Graspop Metal Meeting 2023

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Nu ja, ik heb ook een aantal mensen die Graspop wel gaan bezoeken zich uitspreken over 'vandaag is de dag' en dat soort dingen. Hoewel onschuldig, is het iets waar we nu al een jaar ofzo veelvuldig mee bezig zijn. Dus die feedback neem ik me wel ter harte en ga dat voor mezelf proberen te beperken. Ik zou het namelijk zonde vinden als vaste leden als bijvoorbeeld Wenteldave en Duck daardoor gaan afhaken.
Dat is ook gewoon letterlijk spam ja, hele leuke spam als je het mij vraagt, maar verder volledig inhoudloos. Dat vind ik ook prima om wat in te perken ten behoeve van het meelees plezier van iedereen. Ik doel meer op de concert verslagen en het overige artiesten nieuws enzo, dat zijn inhoudelijke berichten die niet per se met Graspop te maken hebben, maar toch interessant zijn voor de Graspop bezoeker.

Ik snap wat @ThijsDB zegt, dat hij het jammer vindt om dat soort dingen te missen omdat ze niet in de daarvoor bestemde topics staan. We zouden ook kunnen overwegen zo’n concert review zowel hier als in het daarvoor bestemde topic te plaatsen, om zo iedereen te bereiken. Maar er zijn in mijn ogen ook wel een aantal goede argumenten voorbij gekomen om het te houden zoals het is denk ik: dat het vele slappe gelul hier het juist laagdrempeliger maakt om mee te praten, en dat het leuker is om het hier over je metalconcert beleving te hebben omdat er hier meer enthousiasme voor is, en dat mensen die hier actief bijdragen niet altijd zin hebben om tussen meerdere topics heen en weer te moeten navigeren. Het aantal nieuwe leden wat het Graspop topic dit jaar heeft aangetrokken spreekt ook boekdelen. Ik neig steeds meer naar de mening: lekker houden zoals het is, met iets minder inhoudsloze “vandaag is de dag” spam, verder gaat alles prima 🤘🏼
 
Laatst bewerkt:

Querulante Partij

Gouden Tip
13 jun 2022
479
1.500
Nu spreek ik even vanuit persoonlijk standpunt (en dus niet per se in naam van het hele team sfeerbeheer), maar ben het hier niet echt mee eens.
Ik vind het hier ook hartstikke gezellig, maar het is toch zonde dat die gezelligheid niet wat meer kan doorsijpelen naar de rest van het forum? Je ziet dat hier ook bij deze discussie waar tot nu toe, buiten Yannick zonet, enkel vaste bezoekers van dit topic hebben gereageerd. Meer dan de helft van de mensen die op het FL Forum zitten hebben waarschijnlijk geen flauw idee dat we dit onderwerp momenteel aan het bespreken zijn. Het Graspopforum is naar mijn mening een beetje te veel een bubbel waar weinig mensen in en uit stappen wat ik gewoon zonde vind.
Graspop is een bubbel samen met Alcatraz omdat deze festivals tot dezelfde niche behoren: metal, met dus maar 2 festivals van formaat in NL/BE. De andere festivals liggen allemaal veel dichter bij elkaar qua genres en zullen dus veel overlap qua forumleden hebben.
Volgens mij zijn er veel meer mensen de bubbel ingestapt, dan uitgestapt. En stappen er vooral mensen uit die niet naar Graspop gaan en vooral niet geïnteresseerd zijn in alle off-topic metalzaken zoals nieuwe releases, concerten etc..

Dat mensen hier hun metal gerelateerde nieuws en ervaringen delen met de mensen die het wel iets kan interesseren is logisch. Het is off-topic en heeft soms niets met Graspop te maken, maar het wordt hier meer gewaardeerd dan een algemeen alles-op-een-hoop-draadje waar mijn Cannibal Corpse review onder de Kensington review staat. Daar zit niemand op te wachten. Daarom volg ik ook de redenering niet dat de mensen die in het Graspop topic posten zullen doorsijpelen met hun gezelligheid naar de andere topics, als die interesse er is dan kan dat nu ook. Een apart metal topic gaat daar geen verandering in brengen lijkt mij. De andere kant op zou kunnen (andere FL-gebruikers naar ons topic), maar waarom zouden mensen hier actief deel gaan nemen aan het topic als ze geen interesse hebben in het festival, de muziek en de hele metal scene in het algemeen? Als die interesse er wel is, dan kan je nu ook meedoen.

Persoonlijk vind ik Graspop ook echt een heel boeiend festival waar ik ooit eens naartoe wil, ook al zit ik niet in de metalhoek. Maar ik heb dit jaar geen flauw benul gehad van wat de belangrijkste geruchten zijn voor de midcard. Nog een voorbeeldje: een van de tofste dingen op dit forum vind ik concertreviews lezen van dingen die ik niet ken. En ik ben er vandaag dus nog maar net achter gekomen dat hier heel veel reviews worden geschreven die ik heb gemist, spijtig!
Ik zou zeker een keer naar Graspop gaan en de drempel niet te hoog maken, je kunt ook een dagje gaan met toegankelijke headliners zoals donderdag met Guns 'n Roses + Ghost. Ik heb ooit een maat meegenomen die nog net 2 metal nummers kende en hij gaat sindsdien elk jaar mee, staat uren lang in al die moshpits en heeft de tijd van zijn leven. Metal muziek komt (vaak) live heel anders binnen dan thuis in je studeerkamer of op de buurt BBQ.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Meer dan de helft van de mensen die op het FL Forum zitten hebben waarschijnlijk geen flauw idee dat we dit onderwerp momenteel aan het bespreken zijn. Het Graspopforum is naar mijn mening een beetje te veel een bubbel waar weinig mensen in en uit stappen wat ik gewoon zonde vind.
Ik kwam eigenlijk hier kijken net omdat ik zag dat jij erin had gereageerd - iets wat ik normaal niet echt verwacht, dus dacht 'hah, laat ik nog 's een kijkje nemen, want Thijs post hier niet zo vaak' dus ik had inderdaad geen flauw idee wat er speelde. Het voelt inderdaad wel een beetje als een bubbel waar ik over de tijd heen minder en minder affiniteit mee heb, terwijl als er concertreviews zijn die ook gewoon in het desbetreffende topic kunnen, evenals albums, welke kaartjes je hebt gekocht, concertaankondigingen, andere festivals etc.

Het voelt ook, en dat is niet om denigrerend over te komen, een beetje lui om andere plekken op dit forum te mijden en enkel en alleen dit topic te gebruiken om hier over vanalles en nog wat te hebben. In het Werchter-topic, zijn er subthreads naar artiesten bio's die interessant kunnen zijn, campingervaringen. Bij Lowlands en BKS waren er voorspel-wedstrijdjes, een topic rond eigen ervaringen over het festival. Het topic van Bruce Springsteen heeft 93 (!) pagina's, Tool heeft er 8 en Metallica 15. Bedoel maar..

Het is niet omdat ik niet naar GMM ga dat ik 1) niet wil meelezen over GMM en 2) niet geïnteresseerd zou zijn in metal en/of metalgerelateerde zaken. Aanvankelijk stond het GMM-topic ook helemaal niet op de hoofdpagina van het forum overigens, maar onder 'overige Belgische festivals' waar je onder meer ook Dour, Les Ardentes of Alcatraz terug vindt (wie herinnert zich die tijd nog?). Dus het feit dat GMM zich tot zo'n levend, actief deel van het forum heeft gemaakt, is cool. Het is alleen jammer dat het enkel 'hier' is dat de actie gebeurd en niet ook elders. Bovendien is het toch net interessant om te lezen hoe verschillend en verscheiden mensen hun smaken, belevingen en meningen zijn in diverse topics? Dat een Kensington review onder of boven een Cannibal Corpse review kan staan, maakt net dit forum zo mooi. Ik denk dat je mensen wat onderschat, @Querulante Partij.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.410
4.542
Uiteindelijk zijn de MainStages de meest toegankelijke metal die je ooit zal tegenkomen, in dat opzicht denk ik dat je gelijk wie op Graspop kan zetten en 95% zal zich gewoon amuseren als ze de bands nu kennen of niet. De tenten en Jupiler stage zijn dan voor de niches op te zoeken
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Dan denk je dat Der Weg Einer Freiheit een topshow gaf, dan begint Razoreater. Gvd zeg wat een show van Amenra. Beste keer ooit durf ik misschien wel te zeggen. Muisstille zaal, magisch. Zo in de trein meer. Nu eerst ff stukje Igorrr doorstaan
In context van het aangaande onderwerp, is deze wel een mooie. :LOL:

Anyways, enjoy Jos!
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.410
4.542
Wat ik ook wel graag zou zien in die Geruchtentopics al weet ik dat het wel voor de OP wat inleeswerk vergt is een oplijsting van de leaks en sterke geruchten op de eerste comment die regelmatig geupdate wordt. ik zie dat sommige leden die post af en toe maken maar voor de leken is het natuurlijk best gemakkelijk om die info gewoon meteen te kunnen raadplegen.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.324
2.787
Wat ik toch persoonlijk wel een heel groot voordeel vind aan het GMM topic en al het geneuzel er om heen is dat ik door het lezen van de vele reacties hier toch nieuwsgierig wordt naar heel veel bands waar ik anders waarschijnlijk niet naar om zou kijken. Omdat het een groep mensen is die veel meer ervaring met Graspop hebben als ik. Tenslotte nog maar 1 keer geweest. Maar door vooral de leden die al heel lang lid zijn men dus heel veel posten merk ik dat ik toch door hun enthousiasme muziek en bands ga luisteren waar ik normaal gesproken echt niet over nagedacht zou hebben. Dit is toch omdat ik vanwege het gemeenschappelijke onderwerp Graspop een klik meen te hebben met deze mensen.
Ik denk dat ik op een algemeen "metal" forum niet gauw diezelfde richting in zou gaan. Dat is hetzelfde als vroeger de Aardschok lezen. Ziet er leuk uit maar ik ga het toch niet luisteren. Dat ik dat nu wel doen vind ik toch de kracht van deze kleine gemeenschap. Dat ik als relatief nieuw lid toch zulke lange epistels schrijf heeft ook te maken met deze hechte en fanatieke community. Dus nogmaals hulde voor alle leden die dit al heel lange tijd doen. Maar ben het ook eens met de andere kant dat het er soms op lijkt dat er bepaalde discussies worden gevoerd die wel heel ver van het onderwerp Graspop af staan. Uiteindelijk was Graspop wel de hoofdreden om een schrijvend lid van dit Forum te worden.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.410
4.542
Wat ik toch persoonlijk wel een heel groot voordeel vind aan het GMM topic en al het geneuzel er om heen is dat ik door het lezen van de vele reacties hier toch nieuwsgierig wordt naar heel veel bands waar ik anders waarschijnlijk niet naar om zou kijken. Omdat het een groep mensen is die veel meer ervaring met Graspop hebben als ik. Tenslotte nog maar 1 keer geweest. Maar door vooral de leden die al heel lang lid zijn men dus heel veel posten merk ik dat ik toch door hun enthousiasme muziek en bands ga luisteren waar ik normaal gesproken echt niet over nagedacht zou hebben. Dit is toch omdat ik vanwege het gemeenschappelijke onderwerp Graspop een klik meen te hebben met deze mensen.
Ik denk dat ik op een algemeen "metal" forum niet gauw diezelfde richting in zou gaan. Dat is hetzelfde als vroeger de Aardschok lezen. Ziet er leuk uit maar ik ga het toch niet luisteren. Dat ik dat nu wel doen vind ik toch de kracht van deze kleine gemeenschap. Dat ik als relatief nieuw lid toch zulke lange epistels schrijf heeft ook te maken met deze hechte en fanatieke community. Dus nogmaals hulde voor alle leden die dit al heel lange tijd doen. Maar ben het ook eens met de andere kant dat het er soms op lijkt dat er bepaalde discussies worden gevoerd die wel heel ver van het onderwerp Graspop af staan. Uiteindelijk was Graspop wel de hoofdreden om een schrijvend lid van dit Forum te worden.
Denk dat sleep token en Lorna shore een mooi voorbeeld zijn van bands die anders niet zo veel mensen gingen bekijken en na de vele reacties hier plots toch in veel lijstjes komen
 
  • Leuk
Waarderingen: Piebe71

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.399
2.826
Eens in de zoveel tijd schrijft Festileaks al wel een artikel over de geruchtenlijsten. Zoiets zou inderdaad ook wel ergens op het forum terecht kunnen.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Ik kwam eigenlijk hier kijken net omdat ik zag dat jij erin had gereageerd - iets wat ik normaal niet echt verwacht, dus dacht 'hah, laat ik nog 's een kijkje nemen, want Thijs post hier niet zo vaak' dus ik had inderdaad geen flauw idee wat er speelde. Het voelt inderdaad wel een beetje als een bubbel waar ik over de tijd heen minder en minder affiniteit mee heb, terwijl als er concertreviews zijn die ook gewoon in het desbetreffende topic kunnen, evenals albums, welke kaartjes je hebt gekocht, concertaankondigingen, andere festivals etc.

Het voelt ook, en dat is niet om denigrerend over te komen, een beetje lui om andere plekken op dit forum te mijden en enkel en alleen dit topic te gebruiken om hier over vanalles en nog wat te hebben. In het Werchter-topic, zijn er subthreads naar artiesten bio's die interessant kunnen zijn, campingervaringen. Bij Lowlands en BKS waren er voorspel-wedstrijdjes, een topic rond eigen ervaringen over het festival. Het topic van Bruce Springsteen heeft 93 (!) pagina's, Tool heeft er 8 en Metallica 15. Bedoel maar..

Het is niet omdat ik niet naar GMM ga dat ik 1) niet wil meelezen over GMM en 2) niet geïnteresseerd zou zijn in metal en/of metalgerelateerde zaken. Aanvankelijk stond het GMM-topic ook helemaal niet op de hoofdpagina van het forum overigens, maar onder 'overige Belgische festivals' waar je onder meer ook Dour, Les Ardentes of Alcatraz terug vindt (wie herinnert zich die tijd nog?). Dus het feit dat GMM zich tot zo'n levend, actief deel van het forum heeft gemaakt, is cool. Het is alleen jammer dat het enkel 'hier' is dat de actie gebeurd en niet ook elders. Bovendien is het toch net interessant om te lezen hoe verschillend en verscheiden mensen hun smaken, belevingen en meningen zijn in diverse topics? Dat een Kensington review onder of boven een Cannibal Corpse review kan staan, maakt net dit forum zo mooi. Ik denk dat je mensen wat onderschat, @Querulante Partij.
Zit ook zeker wat in. Zelf vind ik het ook harstikke leuk om in allerlei verschillende topics mee te lezen, ik volg zelfs jullie hele festivaldraft spel op de voet terwijl ik nooit mee heb gedaan. En het heeft ook zeker een meerwaarde om wat uit je bubbel te kruipen en lekker de gekste concert reviews bij elkaar te zetten met elkaar, dat ben ik persoonlijk helemaal eens.

Waar ik wel voor wil waken, is dat we die manier van het hele forum gebruiken gaan opleggen aan iedereen. Het lijkt mij dat men in grote mate toch zelf zou moeten kunnen bepalen, hoe dit forum te gebruiken. En als ik het zo lees, zou het een heel aantal gebruikers kunnen afschrikken als er strenger gemodereerd zou worden op onderwerp. Juist de ontspannen sfeer van dit topic is zo fijn, anything goes, net als op Graspop zelf.

Dus wat ik vooral wil zeggen, het moet niet te geforceerd aanvoelen. Als het erop neerkomt dat sommige mensen gewoon lekker lui alles wat ze rondom metal te zeggen hebben in het Graspop topic willen delen, moet die ruimte er zijn vindt ik. Zolang het maar voornamelijk een Graspop topic blijft. Het is uiteindelijk gewoon hobby en vrijetijdsbesteding, dit forum. Lui zijn mag, imo.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.153
2.915
Even offtopic en tevens meteen ook ontopic: misschien is de donderdag iets voor je als je wat minder in de metalhoek zit? Met Guns N Roses, Epica, Ghost, Alter Bridge en Mammoth WVH een best mooi rijtje namen die voor een breder publiek goed aantrekkelijk zijn. Kan je dit jaar rustig beginnen met een dagticket en dan volgend jaar meteen doorpakken met een weekend ticket.
Bedankt voor de raad! Moest ik die dag niet in Keulen zitten voor Beyoncé had ik het misschien wel gedaan :LOL:

Dat mensen hier hun metal gerelateerde nieuws en ervaringen delen met de mensen die het wel iets kan interesseren is logisch. Het is off-topic en heeft soms niets met Graspop te maken, maar het wordt hier meer gewaardeerd dan een algemeen alles-op-een-hoop-draadje waar mijn Cannibal Corpse review onder de Kensington review staat. Daar zit niemand op te wachten. Daarom volg ik ook de redenering niet dat de mensen die in het Graspop topic posten zullen doorsijpelen met hun gezelligheid naar de andere topics, als die interesse er is dan kan dat nu ook. Een apart metal topic gaat daar geen verandering in brengen lijkt mij. De andere kant op zou kunnen (andere FL-gebruikers naar ons topic), maar waarom zouden mensen hier actief deel gaan nemen aan het topic als ze geen interesse hebben in het festival, de muziek en de hele metal scene in het algemeen? Als die interesse er wel is, dan kan je nu ook meedoen.
Ik denk net zoals Yannick dat je de vele andere mensen hier op het forum wat verkeerd inschat. Ik denk dat er best veel BKS-mensen (als willekeurig voorbeeld) zijn die wel een degelijke interesse zouden hebben in Graspop maar het topic als een drempel zijn. Ik denk ook dat er juist veel mensen zijn die graag Kensington en Cannibal Corpse reviews na elkaar lezen. En in een algemeen topic gaat die appreciatie misschien minder zichtbaar zijn, maar die is er zeker wel! Denk bijvoorbeeld aan mensen zoals ik die dan misschien niet gaan reageren uit onwetendheid maar je review wel graag lezen. En vergeet ook niet dat er altijd meer anonieme meelezers actief zijn, meer dan leden. Ik zou het fijn vinden als het hele forum voor iedere soort bezoeker laagdrempelig blijft.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.410
4.542
Zit ook zeker wat in. Zelf vind ik het ook harstikke leuk om in allerlei verschillende topics mee te lezen, ik volg zelfs jullie hele festivaldraft spel op de voet terwijl ik nooit mee heb gedaan. En het heeft ook zeker een meerwaarde om wat uit je bubbel te kruipen en lekker de gekste concert reviews bij elkaar te zetten met elkaar, dat ben ik persoonlijk helemaal eens.

Waar ik wel voor wil waken, is dat we die manier van het hele forum gebruiken gaan opleggen aan iedereen. Het lijkt mij dat men in grote mate toch zelf zou moeten kunnen bepalen, hoe dit forum te gebruiken. En als ik het zo lees, zou het een heel aantal gebruikers kunnen afschrikken als er strenger gemodereerd zou worden op onderwerp. Juist de ontspannen sfeer van dit topic is zo fijn, anything goes, net als op Graspop zelf.

Dus wat ik vooral wil zeggen, het moet niet te geforceerd aanvoelen. Als het erop neerkomt dat sommige mensen gewoon lekker lui alles wat ze rondom metal te zeggen hebben in het Graspop topic willen delen, moet die ruimte er zijn vindt ik. Zolang het maar voornamelijk een Graspop topic blijft. Het is uiteindelijk gewoon hobby en vrijetijdsbesteding, dit forum. Lui zijn mag, imo.
Zoals al eerder aangegeven zal het waarschijnlijk eerder een suggestie zijn in plaats van een harde lijn. Men gaat je ook niet dwingen om niet te posten in een topic. Maar door de keuze te geven door de aanmaak van Randtopics heb je ook een aantal andere mogelijkheden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.770
8.333
Bedankt voor de raad! Moest ik die dag niet in Keulen zitten voor Beyoncé had ik het misschien wel gedaan :LOL:


Ik denk net zoals Yannick dat je de vele andere mensen hier op het forum wat verkeerd inschat. Ik denk dat er best veel BKS-mensen (als willekeurig voorbeeld) zijn die wel een degelijke interesse zouden hebben in Graspop maar het topic als een drempel zijn. Ik denk ook dat er juist veel mensen zijn die graag Kensington en Cannibal Corpse reviews na elkaar lezen. En in een algemeen topic gaat die appreciatie misschien minder zichtbaar zijn, maar die is er zeker wel! Denk bijvoorbeeld aan mensen zoals ik die dan misschien niet gaan reageren uit onwetendheid maar je review wel graag lezen. En vergeet ook niet dat er altijd meer anonieme meelezers actief zijn, meer dan leden. Ik zou het fijn vinden als het hele forum voor iedere soort bezoeker laagdrempelig blijft.
Ik wou even mijn meninkje schrijven tot ik dit las, waarvoor dank Thijs. Ben dus ook wel te vinden voor zo'n meer algemeen topic. Maar goed, dat ben ik dus.
 
  • Leuk
Waarderingen: Royke en Dr. Hannibal

Ties23

Randprogramma
7 nov 2022
111
212
Graspop is een bubbel samen met Alcatraz omdat deze festivals tot dezelfde niche behoren: metal, met dus maar 2 festivals van formaat in NL/BE. De andere festivals liggen allemaal veel dichter bij elkaar qua genres en zullen dus veel overlap qua forumleden hebben.
Volgens mij zijn er veel meer mensen de bubbel ingestapt, dan uitgestapt. En stappen er vooral mensen uit die niet naar Graspop gaan en vooral niet geïnteresseerd zijn in alle off-topic metalzaken zoals nieuwe releases, concerten etc..

Dat mensen hier hun metal gerelateerde nieuws en ervaringen delen met de mensen die het wel iets kan interesseren is logisch. Het is off-topic en heeft soms niets met Graspop te maken, maar het wordt hier meer gewaardeerd dan een algemeen alles-op-een-hoop-draadje waar mijn Cannibal Corpse review onder de Kensington review staat. Daar zit niemand op te wachten. Daarom volg ik ook de redenering niet dat de mensen die in het Graspop topic posten zullen doorsijpelen met hun gezelligheid naar de andere topics, als die interesse er is dan kan dat nu ook. Een apart metal topic gaat daar geen verandering in brengen lijkt mij. De andere kant op zou kunnen (andere FL-gebruikers naar ons topic), maar waarom zouden mensen hier actief deel gaan nemen aan het topic als ze geen interesse hebben in het festival, de muziek en de hele metal scene in het algemeen? Als die interesse er wel is, dan kan je nu ook meedoen.


Ik zou zeker een keer naar Graspop gaan en de drempel niet te hoog maken, je kunt ook een dagje gaan met toegankelijke headliners zoals donderdag met Guns 'n Roses + Ghost. Ik heb ooit een maat meegenomen die nog net 2 metal nummers kende en hij gaat sindsdien elk jaar mee, staat uren lang in al die moshpits en heeft de tijd van zijn leven. Metal muziek komt (vaak) live heel anders binnen dan thuis in je studeerkamer of op de buurt BBQ.
Nu t nog kan, over cannibal Corpse review gesproken, ben je geweest deze week? Zo ja, hoe was t? Ik ben morgen aanwezig in Hengelo! Door reistijd zullen we wel vooral Dark Funeral en Cannibal Corpse alleen zien.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Zoals al eerder aangegeven zal het waarschijnlijk eerder een suggestie zijn in plaats van een harde lijn. Men gaat je ook niet dwingen om niet te posten in een topic. Maar door de keuze te geven door de aanmaak van Randtopics heb je ook een aantal andere mogelijkheden.
Snap ik hoor. Maar als er een paar enthousiast mee gaan in die spreiding, wordt het anderen toch opgelegd om mee te switchen, of een hoop te missen. Het ligt dus niet alleen bij de moderatie, zoals ik het net verwoordde idd, maar ook vooral bij ons als gebruikers.
 
  • Leuk
Waarderingen: BlackRamIndian en nikita

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.153
2.915
Zit ook zeker wat in. Zelf vind ik het ook harstikke leuk om in allerlei verschillende topics mee te lezen, ik volg zelfs jullie hele festivaldraft spel op de voet terwijl ik nooit mee heb gedaan. En het heeft ook zeker een meerwaarde om wat uit je bubbel te kruipen en lekker de gekste concert reviews bij elkaar te zetten met elkaar, dat ben ik persoonlijk helemaal eens.

Waar ik wel voor wil waken, is dat we die manier van het hele forum gebruiken gaan opleggen aan iedereen. Het lijkt mij dat men in grote mate toch zelf zou moeten kunnen bepalen, hoe dit forum te gebruiken. En als ik het zo lees, zou het een heel aantal gebruikers kunnen afschrikken als er strenger gemodereerd zou worden op onderwerp. Juist de ontspannen sfeer van dit topic is zo fijn, anything goes, net als op Graspop zelf.

Dus wat ik vooral wil zeggen, het moet niet te geforceerd aanvoelen. Als het erop neerkomt dat sommige mensen gewoon lekker lui alles wat ze rondom metal te zeggen hebben in het Graspop topic willen delen, moet die ruimte er zijn vindt ik. Zolang het maar voornamelijk een Graspop topic blijft. Het is uiteindelijk gewoon hobby en vrijetijdsbesteding, dit forum. Lui zijn mag, imo.
Zeker een terecht punt om aan te raken. Een punt dat ook breed wordt gedragen bij Festileaks trouwens, het is niet voor niets dat de eerste richtlijn die we krijgen 'zo weinig mogelijk ingrijpen' is. Niettemin lijkt het me een goede oefening om na te denken over hoe we het forum voor iedereen een fijne plaats kunnen maken, met voldoende structuur en overzichtelijkheid zonder te hard te sturen van bovenaf. Geen makkelijke balans zoals vandaag al meteen blijkt!
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.611
3.153
Ik vind het hier ook hartstikke gezellig, maar het is toch zonde dat die gezelligheid niet wat meer kan doorsijpelen naar de rest van het forum?

Het Graspopforum is naar mijn mening een beetje te veel een bubbel waar weinig mensen in en uit stappen wat ik gewoon zonde vind.
Heel eerlijk. Jij vindt dat zonde, maar dit is volgens mij éxact de kracht van dit forum geweest de afgelopen maanden. Het feit dat hier een mooie metal bubbel gecreëerd is, waar absoluut wat te vaak nutteloze opvulling in komt als 'vandaag is de dag' maar verder gewoon een heerlijke plaats voor alles binnen onze niche.
Metal is zoooo breed als genre dat ik vooral op festileaks zit om daarbinnen de hot bands, nieuwe albums en leuke concerten te ontdekken. Terwijl het me niks kan schelen of Billie eilish een fantastisch nieuw fluisteralbum heeft uitgebracht of waar Merol 'hou je bek en bef me' ten gehore brengt.

Wij hebben die bubbel hier, bewust of onbewust, gecreëerd en wie in metal geïnteresseerd is, met veel of weinig kennis, mag zich aansluiten. Maar ik zou afhaken als dat allemaal gemixt wordt met de andere genres en over 10 verschillende topics.


Net zoals veel andere forumleden hier niet zitten, zitten veel graspop-leden ook niet / weinig in andere fora (uitz Alcatraz uiteraard). Dat is echt niet toevallig...
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.410
4.542
Stof tot nadenken inderdaad maar ik vind het wel goed dat iedereen hier zo goed meedenkt, toch wel een teken dat het leeft en dat er veel bereidheid is om mee te werken met de mods
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.327
6.446
Stof tot nadenken inderdaad maar ik vind het wel goed dat iedereen hier zo goed meedenkt, toch wel een teken dat het leeft en dat er veel bereidheid is om mee te werken met de mods
Inderdaad. Heel fijn dat we met z'n allen zo'n goeie discussie kunnen voeren!
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Gebruikers die dit onderwerp bekijken