Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.763
1.370
Headliners liggen soms wel 18 maanden van tevoren vast. als ze nu op 1,5 maand met een vervanger van het kaliber Blur, Mumford & Sons, Kings Of Leon, Robbie Williams, Metallica Green Day,... afkomen. Petje af voor de organisatie dan.
Zelfs The War on Drugs, Bon Iver, Ghost, Placebo, Lizzo, Volbeat lijkt me wat te hoog gegrepen hoor.

2ManyDJS, Robyn, Goldband, Parov Stelar dEUS,... (ik zeg maar wat) zal eerder die grootorde zijn + eventueel wat geswitch in de timings .
 

Islaaa

Gouden Tip
20 jan 2015
315
210
Ja inderdaad, wat jammer dat RHCP, Arctic Monkeys en Muse ook afsluiten zeg. Je voelt echt dat deze line-up een rock-headliner nodig heeft.
Is wat ik leuk vind he ;) mijn smaak is best breed gelukkig, ik vermaak me toch wel, afgelopen jaar heb ik pearl jam niet eens gehaald de donderdag 🥴…

Wat zijn de verhoudingen idd? De combi’s versus dagkaarten? Weet iemand dat?
 

BetterDays

Randprogramma
17 jan 2018
172
172
Calvin Harris? Drop hem er maar even bij…
Een dj-set zou inderdaad ook (makkelijk) als vervanging kunnen komen. Na mijn idee werkte Armin van Buuren bijv. prima op Pinkpop. Ik noem maar wat.

Die gasten vliegen graag een keer op en neer voor 1 van de grootste festivals.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.499
6.318
Een dj-set zou inderdaad ook (makkelijk) als vervanging kunnen komen. Na mijn idee werkte Armin van Buuren bijv. prima op Pinkpop. Ik noem maar wat.

Die gasten vliegen graag een keer op en neer voor 1 van de grootste festivals.
Doet ook Longitude zelfde weekend.
Is wel eerste jaar sinds lang dat die nog is te boeken valt precies. Hield lang de boot af.
 

Islaaa

Gouden Tip
20 jan 2015
315
210
In dit geval gaat het wel vooral om de donderdag dagjes mensen natuurlijk. Rock afsluiters staan er ook wel genoeg trouwens.
Ook daar vind ik de arctic monkeys niks aan, maar dat is bij elke act zeer persoonlijk, het zal vast goed komen…
Ik ga zoiezo😜
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.531
4.877
lijkt me niet dat je zo'n stadion act moet verwachten als last minute vervanger
doet ook geen festivals in zijn tour en speelt niet 2 dagen achter elkaar in verschillende landen in die hele tour
Nog 50 dagen. Dat is toch niet echt last minute.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.916
9.890
Helemaal mee eens, ben fan van qotsa, muse en artic monkeys maar voor een festival dat Rock Werchter heet mis ik wel een echte rockband zoals Foo Fighters om maar een band te noemen
Ik neem aan dat dit een grapje is? 😅 Met sommige mensen op voornamelijk Facebook weet je het namelijk nooit.
 

parelconfituur

Geliefde act
7 dec 2019
1.323
2.102
Worst case scenario is:

Iets als Meltheads of Daan in de barn, Charlotte De Witte afsluiten op de main.

Iets als Meltheads of Daan op main, en gewoon 1975 - Fender - Stormzy allemaal opschuiven.

DIe twee lijken me zwaar meh, maar is wel het soort makkelijkheidsoplossing waar ze eerder al mee kwamen. ( Of hoe Greta Van Fleet het twee keer tot headliner wist te schoppen.)

Optie 2: Editors die vrijdag uit de Barn halen en naar de main verplaatsen op donderdagavond in het Stromae slot. Jammer voor de dag tickets, maar het is nog gebeurd dat acts van dag switchten. Arsenal in de Barn bij op vrijdag.

Optie 3, waar we op hopen: Een konijn uit de hoed in de vorm van een Sam Smith, Kings of Leon....

Waar zit The National op 29 juni?
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.891
8.901
Nog 50 dagen. Dat is toch niet echt last minute.
Grote headline waardige bands liggen vaak toch wel 6-12 maanden vantevoren vast toch? Dan vind ik 50 dagen wel last minute ja

Ik zie trouwens Kings of Leon ook genoemd worden maar die waren aangekondigd als europe exclusive door rock am ring/rock im park geloof ik
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken