Lowlands 2023

Cootje

Dagopener
25 jan 2017
581
522
Nahh, het is alles of niets voor mij. De camping ervaring hoort er bij.
Helemaal mee eens!
Ben inmiddels 51 maar nog steeds overnachten in de tent op de camping! Dit jaar wordt het wel een ingerichte easytent, hopelijk is het daar net zo gezellig als op de reguliere camping.
Merk de laatste jaren wel dat het langer duurt eer dat ik bijgekomen ben van zo'n festival weekend dus ik maak er meestal 'n weekje vakantie van! ☺️
 

UpInSmoke

Playlistbediener
22 jul 2022
48
79
Hoe langer ik erover nadenk des te cynischer word ik over de prijsstijgingen... Dit wordt even een kritische dump ...vooral negeren als je er geen zin in hebt ;-)

Los van dat LL nu al 105 euro duurder is dan 2018 (50% prijstijging in 5 jaar)
Sinsdien ook het dubbele verdienmodel van glamping, groepsplekken, camper plekken in allerlei variaties enorm gegroeid samen met bijbehorende inkomsten voor Mojo. Natuurlijk zijn daar ook kosten aan verbonden maar het blijft een verdienmodel. En gaat ten koste van degenen die zonder bijkomende kosten willen kamperen op steeds minder ruimte (lees de jongeren). En dan ook is de sponsoring van het festival toegenomen wat vast leuke inkomsten gegenereerd.

Met andere woorden, het geld komt met bakken binnen bij Mojo. En EvE maar wauwelen over inflatie en " het liefs ook betaalbare kaarten voor jongeren".
Of hij heeft binnen Mojo gewoon niks te vertellen over de commerciële kant of het is een staaltje " links lullen, rechts vullen"

Het enige wat verzachtende omstandigheden zijn, de gemiste festivals van 20/21...maar goed daar is deels compensatie voor geweest.
Het word langzamerhand een beetje ongeloofwaardig, kost LL 450 euro dan verkoopt het nog in een dag uit..
Te grote monoplie van MOJO/Livenation als je het mij vraagt...
wat we ook niet mogen vergeten is dat artiesten zijn overgestapt naar een ander verdienmodel sinds platforms als spotify hun bijna niks opleverd. Concerten zijn booming en iedereen heeft zijn prijzen omhoog gegooid.
 
  • Leuk
Waarderingen: mgbss, eva84 en StevieU2

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.529
817
wat we ook niet mogen vergeten is dat artiesten zijn overgestapt naar een ander verdienmodel sinds platforms als spotify hun bijna niks opleverd. Concerten zijn booming en iedereen heeft zijn prijzen omhoog gegooid.
En artiesten hebben liever dat de rijke elite komt kijken dan de echte fans…
 
  • Thinking
Waarderingen: eva84

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.386
1.067
Helemaal mee eens!
Ben inmiddels 51 maar nog steeds overnachten in de tent op de camping! Dit jaar wordt het wel een ingerichte easytent, hopelijk is het daar net zo gezellig als op de reguliere camping.
Merk de laatste jaren wel dat het langer duurt eer dat ik bijgekomen ben van zo'n festival weekend dus ik maak er meestal 'n weekje vakantie van! ☺️
Wij overwegen ook zo’n Easy Camp. Vraag me alleen of hoe dat zit qua lopen en parkeren. Zou dit jaar anders zijn. De deluxe heb ik al info over gekregen via het forum, maar nog niet over de Easy Camp
 

Cootje

Dagopener
25 jan 2017
581
522
Wij overwegen ook zo’n Easy Camp. Vraag me alleen of hoe dat zit qua lopen en parkeren. Zou dit jaar anders zijn. De deluxe heb ik al info over gekregen via het forum, maar nog niet over de Easy Camp
Wij hebben zo'n 2p pharaoh tent gereserveerd incl. zo'n deluxe parkeerticket dat vlakbij deze (besloten) camping 1 ligt, volgens de website.
Het is eigenlijk meer gemakzucht omdat we pas donderdag later arriveren en dan niet hoeven te stressen voor 'n plek op de camping en we meer drank en eten mee kunnen nemen in de bolderkar 😉

Ik weet trouwens niet hoever het vanuit deze camping lopen is naar het festivalterrein...?
 
  • Leuk
Waarderingen: eva84 en @Marc

MrFloppy

Campingartiest
30 jul 2016
58
126
Wij hebben zo'n 2p pharaoh tent gereserveerd incl. zo'n deluxe parkeerticket dat vlakbij deze (besloten) camping 1 ligt, volgens de website.
Het is eigenlijk meer gemakzucht omdat we pas donderdag later arriveren en dan niet hoeven te stressen voor 'n plek op de camping en we meer drank en eten mee kunnen nemen in de bolderkar 😉

Ik weet trouwens niet hoever het vanuit deze camping lopen is naar het festivalterrein...?
Heb vorig jaar gekeken vanaf de achterkant van camping 0. Dat was 15 minuten tot de India.
Vanaf camping 5 waar wij stonden was het 30 minuten.
Dus ik gok dat de Gllamcamp ook zo'n 15 a 20 minuten tot India zal zijn. Maar vanaf Heineken en Alpha is die kant van het kampeerterrein een stuk korter.
 
  • Leuk
Waarderingen: eva84, Cootje en @Marc

eva84

Dagopener
30 jan 2019
535
589
Met korte benen was het zeker 20/30 minuten vanaf de camper camping naar het veld. De glamping lag iets dichterbij het veld tov de campercamping.
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc

eva84

Dagopener
30 jan 2019
535
589
Gisteren naar de Dropkick Murphys geweest in Ziggodome. Was echt een tof concert. Pennywise was ook gaaf. Maar man man wat een lomp publiek. Ik ben niet vies van een pitje hier of daar. Duwen trekken maakt mij niet uit als het maar met respect gaat. Ik heb mij voor het eerst in al die jaren serieus bezeerd.

Ze kwamen uit het niets van achteren als een soort stormram naar voren gerend. Niemand om mij heen zag het aankomen dus we gingen allemaal min of meer neer. Omdat het redelijk vol stond zijn we net niet helemaal gevallen.

Waar je ook stond, het maakte niet uit. Paar van die kerels, ze deden het er om. Denk dat ze allemaal 100+ kilo wogen. Ze liepen rond als een rugbyspeler en ze maaide steeds het hele veld over. Mensen om kegelen alsof het pionnen waren. Plus ze roken allemaal alsof ze al maanden niet gedoucht hadden 😅😅

Maar wat een feest maken die bands er van. Geweldig.

3 bier in de Ziggodome. 19.50 euro. Het is toch werkelijk absurd 😅
 
  • Leuk
Waarderingen: MasterJub

eva84

Dagopener
30 jan 2019
535
589
En voor de mensen die denken "je moet ook niet voor aan gaan staan". We stonden halverwege de zaal. Vanaf t podium gezien net voorbij t midden.

Paar keer andere plek gezocht maar het leek overal zo.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.957
3.623
Gisteren naar de Dropkick Murphys geweest in Ziggodome. Was echt een tof concert. Pennywise was ook gaaf. Maar man man wat een lomp publiek. Ik ben niet vies van een pitje hier of daar. Duwen trekken maakt mij niet uit als het maar met respect gaat. Ik heb mij voor het eerst in al die jaren serieus bezeerd.

Ze kwamen uit het niets van achteren als een soort stormram naar voren gerend. Niemand om mij heen zag het aankomen dus we gingen allemaal min of meer neer. Omdat het redelijk vol stond zijn we net niet helemaal gevallen.

Waar je ook stond, het maakte niet uit. Paar van die kerels, ze deden het er om. Denk dat ze allemaal 100+ kilo wogen. Ze liepen rond als een rugbyspeler en ze maaide steeds het hele veld over. Mensen om kegelen alsof het pionnen waren. Plus ze roken allemaal alsof ze al maanden niet gedoucht hadden 😅😅

Maar wat een feest maken die bands er van. Geweldig.

3 bier in de Ziggodome. 19.50 euro. Het is toch werkelijk absurd 😅
Klinkt als een gezellig avondje. Het is dan ook niet de meest fijnbesnaarde muziek, tel daarbij een horde bezopen Ieren op en je krijgt dit resultaat haha
 

Greyhound

Gouden Tip
9 jun 2021
329
369
Gisteren naar de Dropkick Murphys geweest in Ziggodome. Was echt een tof concert. Pennywise was ook gaaf. Maar man man wat een lomp publiek. Ik ben niet vies van een pitje hier of daar. Duwen trekken maakt mij niet uit als het maar met respect gaat. Ik heb mij voor het eerst in al die jaren serieus bezeerd.

Ze kwamen uit het niets van achteren als een soort stormram naar voren gerend. Niemand om mij heen zag het aankomen dus we gingen allemaal min of meer neer. Omdat het redelijk vol stond zijn we net niet helemaal gevallen.

Waar je ook stond, het maakte niet uit. Paar van die kerels, ze deden het er om. Denk dat ze allemaal 100+ kilo wogen. Ze liepen rond als een rugbyspeler en ze maaide steeds het hele veld over. Mensen om kegelen alsof het pionnen waren. Plus ze roken allemaal alsof ze al maanden niet gedoucht hadden 😅😅

Maar wat een feest maken die bands er van. Geweldig.

3 bier in de Ziggodome. 19.50 euro. Het is toch werkelijk absurd 😅
Maar dé vraag is natuurlijk: had je het koud in je t-shirt?
 

MasterJub

Randprogramma
12 okt 2022
199
434
Gisteren naar de Dropkick Murphys geweest in Ziggodome. Was echt een tof concert. Pennywise was ook gaaf. Maar man man wat een lomp publiek. Ik ben niet vies van een pitje hier of daar. Duwen trekken maakt mij niet uit als het maar met respect gaat. Ik heb mij voor het eerst in al die jaren serieus bezeerd.

Ze kwamen uit het niets van achteren als een soort stormram naar voren gerend. Niemand om mij heen zag het aankomen dus we gingen allemaal min of meer neer. Omdat het redelijk vol stond zijn we net niet helemaal gevallen.

Waar je ook stond, het maakte niet uit. Paar van die kerels, ze deden het er om. Denk dat ze allemaal 100+ kilo wogen. Ze liepen rond als een rugbyspeler en ze maaide steeds het hele veld over. Mensen om kegelen alsof het pionnen waren. Plus ze roken allemaal alsof ze al maanden niet gedoucht hadden 😅😅

Maar wat een feest maken die bands er van. Geweldig.

3 bier in de Ziggodome. 19.50 euro. Het is toch werkelijk absurd 😅
Dat in groepjes als een soort stormram erdoorheen beuken vind ik ook wel vervelend worden, merk dat ook steeds meer in Nederland.
Daarnaast zijn die prijzen in afas/ziggo indd hoog he :eek: Klein biertje 4,95, fijne dagen
 
  • Leuk
Waarderingen: eva84

eva84

Dagopener
30 jan 2019
535
589
Klinkt als een gezellig avondje. Het is dan ook niet de meest fijnbesnaarde muziek, tel daarbij een horde bezopen Ieren op en je krijgt dit resultaat haha
Vriend van mij beweerde vandaag dat er blijkbaar veel "extreemrechts" op af komt. Dat wist ik niet.

Hier en daar vielen mij wel wat mensen op. Classic extreemrechts outfit zeg maar, ik had alleen de link met de band/de muziek nooit gelegd.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: elo en Dr. Hannibal

eva84

Dagopener
30 jan 2019
535
589
Zou het echt leuk vinden als zij nog een keer op lowlands zouden staan. Die kans zal wel nagenoeg 0 zijn 😅
 
  • Leuk
Waarderingen: Benjamin

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
920
81
Gisteren naar de Dropkick Murphys geweest in Ziggodome. Was echt een tof concert. Pennywise was ook gaaf. Maar man man wat een lomp publiek. Ik ben niet vies van een pitje hier of daar. Duwen trekken maakt mij niet uit als het maar met respect gaat. Ik heb mij voor het eerst in al die jaren serieus bezeerd.

Ze kwamen uit het niets van achteren als een soort stormram naar voren gerend. Niemand om mij heen zag het aankomen dus we gingen allemaal min of meer neer. Omdat het redelijk vol stond zijn we net niet helemaal gevallen.

Waar je ook stond, het maakte niet uit. Paar van die kerels, ze deden het er om. Denk dat ze allemaal 100+ kilo wogen. Ze liepen rond als een rugbyspeler en ze maaide steeds het hele veld over. Mensen om kegelen alsof het pionnen waren. Plus ze roken allemaal alsof ze al maanden niet gedoucht hadden 😅😅

Maar wat een feest maken die bands er van. Geweldig.

3 bier in de Ziggodome. 19.50 euro. Het is toch werkelijk absurd 😅

Ik was er gisteren ook, ik heb Dropkick wel al een keer of 5/6 gezien (inclusief festivals) en ik vond het toch wel 1 van de betere shows van hen. Rumjacks zijn altijd goed en Pennywise zag ik voor de eerste keer en was zeer positief verrast. Zou een leuke band zijn voor op Lowlands.
Zou niet bij voorbaat willen zeggen dat DM niet op lowlands staan, ze hebben er toch al vaker gestaan en ze staat op Pukkelpop.
Wat jij aangeeft over het publiek kan ik in ieder geval niet beamen. Ik stond wel helemaal vooraan in de pit, wellicht dat daar dan de liefhebbers staan ofzo, maar ik ben zelf wel goed getint, en heb met al die grote gasten (of zoals hierboven gezegd: Extreem rechts publiek) echt gelachen, gebeukt en biertjes gedronken.
Vond het inderdaad echt een feest !
 
  • Geweldig
Waarderingen: eva84

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.202
Ik was er gisteren ook, ik heb Dropkick wel al een keer of 5/6 gezien (inclusief festivals) en ik vond het toch wel 1 van de betere shows van hen. Rumjacks zijn altijd goed en Pennywise zag ik voor de eerste keer en was zeer positief verrast. Zou een leuke band zijn voor op Lowlands.
Zou niet bij voorbaat willen zeggen dat DM niet op lowlands staan, ze hebben er toch al vaker gestaan en ze staat op Pukkelpop.
Wat jij aangeeft over het publiek kan ik in ieder geval niet beamen. Ik stond wel helemaal vooraan in de pit, wellicht dat daar dan de liefhebbers staan ofzo, maar ik ben zelf wel goed getint, en heb met al die grote gasten (of zoals hierboven gezegd: Extreem rechts publiek) echt gelachen, gebeukt en biertjes gedronken.
Vond het inderdaad echt een feest !
Dropkick Murphys staat 4 augustus op Veenhoop Festival, dus die kans lijkt me toch niet heel groot dan.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken