Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.916
9.890
ja dat heeft hun in het verleden tegengehouden
want wie Bowie zegt, zegt 2manyDjs
wie Foo Fighters zegt, zegt Faith no more (van mainstream naar hoe niche kunde zijn dat zelfs GMM mainstage leeg liep paar dagen ervoor, ten onrechte!)
Dat Bowie verhaal is weinig relevant. Die heeft dat jaar zijn show gecanceld op 30 juni, vlak voor RW. 2manydjs hebben nog Bowie muziek gedraaid als eerbetoon toen.

En 'FNM + Royal Blood' vind ik nu wel een tegemoetkoming naar de FF fans hoor.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.916
9.890
"Op 1 van de 4 dagen geen oubollige headliner hadden" --> Niet akkoord! Met ook Sam Fender, Stormzy, Machine Gun Kelly, Oscar & the Wolf en Lil Nas X aan de bovenkant van de affiche (spreek ik nog niet over andere podia dan mainstage).
Laat het ons dan op dagafsluiter houden.
 

festirock

Support act
1 dec 2015
966
660
"Op 1 van de 4 dagen geen oubollige headliner hadden" --> Niet akkoord! Met ook Sam Fender, Stormzy, Machine Gun Kelly, Oscar & the Wolf en Lil Nas X aan de bovenkant van de affiche (spreek ik nog niet over andere podia dan mainstage).
Vind ik ook. En Sam Smith? Nee dankje..


Ik denk dat er vooral gezocht zal worden naar een waardige vervanger als headliner. Niet zozeer zelfde type maar vooral iemand die headlinewaardig is en die donderdag verkoopt
 

festirock

Support act
1 dec 2015
966
660
Ja want wie 'vervanger Stromae' zegt, roept meteen 'Metallica' natuurlijk.

Laat ons vooral koesteren dat we 1 van de 4 dagen geen oubollige headliner hadden. En hopen dat ze dat weten te behouden.
De vraag is wat is oubollig. Een oudere band kan een nieuwe plaat uitbrengen die fris is. Een werchter headliner wordt vaak door sommigen als oubollig weggezet, maar dit soort headliners daar staat werchter om bekend en daarmee verkopen ze wel snel uit.
 

reaper

Geliefde act
26 okt 2015
1.323
1.178
Dat Bowie verhaal is weinig relevant. Die heeft dat jaar zijn show gecanceld op 30 juni, vlak voor RW. 2manydjs hebben nog Bowie muziek gedraaid als eerbetoon toen.

En 'FNM + Royal Blood' vind ik nu wel een tegemoetkoming naar de FF fans hoor.
nou,
de tendens op de media de dag van faith no more op werchter was toch aardige teleurstelling bij de foo fighter fans. Toch zeker bij iedereen die een microfoon onder de neus werd gestopt
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy en napril69

musicislife

Randprogramma
15 dec 2022
200
165
Ik vrees dat het inderdaad Charlotte De Witte gaat worden die doorgeschoven gaat worden.
Qua volwaardig(?) headlinermateriaal zijn deze misschien een optie: Kings of Leon, Maroon 5, Foo Fighters, Sam Smith.
Zelf ook al gedacht dat Editors een dag naar voor geschoven kan worden. Zou in ieder geval mijn clash met Liam G. wegnemen.
Al blijft het jammer van en voor Stromae.
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
3.006
4.073
Man wat een ellende.
Voor de gelegenheid Multitude maar weer eens opgezet, met Invaincu, L'Enfer en Mauvaise & Bonne Journee die extra binnenkomen.
Had de beste man tegen zichzelf in bescherming genomen moeten worden door weer manikaal te gaan touren? Avicii iemand?

Had heel veel zin in zijn shows op RW en in de Ziggo. Hopelijk vergaat het hem goed en komt er ooit nog een (rustigere) tour waar/als hij zich daar goed bij voelt.

Benieuwd met welke oplossing ze gaan komen. Ik had de stiekeme hoop dat er heeeelll veel al voor de main gaan staan zodat io na Aurora nog naar Iggy zou kunnen gaan. Dat kan ik nu wel vergeten ben ik bang
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.916
9.890
De vraag is wat is oubollig. Een oudere band kan een nieuwe plaat uitbrengen die fris is. Een werchter headliner wordt vaak door sommigen als oubollig weggezet, maar dit soort headliners daar staat werchter om bekend en daarmee verkopen ze wel snel uit.
Van het rijtje Muse, AM, RHCP en Stromae was die laatste de enige waarmee je op RW niet doodgegooid wordt. Het is meer dan ooit het jaar van de recyclagebak op de afsluitende plekken, op de donderdag na dan. Dat vooral.
 
  • Leuk
Waarderingen: pigital

reaper

Geliefde act
26 okt 2015
1.323
1.178
inderdaad het belangrijkste is dat de maestro rap beter kan worden!
mijn kaart hebben ze toch al dus, regardless wat er staat, loop er toch rond
 
  • Leuk
Waarderingen: liluzi

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.916
9.890
nou,
de tendens op de media de dag van faith no more op werchter was toch aardige teleurstelling bij de foo fighter fans. Toch zeker bij iedereen die een microfoon onder de neus werd gestopt
Ik vond dat er dan opvallend veel sfeer was op de weide, meer dan tijdens de FF show in 2017 bijna...
 
  • Leuk
Waarderingen: JK79 en reaper

rw83

Campingartiest
12 apr 2023
94
115
dEUS is (imo) de ideale vervanger van Stromae. Ook Belgisch en bovendien heel sterk bezig. Maar voor sommigen dan mss weer te "oubollig". Het zal ook nooit goed zijn...
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.916
9.890
ik vond het waanzinnig goed, nog beter dan op GMM paar dagen ervoor.
maar de doorsnee FF fan was toch niet echt mee ofzo
Ja, maar de doorsnee FF fan wil gewoon FF en dat kon niet. Dus een andere grote altrockband uit de 90s regelen is dan best goed gedaan.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.763
1.370
het verleden leert ons

2000
Live speelt zowel op dag 2 als 3. Het 2e optreden is ter vervanging van Pearl Jam
2004 2manyDj's ipv Bowie

2015
Donderdag:
Foo Fighters door Faith No More, Royal Blood
Vrijdag:
BADBADNOTGOOD door Funfanu
Ben Howard zegt af. Balthazar werd verplaatst van The Barn naar de Main Stage.
Zaterdag:
Sam Smith door The Tallest Man on Earth
Zondag:
JD McPherson door The Van Jets
Jessie J door Circa Waves

2016
Annuleringen: Zondag: MØ

2017
Vrijdag:
Kaleo door Slowdive

2018
Vervangingen
Zaterdag:
Dotan door Millionaire
The Struts door SONS
Susanne Sundfør door Glints


2019
Vervangingen
Vrijdag:
Jessie Reyez door Warhola
Zaterdag:
The Marcus King Band door IBE

2010 -> Wolfmother word vervangen door Shameboy
Baalde ik enorm van. Maar bon we hadden niet te klagen die dag met oa. Pearl Jam, Them Crooked Vultures, Arcade Fire, Alice In Chains, The Black Keys, Vampire Weekend, Black Box Revelation,...
 

reaper

Geliefde act
26 okt 2015
1.323
1.178
Ja, maar de doorsnee FF fan wil gewoon FF en dat kon niet. Dus een andere grote altrockband uit de 90s regelen is dan best goed gedaan.
uiteraard, maar zoals nu zullen er dus ook altijd mensen ontevreden zijn.
Wat er ook gaat staan...
ik zou er niet willen gaan aanstaan nu als organisatie

ge voelt de reacties hier al komen
Metallica is niet ok want oubollig, net geweest
Dj set is niet ok want het is ROCK WERCHTER
Sam Smith, wie? dat is toch geen headliner.
Deus, amaai dat is wel de goedkope oplossing

nota: dit is niet wat ik denk. Again, ik ben content met de affiche as it is. en zie wel wat er bij komt.
Van mijn part sleuren ze de portefeuille open en komt Kendrick ook nog...
 

reaper

Geliefde act
26 okt 2015
1.323
1.178
2010 -> Wolfmother word vervangen door Shameboy
Baalde ik enorm van. Maar bon we hadden niet te klagen die dag met oa. Pearl Jam, Them Crooked Vultures, Arcade Fire, Alice In Chains, The Black Keys, Vampire Weekend, Black Box Revelation,...
juist, die was ik al vergeten
 

napril69

Campingartiest
1 feb 2019
51
52
De vraag is wat is oubollig. Een oudere band kan een nieuwe plaat uitbrengen die fris is. Een werchter headliner wordt vaak door sommigen als oubollig weggezet, maar dit soort headliners daar staat werchter om bekend en daarmee verkopen ze wel snel uit.
Ik denk dat aan Foo Fighters en Metallica een ander prijskaartje hangt dan aan Stromae, dus die zie ik niet komen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken