Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

-victor-

Playlistbediener
9 mei 2023
8
6
De beste oplossing is Harry Styles ervan overtuigen dat hij ook op Rock Werchter komt spelen. Dat ervoor in Düsseldorf erna een paar dagen pauze.
 
  • Leuk
Waarderingen: LIBOH

Islaaa

Gouden Tip
20 jan 2015
315
210
Volgens mij zijn er heel wat raakvlakken tussen Stromae-fans en die van Lizzo. Hoe hard je dat ook waarschijnlijk niet lijkt te wensen.
Er zijn toch ook een hoop mensen met combi-ticket die (oa ik) het niet zo erg vinden dat Stromae gecanceld heeft, en liever een rock act zien afsluiten, het gaat toch niet alleen om de donderdag dagjes mensen?😬
Ik wed dat Charlotte gaat afsluiten op de main;)
 

LIBOH

Gouden Tip
26 jan 2023
318
235
Dingen als Angele of Blur gaan ze nooit doen. Ze hebben ook er baat bij dat die events goed verkopen.
Dat mag toch helemaal niet? Tenzij er een exclusiviteit clausule is bedongen tussen klant A en het boekingskantoor heeft het boekingskantoor toch gewoon de plicht om de opdracht om de grootste / beste headliner te zoeken voor klant B met 110% inzet te klaren? Als je dan een triple AAA headliner tot je beschikking hebt kun je die niet links laten liggen en met een C artiest aan komen zetten. Anders verzaak je toch gewoon je werk? Die factuur zou ik niet gaan betalen. Kun jij hier een licht op werpen hoe dit werkt? :)
 

luluasas

Randprogramma
9 mei 2023
223
202
Er zijn toch ook een hoop mensen met combi-ticket die (oa ik) het niet zo erg vinden dat Stromae gecanceld heeft, en liever een rock act zien afsluiten, het gaat toch niet alleen om de donderdag dagjes mensen?😬
Ik wed dat Charlotte gaat afsluiten op de main;)
Helemaal mee eens, ben fan van qotsa, muse en artic monkeys maar voor een festival dat Rock Werchter heet mis ik wel een echte rockband zoals Foo Fighters om maar een band te noemen
 
  • Leuk
Waarderingen: LIBOH en Islaaa

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.703
2.350
The Weeknd maakt de verplaatsing van Ierland naar Duitsland. Met een gaatje in het schema.
Dat zou ook een hele sterke vervanger kunnen zijn.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.926
4.085
Dat mag toch helemaal niet? Tenzij er een exclusiviteit clausule is bedongen tussen klant A en het boekingskantoor heeft het boekingskantoor toch gewoon de plicht om de opdracht om de grootste / beste headliner te zoeken voor klant B met 110% inzet te klaren? Als je dan een triple AAA headliner tot je beschikking hebt kun je die niet links laten liggen en met een C artiest aan komen zetten. Anders verzaak je toch gewoon je werk? Die factuur zou ik niet gaan betalen. Kun jij hier een licht op werpen hoe dit werkt? :)
Het probleem met jouw theorie is dat klant A en klant B dezelfde zijn, namelijk LiveNation. Die klant gaat dus zijn eigen evenementen niet boycotten. Dubbels gebeuren zeker, maar enkel als dat niets drastisch wegkaapt.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.891
8.899
The Weeknd maakt de verplaatsing van Ierland naar Duitsland. Met een gaatje in het schema.
Dat zou ook een hele sterke vervanger kunnen zijn.
lijkt me niet dat je zo'n stadion act moet verwachten als last minute vervanger
doet ook geen festivals in zijn tour en speelt niet 2 dagen achter elkaar in verschillende landen in die hele tour
 
  • Leuk
Waarderingen: Everyknight

LIBOH

Gouden Tip
26 jan 2023
318
235
Volgens mij zijn er heel wat raakvlakken tussen Stromae-fans en die van Lizzo. Hoe hard je dat ook waarschijnlijk niet lijkt te wensen.
Lijkt er ook op dat jij dat net zo snel wel heel erg lijkt te wensen. Grijp je niet gewoon de gelegenheid aan om lizzo naar voren te schuiven omdat jij dat heel graag wil zien? ;) Ik en mijn vriendengroep vinden stromae wel leuk en hebben echt helemaal niks met Lizzo en zo zijn er wel meer. Ik zie de vergelijking ook niet helemaal. Stromae is wat dat betreft vrij uniek. Dan liever een goede rock act erbij van het zelfde status/ kaliber wat over t algemeen ook een stuk beter doet bij t gross RW publiek dan een halfslachtige soortgelijke act van een paar treden lager.
Het probleem met jouw theorie is dat klant A en klant B dezelfde zijn, namelijk LiveNation. Die klant gaat dus zijn eigen evenementen niet boycotten. Dubbels gebeuren zeker, maar enkel als dat niets drastisch wegkaapt.
Live nation is toch de boeker en lokerse feesten, rock werchter en pp toch de klanten?
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.281
1.347
Ik merk zelf in mijn vriendengroep dat er veel mensen voor Stromae zijn, maar ook heel wat 'tegen'. Sommigen vonden zijn concert in Paleis 12 dit jaar bij het beste ooit gezien, anderen reageren tevreden dat er een andere act in de plaats komt. Ik kan mij voorstellen dat heel wat combitickethouders ook bij dit laatste kamp horen.
 
  • Leuk
Waarderingen: LIBOH

Gebruikers die dit onderwerp bekijken