Ik ben naar … geweest en het was …

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.683
1.610
Nick Mulvey 25 februari 2023 Ronda, TivoliVredenburg

Prima concert, meneer heeft goede nummers en performt goed. Anderhalf uur is alleen veels te veel van het goede als de hele act bestaat uit Nick Mulvey met een gitaar en z'n bandmaat Totti die achter een laptop elektronische geluiden toe aan t voegen is. Ik had Nick Mulvey nog nooit live gezien, dus had niet door dat hij zonder band tourt. Een drummer/bassist had echt geen overbodige luxe geweest. Het voelde een beetje als geldbesparing (deze opmerking is compleet ongefundeerd en hoor het graag als dit een andere reden heeft)
 
  • Leuk
Waarderingen: Processierups

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.560
563
The Backseat Lovers, Doornroosje

Leuke indie rock band. Bij vlagen heerlijk gitaarstukken afgewisseld met her en der poprock nummers. Publiek was erg enthausiast en opvallend jong. Denk dat de muziek veel wordt gedraaid in de Nijmeegse societeiten ofzo. Kilby Girl werd met volle borst meegezongen.
Goed en leuk optreden, verwacht ze wel ooit eens op Pinkpop ofzo.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bob105 en jonasvh

Bob105

Support act
18 jun 2021
765
886
The Backseat Lovers, Doornroosje

Leuke indie rock band. Bij vlagen heerlijk gitaarstukken afgewisseld met her en der poprock nummers. Publiek was erg enthausiast en opvallend jong. Denk dat de muziek veel wordt gedraaid in de Nijmeegse societeiten ofzo. Kilby Girl werd met volle borst meegezongen.
Goed en leuk optreden, verwacht ze wel ooit eens op Pinkpop ofzo.
Aanvulling hierop: Inderdaad erg leuke indie rock band, maar ik vond het gister geen enkel moment écht spannend. Heb mij juist daardoor zo verwonderd waarom dit zo jong publiek trok. Publiek dat duidelijk nog voor zijn studententijd zit, dus het draaien op sociëteiten zal de populariteit niet verklaren :) Generatiedingetje wellicht... Pinkpopwaardig? Dat wel.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Afgelopen nacht naar A State Of Trance geweest in de jaarbeurs Utrecht. Heb denk al 4 jaar kaarten, en daarmee is ook mijn laatste pre covid geplande kaartje nu ook achter de rug.

We kwamen aan rond 21:00, flinke wachtrij al en pas om 21:45 dat we echt binnen waren. Dat kan wel beter. Gelijk afgetrapt met een persoonlijke favoriet Roger Shah (ook bekend als Dj Shah of Sunlounger). Heerlijke Balearic trance, geen gebeuk maar heerlijk genieten van de zomerse sound van deze man. Oogjes dicht en wegdromen maar.

Vervolgens met pijn en moeite terug de main in gekomen, het was bommetje vol. Daar stond ARTBAT op het podium. De heren nog niet eerder live gezien maar ze zijn met hun toffe deephouse wel al een poosje op mijn radar gekomen. Opnieuw een fijne set, en wederom gewoon lekker chill de avond opstarten. Fijne set!

Daarna was het tijd voor meneer ASOT himself, Armin van Buuren. Uiteraard bommetje vol, enorm veel mensen uit het buitenland die aanwezig waren wilde natuurlijk geen glimp van deze man missen. Ik had eigenlijk mijn plannen gezet op Richard Durand, maar door de drukte toch maar blijven staan. De set van 1,5 werd prima door de man ingevuld met louter hitjes. Weinig tot geen klassiekers dit keer, wat ik persoonlijk wel jammer vond. Maar de avond ervoor een classic set weggeven, dus het was te verwachten. Maar een showtje maken, laat dat maar aan meneer van Buuren over. Heb hem echt wel beter gezien maar uiteindelijk was het toch weer genieten.

Gelukkig was er een beetje uitstroom nadat Armin klaar was. Daardoor konden wij aansluiten bij trance held Giuseppe Ottaviani. Trance in de puurste vorm. Heerlijke uplifting trance die je ook weer doet genieten. Wel wat eerder vertrokken, want na deze act zou Armin op deze stage spelen. Het werd drukker dus maar vertrokken voor meer bewegingsruimte.

Want op de main kwam niemand minder dan legende Ferry Corsten draaien. Deze set stond bomvol hits en klassiekers. Carte Blanche, Insomnia, Satisfaction, Quadrophonia, Children en Meet Me At The Love Parade. Maar ook gewoon tussen door wat van Bicep of Fred Again opleggen. Stuk op stuk op het juist moment ingezet, gewoon een erg goede set.

Daarna was het de beurt aan psytrance duo Vini Vici. Ja fijn hoor, ze draaide een stukker harder en vlotter dan de andere dj’s. Dus dan is het toch weer die zure voetjes van de vloer bewegen. Die gaan nooit memorabele sets draaien, maar het is gewoon lekker dom even wegbeuken. Prima voor de balans.

Toen nog de afsluitset van MaRLo gezien. Ook dat klonk helemaal prima. De laatste metertjes van zo’n nacht, door de vermoeidheid krijgt de zwevende trance beats nog meer waarde. Vanochtend teruggekomen met de trein en nog naar huis gefietst. Vanmiddag even bijslapen denk ik :).
 
  • Leuk
Waarderingen: liluzi

fred alweer..

Dagopener
27 jan 2023
573
423
Gistee King Gizzard in 013. Zaal ging goed los, band speelde megastrak.

Geluid was wat minder dan ik gewend was in 013. Logistiek was het ook een ramp aan de bar in de lobby en wachtrij voor de zaal van tevoren. Moeten ze toch echt wat mee denk ik.

Mochten ze weer in NL zijn ben ik er zeker bij!
 

simonbolivar

Randprogramma
3 jul 2019
142
114
Teskey Brothers afgelopen zaterdag in de Verti Music Halle, Berlijn.
Even een spoilertje voor degenen die ze komend weekend in A'dam zien.

Toch een ander gevoel bij de nieuwe vormgeving van de band, staan nu met 8 op het podium met een drummer en bassist die niet zo speels zijn als de ontslagen bassist en drummer. Oogde voorheen echt als een vriendengroepje die met plezier spelen, nu wat meer rechttoe rechtaan. Vijf nieuwe nummers werden gespeeld, waarvan één al uitgebracht (cover niet meegerekend). Klonk leuk maar mocht iets meer pit in, wat uiteindelijk met ''Paint My Heart'' nog wel gebracht werd.
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.202
Teskey Brothers afgelopen zaterdag in de Verti Music Halle, Berlijn.
Even een spoilertje voor degenen die ze komend weekend in A'dam zien.

Toch een ander gevoel bij de nieuwe vormgeving van de band, staan nu met 8 op het podium met een drummer en bassist die niet zo speels zijn als de ontslagen bassist en drummer. Oogde voorheen echt als een vriendengroepje die met plezier spelen, nu wat meer rechttoe rechtaan. Vijf nieuwe nummers werden gespeeld, waarvan één al uitgebracht (cover niet meegerekend). Klonk leuk maar mocht iets meer pit in, wat uiteindelijk met ''Paint My Heart'' nog wel gebracht werd.
Shit. Tijd om m'n ticket te verkopen. Was hier al bang voor, maar dat het dan ook nog daadwerkelijk gebeurt... Kan 'm helaas niet echt verkopen (want ga met de vriendengroep), maar ik baal hier wel stevig zijn. Had mezelf lekker in de waan van fantastische zaaloptredens in kleine zalen (zoals de Pandora in Tivoli, pff...) moeten laten.
 

simonbolivar

Randprogramma
3 jul 2019
142
114
Shit. Tijd om m'n ticket te verkopen. Was hier al bang voor, maar dat het dan ook nog daadwerkelijk gebeurt... Kan 'm helaas niet echt verkopen (want ga met de vriendengroep), maar ik baal hier wel stevig zijn. Had mezelf lekker in de waan van fantastische zaaloptredens in kleine zalen (zoals de Pandora in Tivoli, pff...) moeten laten.
Ja sorry wou het niet voor je verpesten ;) ik kan me ook nog zo het concert voor me halen wat ze gaven in de Stevenskerk in Nijmegen, wat was dat geweldig zeg. Maar laat je vooral verrassen, dit is tenslotte mijn beleving geweest. En anders lekker tussentijds drankjes halen voor je vriendengroep haha
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.122
1.140
Gisteren naar Pixies geweest in Vorst Nationaal. Ik zag op voorhand dat het niet uitverkocht was en kocht een kaartje via Ticketswap. Door de optredens op Rock Werchter 2022 en Hear Hear! 2022 verwachtte ik geen al te grote opkomst, maar dat was fout gedacht. Al tijdens het voorprogramma werd het middenplein afgesloten. Dit concert was echt zo goed als uitverkocht, podium niet naar voor en ook bijna alle zitplaatsen bezet.

Verder heel wat persoonlijke favorieten voorbijgekomen gisteren: Isla de Encanta, Planet of Sound, Gouge Away, Vamos, Hey, Tame (!), Bone Machine (!), Ana ...

Crackity Jones had ik er nog graag bij gehad, maar goed, je kan niet alles hebben! Heb graag ook eens Lovering (La La Love you) of Lenchantin (Into the White, All I think about now) op lead vocals, maar dit is deze Doggerel-tour nog niet gebeurd, dus had er mijn hoop niet op gesteld.

De band speelde zuiver, strak en met veel goesting! Ze hebben letterlijk geen woord gezegd, maar hun dankbaarheid in gebaren op het einde van de show zegde alles.

Blijft alleszins (terecht) een grote ticketverkoper, die Pixies, ze zullen blijven geboekt worden door grote(re) festivals.
 

Bassie78

Dagopener
23 okt 2017
505
290
Gisteren naar Pixies geweest in Vorst Nationaal. Ik zag op voorhand dat het niet uitverkocht was en kocht een kaartje via Ticketswap. Door de optredens op Rock Werchter 2022 en Hear Hear! 2022 verwachtte ik geen al te grote opkomst, maar dat was fout gedacht. Al tijdens het voorprogramma werd het middenplein afgesloten. Dit concert was echt zo goed als uitverkocht, podium niet naar voor en ook bijna alle zitplaatsen bezet.

Verder heel wat persoonlijke favorieten voorbijgekomen gisteren: Isla de Encanta, Planet of Sound, Gouge Away, Vamos, Hey, Tame (!), Bone Machine (!), Ana ...

Crackity Jones had ik er nog graag bij gehad, maar goed, je kan niet alles hebben! Heb graag ook eens Lovering (La La Love you) of Lenchantin (Into the White, All I think about now) op lead vocals, maar dit is deze Doggerel-tour nog niet gebeurd, dus had er mijn hoop niet op gesteld.

De band speelde zuiver, strak en met veel goesting! Ze hebben letterlijk geen woord gezegd, maar hun dankbaarheid in gebaren op het einde van de show zegde alles.

Blijft alleszins (terecht) een grote ticketverkoper, die Pixies, ze zullen blijven geboekt worden door grote(re) festivals.
Afgelopen zaterdag in Den Haag gezien en ik kan aan dit verhaal weinig aan toevoegen! Behalve dan dat het bij de eerste nummer even fout ging en opnieuw gestart werd!
Lekker strak performance zonder interactie met publiek maar stoorde er totaal niet aan!
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.072
10.220
Zelf een onderwerp aansnijden maakt schuld, dus hier mijn Amenra review!

Ik lichtte al een tipje van de sluier op in het Graspop topic maar Amenra was geweldig in de 013. Eerste keer dat ik ze in een zaal zie na diverse festivaloptredens en het was uniek, krachtig, zalvend. Geen volle zaal helaas, na drie trappen was de zaal afgezet. Daardoor wel een topplek op de derde rij vooraan gevonden.

Hangmans Chair als opener was prima, voor mij een echte 6.5 band. Prima, klinkt aardig maar raakt me ook nergens. Der Weg Einer Freiheit was daarna even intens als op Alcatraz. Uitgesponnen ziedende black metal met veel dynamiek, zo heb ik het graag.

Daarna Amenra. Vanaf de eerste noten van razoreater kippenvel. Die kracht opeens, schitterend. Perfecte setlist voor mij met mijn 4 lievelingsnummers De Evenmens, Am Kreuz, A Solitary Reign en Diaken. Vooral die derde blijft zo kippenvel nummer. Veel liefhebbers om ons heen. Blijft zo mooi gevoel dat die spaarzame momenten dat je je ogen open doet overal om je heen de haren op precies dezelfde maat heen en weer vliegen. Kortom Werchter gangers, wees hier bij en beleef het!

Fd blijven hangen voor Igorrr maar ik moet zeggen dat het na een tijdje steeds beter begon te vervallen. Paar hele goede riffs. Maar al met al best een raar zooitje. Alsof je Supet Mario speelt met metalmuziek op de achtergrond.
 

theblackmadness

Sunset slot
9 sep 2019
3.463
4.245
Zelf een onderwerp aansnijden maakt schuld, dus hier mijn Amenra review!

Ik lichtte al een tipje van de sluier op in het Graspop topic maar Amenra was geweldig in de 013. Eerste keer dat ik ze in een zaal zie na diverse festivaloptredens en het was uniek, krachtig, zalvend. Geen volle zaal helaas, na drie trappen was de zaal afgezet. Daardoor wel een topplek op de derde rij vooraan gevonden.

Hangmans Chair als opener was prima, voor mij een echte 6.5 band. Prima, klinkt aardig maar raakt me ook nergens. Der Weg Einer Freiheit was daarna even intens als op Alcatraz. Uitgesponnen ziedende black metal met veel dynamiek, zo heb ik het graag.

Daarna Amenra. Vanaf de eerste noten van razoreater kippenvel. Die kracht opeens, schitterend. Perfecte setlist voor mij met mijn 4 lievelingsnummers De Evenmens, Am Kreuz, A Solitary Reign en Diaken. Vooral die derde blijft zo kippenvel nummer. Veel liefhebbers om ons heen. Blijft zo mooi gevoel dat die spaarzame momenten dat je je ogen open doet overal om je heen de haren op precies dezelfde maat heen en weer vliegen. Kortom Werchter gangers, wees hier bij en beleef het!

Fd blijven hangen voor Igorrr maar ik moet zeggen dat het na een tijdje steeds beter begon te vervallen. Paar hele goede riffs. Maar al met al best een raar zooitje. Alsof je Supet Mario speelt met metalmuziek op de achtergrond.
Denk dat ik ga gaan morgen in Brussel, je hebt me overtuigd ;) (aangenamer dan Vorst, wat ook nog een pluspunt is)
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

reaper

Support act
26 okt 2015
1.063
902
Zelf een onderwerp aansnijden maakt schuld, dus hier mijn Amenra review!

Ik lichtte al een tipje van de sluier op in het Graspop topic maar Amenra was geweldig in de 013. Eerste keer dat ik ze in een zaal zie na diverse festivaloptredens en het was uniek, krachtig, zalvend. Geen volle zaal helaas, na drie trappen was de zaal afgezet. Daardoor wel een topplek op de derde rij vooraan gevonden.

Hangmans Chair als opener was prima, voor mij een echte 6.5 band. Prima, klinkt aardig maar raakt me ook nergens. Der Weg Einer Freiheit was daarna even intens als op Alcatraz. Uitgesponnen ziedende black metal met veel dynamiek, zo heb ik het graag.

Daarna Amenra. Vanaf de eerste noten van razoreater kippenvel. Die kracht opeens, schitterend. Perfecte setlist voor mij met mijn 4 lievelingsnummers De Evenmens, Am Kreuz, A Solitary Reign en Diaken. Vooral die derde blijft zo kippenvel nummer. Veel liefhebbers om ons heen. Blijft zo mooi gevoel dat die spaarzame momenten dat je je ogen open doet overal om je heen de haren op precies dezelfde maat heen en weer vliegen. Kortom Werchter gangers, wees hier bij en beleef het!

Fd blijven hangen voor Igorrr maar ik moet zeggen dat het na een tijdje steeds beter begon te vervallen. Paar hele goede riffs. Maar al met al best een raar zooitje. Alsof je Supet Mario speelt met metalmuziek op de achtergrond.
top, ik kijk er naar uit.
Eerste keer Amenra en al de rest ook eigenlijk.
Ben benieuwd zeker om dat ik me in de 3 ander bands ook niet verdiept heb
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Afgelopen zaterdag in Den Haag gezien en ik kan aan dit verhaal weinig aan toevoegen! Behalve dan dat het bij de eerste nummer even fout ging en opnieuw gestart werd!
Lekker strak performance zonder interactie met publiek maar stoorde er totaal niet aan!
Het grappige is dat ik Frank Black wel eens solo heb zien optreden; toen stopte hij werkelijk niet met lullen tussen de nummers door. Hele verhalen over zijn mobiele telefoon en dat hij het echt niet erg vindt als mensen in het publiek bellen tijdens het optreden. Ging werkelijk nergens. "I've got my phone, you have yours, use it if you want to".

Blijkbaar is dat zwijgen een Pixies ding en is hij privé een enorme kletskous.
 
  • Leuk
Waarderingen: liluzi en mattman

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.072
10.220
top, ik kijk er naar uit.
Eerste keer Amenra en al de rest ook eigenlijk.
Ben benieuwd zeker om dat ik me in de 3 ander bands ook niet verdiept heb
Ha laat je dan maar verrassen door Igorrr, een van de maffere acts die nu bestaat in het hardere segment
 
  • Leuk
Waarderingen: reaper

Rudy190

Gouden Tip
3 feb 2017
265
39
Gisteren L.A. Salami gezien in de bovenzaal van Paradiso, had hoge verwachtingen, maar de beste man kwam volledig stoned het podium op, wist zijn gitaar / microfoon / mondharmonica niet zelf af te kunnen stellen en haalde telkens het tempo uit ieder liedje. De drummer zorgde voor enige structuur in het optreden, maar het was eigenlijk gewoon lachwekkend slecht. In 1 uur en 20 minuten hebben ze 5 liedjes gespeeld en toen waren ze plots verdwenen. Wat een totale deceptie was dit optreden zeg..
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Nooit die vierdelige bill gesnapt eerlijk gezegd, ook nog eens bands die naar mijn gevoel niet écht veel met elkaar te maken hebben. Waarom zou ik als CoR-fan blijven plakken voor Igorrr bv.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.072
10.220
Nooit die vierdelige bill gesnapt eerlijk gezegd, ook nog eens bands die naar mijn gevoel niet écht veel met elkaar te maken hebben. Waarom zou ik als CoR-fan blijven plakken voor Igorrr bv.
Voor mij was dat ook de reden dat ik geen kaartje gekocht had, heel blij dat ik er eentje gewonnen had. 40 euro voor een show waar je de hoofdact niet van wil zien is veel. Der weg einer Freiheit en Amenra passen perfect bij elkaar maar Igorrr is echt wat anders. Ik stond vooraan en je merkte een volledige shift in het publiek. Best een groot deel ging weg, naar huis, en opeens veel jonge gasten vooraan met korte haren. Gingen wel lekker los, dat wel. Maar al met al geen gelukkige combinatie deze bands.
 

reaper

Support act
26 okt 2015
1.063
902
ik werd uitgenodigd om mee te gaan, het kost me dus 0€ en amenra stond al even op mijn lijstje om live eindelijk mee te maken dus :)

ben benieuwd...
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
373
529
Ga er inderdaad mee akkoord dat Igorrr de vreemde eend in de bijt is. Langs de andere kant, bestaat er een band die wél perfect bij Igorrr past? :D
Ben alleszins benieuwd hoe het er vanavond aan toegaat. Kijk énorm uit naar DWEF. Hopelijk spelen ze eindelijk "Monument", dat lied live horen staat al lang op m'n verlanglijst. 2x eerder gezien, beide keren speelden ze dit niet.
Tevens wordt het de eerste keer dat ik Amenra in een zaal zie spelen i.p.v. op een festivalweide, dus ook daar kijk ik erg naar uit.
Igorrr zal afwachten worden. Heb ze afgelopen zomer op Alcatraz al gezien, benieuwd of ik het anderhalf uur volhou 😂
 
  • Leuk
Waarderingen: HerveBe en Joslittel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken