden we niet zien gebeuren en we hebben niet zomaar een vervangende headliner, maar we doen ons best'.

Waarop een volgende communicatie zal worden 'dat een grote act niet meer mogelijk was' en dus... Charlotte De Witte de main afsluit op donderdag.

(sorry, te veel al met marketeers moeten samenwerken, dus op den duur doorzie je bepaalde communicatietechnieken).
Spijker > kop, zou ik zeggen. De spot van Charlotte (ja ja) was al vreemd, gezien haar huidige status.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.500
3.693
Een hoop reacties met daarin "mooi, kan er een rockband komen." inderdaad. Bah. Enig emphatie bij veel volk ontbreekt.
Empathie naar wie dan? Als er een vervangende popact komt, heeft Stromae's gezondheid daar niets aan? Empathie naar mensen die voor Stromae een kaart hebben gekocht, die dus alsnog niet komt? Mensen roepen gewoon wat ze graag zouden zien zelf, net als wij hier, lijkt me niks mis mee toch?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.656
7.631
Emphatie naar Stromae. Gaat me vooral om woorden als mooi, of fijn dat hij niet komt of super, want het is ROCK Werchter e.d.
Mensen zullen het hopelijk niet zo bedoelen maar het staat wel wat raar.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal en Koekdoos

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.500
3.693
Emphatie naar Stromae. Gaat me vooral om woorden als mooi, of fijn dat hij niet komt e.d.
Mensen zullen het hopelijk niet zo bedoelen maar het staat wel wat raar.
Het is ook niet eens de persoonlijke account van Stromae, maar die van RW, de partij waar die mensen een (duur) kaartje hebben gekocht. Alsof Stromae de reacties onder een RW-post gaat lezen gezien zijn mentale toestand.

Voor iedereen was het uiteraard beter geweest als Stromae "gewoon" had opgetreden, maar persoonlijk vind ik het ook geen ramp gezien die allesbehalve spannende show in de AFAS.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.297
6.803
Waarop een volgende communicatie zal worden 'dat een grote act niet meer mogelijk was' en dus... Charlotte De Witte de main afsluit op donderdag.
Gaf ik enkele weken geleden ook al aan, we zullen zien met wat ze op de proppen komen, want die aankondiging was inderdaad een beetje vreemd.

Zal waarschijnlijk achter de hand gehouden worden, moest het toch niet lukken om nog een grote naam te boeken.
 
  • Leuk
Waarderingen: slyke

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.763
1.370
Grote headline waardige bands liggen vaak toch wel 6-12 maanden vantevoren vast toch? Dan vind ik 50 dagen wel last minute ja

Ik zie trouwens Kings of Leon ook genoemd worden maar die waren aangekondigd als europe exclusive door rock am ring/rock im park geloof ik
Ik denk dat je daar gerust 12-18 maanden van mag maken anno 2023.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy en Loek123

Gebruikers die dit onderwerp bekijken