Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.926
4.085
Live nation is toch de boeker en lokerse feesten, rock werchter en pp toch de klanten?
Ik dacht dat je het vanuit het perspectief van de artiest zelf zag en dus hun booking agency. Maar dan snap ik je redenering al helemaal niet. Welke rekening? Waarom zou LiveNation het risico lopen om procentueel minder te verkopen door die AAA artiesten op verschillende evenementen in hetzelfde jaar te zetten. Als Rock Werchter al goed loopt qua verkoop, ga je toch de verkoop van Lokerse / Pukkelpop niet doen stilvallen door je headliner ook even op Werchter neer te planten.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.483
726
Ik merk zelf in mijn vriendengroep dat er veel mensen voor Stromae zijn, maar ook heel wat 'tegen'. Sommigen vonden zijn concert in Paleis 12 dit jaar bij het beste ooit gezien, anderen reageren tevreden dat er een andere act in de plaats komt. Ik kan mij voorstellen dat heel wat combitickethouders ook bij dit laatste kamp horen.
Tja, maar je kan toch moeilijk een totaal andere vervanger gaan zoeken vanuit het oogpunt dat de meeste mensen hem waarschijnlijk toch niet wilden zien? Finaal zou je als RW zijnde vooral een artiest moeten zoeken waarmee je de tickethouders van donderdag het minst schoffeert. En dat zijn weldegelijk Stromae fans.

Natuurlijk ga je nooit iedereen tevreden kunnen stellen, elke artiest en fan is uniek. Net zoals niet elke Metallica fan blij zou zijn met SOAD als vervanger, of elke CDW liefhebber met Amelie Lens als plan B.
 
12 nov 2016
704
453
Wat een onzin. Beide zijn artiesten die muziek maken en shows neerzetten die zowel de mainstream als alternatieve liefhebbers wel kunnen smaken imo.
Lizzo en alternatieve liefhebbers? Als jij het zegt, maar haar muziek is gewoon meuk dat zich verschuilt achter een (lichaams)positiviteitsmerk en een hoop identiteitspolitiek. Dat ze op grote festivals staat als headliner is een reflectie dat al die festivals voor de grootste gemene deler gaan en allang niet meer alternatief zijn.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.655
7.631
Agree to disagree. :) Ben niet perse fan, maar ze kan muzikaal echt wel wat en die liveshows schijnen ook fenomenaal te zijn.
 

Sjakie de Wit

Sunset slot
17 feb 2014
2.215
3.189
Vind Lizzo in tegenstelling tot veel andere mainstream acts(Swift, Beyonce, Rosalia, SZA etc.) een stuk beter te behappen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.916
9.890
Er zijn toch ook een hoop mensen met combi-ticket die (oa ik) het niet zo erg vinden dat Stromae gecanceld heeft, en liever een rock act zien afsluiten, het gaat toch niet alleen om de donderdag dagjes mensen?😬
Ik wed dat Charlotte gaat afsluiten op de main;)
In dit geval gaat het wel vooral om de donderdag dagjes mensen natuurlijk. Rock afsluiters staan er ook wel genoeg trouwens.
 
  • Leuk
Waarderingen: pigital

LIBOH

Gouden Tip
26 jan 2023
318
235
Ik dacht dat je het vanuit het perspectief van de artiest zelf zag en dus hun booking agency. Maar dan snap ik je redenering al helemaal niet. Welke rekening? Waarom zou LiveNation het risico lopen om procentueel minder te verkopen door die AAA artiesten op verschillende evenementen in hetzelfde jaar te zetten. Als Rock Werchter al goed loopt qua verkoop, ga je toch de verkoop van Lokerse / Pukkelpop niet doen stilvallen door je headliner ook even op Werchter neer te planten.
Nee, ik bekijk t vanuit t perspectief van de klant dus rock werchter. Rw betaald aan live nation een zak met geld om een headliner te verzorgen voor hun festival. Of is livenation eigenaar van rw en al die andere festivals?
 

LIBOH

Gouden Tip
26 jan 2023
318
235
Zo te lezen worden de dagkaart houders een stuk belangrijker gevonden dan weekend tickethouders?Zijn er procentueel gezien dan zoveel meer dagkaarthouders dan weekendticket houders op t festival per dag? Weet iemand het percentage toevallig?
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.499
6.318
Nee, ik bekijk t vanuit t perspectief van de klant dus rock werchter. Rw betaald aan live nation een zak met geld om een headliner te verzorgen voor hun festival. Of is livenation eigenaar van rw en al die andere festivals?
Oei… nu Nikita heeft het al goed uitgelegd hoor.
Baas Live Nation Belgie is Herman Schueremans, Rock Werchter wordt georganiseerd door Herman Schueremans.
Maw ze zijn geen klant, ze zijn zelf promotor (organisator) van dit festival.

Ze zijn ook hoofdboeker van Pukkelpop, waar ze ook een belang in hebben als ik het goed heb, en Lokerse. Alle belang dus dat die events goed draaien. Het belang is groot. Een BKS sluit een exclusiviteitscontract af tov Belgische events (heb het 1 x geweten tenminste). Maar dat gaan Lokerse en Pkp dus niet doen. Neemt niet weg dat Angele en Blur gewoon die show gaan doen, en niet richting Werchter gaan trekken nu. Angele headlined de minste dag kwa grote namen op Pukkelpop en Blur op de Lokerse is geen commerciële voltreffer. Maw hard in eigen vel snijden.

Ik denk dat het alle kanten uit kan kwa vervanger. Een vervanger die groter is dan verwacht, ene die kleiner is dan gehoopt… zal ervan afhangen van wat kan. Ze zullen wel zoeken binnen dezelfde doelgroep, maar als het niet anders kan?

Stadionacts zijn sowieso uitgesloten.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.499
6.318
Zo te lezen worden de dagkaart houders een stuk belangrijker gevonden dan weekend tickethouders?Zijn er procentueel gezien dan zoveel meer dagkaarthouders dan weekendticket houders op t festival per dag? Weet iemand het percentage toevallig?
Het is simpel. Meeste mensen kopen tickets voornamelijk voor de headliners. Of het nu dagjesmensen zijn of de combi’s. Ze gaan een headliner dus niet gemakkelijk vervangen, dat kan. Maar zo zitten ze niet in elkaar, hij kon in 2015 ook gewoon Florence doorschuiven. Heeft hij niet gedaan.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.297
6.803
Er zijn toch ook een hoop mensen met combi-ticket die (oa ik) het niet zo erg vinden dat Stromae gecanceld heeft, en liever een rock act zien afsluiten, het gaat toch niet alleen om de donderdag dagjes mensen?😬
Ja inderdaad, wat jammer dat RHCP, Arctic Monkeys en Muse ook afsluiten zeg. Je voelt echt dat deze line-up een rock-headliner nodig heeft.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.499
6.318
Stomme vraag maar waarom is dit dan exact zo?
The weeknd en Harry zitten in een schema met een giga productie en crew, die kunnen de dagen tussen de shows allemaal gebruiken om alles op punt zetten. Laat staan dat er nog ergens iets wordt tussen gepropt.
 
  • Leuk
Waarderingen: pigital

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.297
6.803
The weeknd en Harry zitten in een schema met een giga productie en crew, die kunnen de dagen tussen de shows allemaal gebruiken om alles op punt zetten. Laat staan dat er nog ergens iets wordt tussen gepropt.
Same thing voor Robbie Williams. Geen idee waarom die er constant wordt bij gesleurd, die vent zitten midden in een tournee langs de Balkan in die periode.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken