Lowlands 2023

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.221
Vriend van mij beweerde vandaag dat er blijkbaar veel "extreemrechts" op af komt. Dat wist ik niet.

Hier en daar vielen mij wel wat mensen op. Classic extreemrechts outfit zeg maar, ik had alleen de link met de band/de muziek nooit gelegd.
Dropkick Murphys is juist uitgesproken anti nazi...
 
  • Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: Buddha84, eva84 en redle

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.284
1.284
Maar bij elke andere productgroep zou het heel gek zijn als een verkoper eventuele doorverkoop via een eigen platform mocht forceren toch. Dus dat je je shit niet meer op Markplaats mag zetten of je oude kleding op Vinted ofzo. Nee, je moet weer terug naar je lokale C&A/IKEA/Mediamarkt om je broek/kast/tv tweedehands te verkopen.

Natuurlijk, fundamenteel andere categorie producten, maar de metafoor laat voor mij wel zien dat het eigenlijk heel gek is wat TicketMaster hier doet, en dat dit op zn minst even kritisch onderzocht dient te worden om te kijken of het wel mag.

Ik vind dat enorm appels en peren, zoals je zelf ook al een beetje aangeeft. Omdat het hier gaat om een digitaal toegangsbewijs, vind ik het niet gek om dat dan weer in te leveren op de plek waar je het hebt gekocht.

Dat ticketmaster 2 keer fors geld in ontvangst neemt op 1 ticket, is natuurlijk wel belachelijk. Ik verwacht ook wel dat hier de overheid zich mee gaat bemoeien. Maar hoe er afgelopen jaren met de cultuur is omgegaan, verwacht ik niet dat dit heel snel zal worden opgepakt..
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.529
817
Maar bij elke andere productgroep zou het heel gek zijn als een verkoper eventuele doorverkoop via een eigen platform mocht forceren toch. Dus dat je je shit niet meer op Markplaats mag zetten of je oude kleding op Vinted ofzo. Nee, je moet weer terug naar je lokale C&A/IKEA/Mediamarkt om je broek/kast/tv tweedehands te verkopen.

Natuurlijk, fundamenteel andere categorie producten, maar de metafoor laat voor mij wel zien dat het eigenlijk heel gek is wat TicketMaster hier doet, en dat dit op zn minst even kritisch onderzocht dient te worden om te kijken of het wel mag.
Maar dit doen ze toch met de garantie op een 100% echt ticket.
Daarnaast kun je, je ticket gewoon via marktplaats verkopen. Dan is het aan de koper of hij het risico wilt nemen.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Maar dit doen ze toch met de garantie op een 100% echt ticket.
Daarnaast kun je, je ticket gewoon via marktplaats verkopen. Dan is het aan de koper of hij het risico wilt nemen.
Dat kan niet meer hé. Vanwege de wisselende QR codes. Al hoewel ik ze volgens mij wel kan doormailen..... dus hoe ze dat traject dan willen tegengaan......?
 

pietmoeskops

Campingartiest
3 jun 2020
97
201
Maar dit doen ze toch met de garantie op een 100% echt ticket.
Daarnaast kun je, je ticket gewoon via marktplaats verkopen. Dan is het aan de koper of hij het risico wilt nemen.
Precies! Door (op goed vertrouwen) onderling gegevens uit te wisselen, net zoals je waarschijnlijk doet met de kaarten die je voor je vrienden hebt gekocht en met hen deelt zodat je niet met z'n alle tegelijk door de poort hoeft. Alleen zijn alle kaarten die nu op ticketmaster staan/stonden van mensen die heel graag die €60 per kaart in hun eigen zak willen steken.
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
814
528
Paradiso ook volgens mij. Verder is het zakelijk gezien om vastgoed te hebben natuurlijk, dat hebben wel weer meer bedrijven. Dus waarom zou Mojo/LN dat niet mogen
Paradiso is eigendom van de gemeente Amsterdam.

ZiggoDome en AFAS Live zijn dan wel eigendom van Mojo/LN, maar daar worden ook concerten georganiseerd door concurrenten van Mojo/LN, die ook nog eens gebruik maken van andere ticketdiensten. Måneskin in de ZiggoDome wordt bijvoorbeeld georganiseerd door Friendly Fire en de kaartverkoop loopt via Eventim.

In de VS is dat wel even anders, daar legt LiveNation aan zalen op dat zij Ticketmaster moeten gebruiken, voor alle concerten, anders slaan de artiesten van LN die zaal gewoon over.
 
  • Leuk
Waarderingen: eva84

Niels Bergsma

Playlistbediener
8 feb 2023
5
2
  • Leuk
Waarderingen: StevieU2

StevieU2

Support act
1 jun 2016
1.113
453
Eigenlijk levert Ticketmaster dus voor een vergelijkbare prijs een veel betere dienst (aangezien je een 100% geldig ticket krijgt).
Maar wel alle en hogere kosten voor de koper.
Bij TM kost een LL kaartje 403 euro tegenover 388,80 op TS. Verschil 15 euro in het voordeel van TM
En bij TS zijn de opbrengsten voor de verkoper 342, bij TM 360. TM werkt dus nog meer winst maken via doorverkopen in de hand

Het zijn beide geldwolven, maar van TM is het bedenkelijker vind ik, ze verkopen hun eigen product gewoon doodleuk 2x
Meestal is 2e hands/kans goedkoper ;-)
 
Laatst bewerkt:

StevieU2

Support act
1 jun 2016
1.113
453
Paradiso ook volgens mij. Verder is het zakelijk gezien om vastgoed te hebben natuurlijk, dat hebben wel weer meer bedrijven. Dus waarom zou Mojo/LN dat niet mogen
Ze boeken ook concerten in zalen zoals Paradiso en Tivoli, de zalen promoten die dan . Tijdens corona kreeg ik een voucher van TM voor een aflasting in Tivoli maar mocht die alleen bij hun concerten in Tivoli besteden. Niet bij alle Tivoli concerten...
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.090
299
Dat kan niet meer hé. Vanwege de wisselende QR codes. Al hoewel ik ze volgens mij wel kan doormailen..... dus hoe ze dat traject dan willen tegengaan......?
Je kunt tickets via mail naar iemand doorsturen. Diegene kan vervolgens met instructies uit die mail het ticket in zijn ticketmasteraccount zetten. En kan dan vanuit zijn account of de app de QR-code van het ticket laten scannen.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.683
1.610
Ze boeken ook concerten in zalen zoals Paradiso en Tivoli, de zalen promoten die dan . Tijdens corona kreeg ik een voucher van TM voor een aflasting in Tivoli maar mocht die alleen bij hun concerten in Tivoli besteden. Niet bij alle Tivoli concerten...
Tivoli heeft inderdaad een partnership met Mojo, puur omdat dit er voor zorgt dat ze acts kunnen boeken die niet zouden lukken zonder Mojo.

Af en toe is er een concert dat via Ticketmaster verkocht wordt, maar het meerendeel van de concerten wordt gewoon via TivoliVredenburg zelf verkocht.
 

StevieU2

Support act
1 jun 2016
1.113
453
Tivoli heeft inderdaad een partnership met Mojo, puur omdat dit er voor zorgt dat ze acts kunnen boeken die niet zouden lukken zonder Mojo.

Af en toe is er een concert dat via Ticketmaster verkocht wordt, maar het meerendeel van de concerten wordt gewoon via TivoliVredenburg zelf verkocht.
I know ;-)
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.529
817
Je kunt tickets via mail naar iemand doorsturen. Diegene kan vervolgens met instructies uit die mail het ticket in zijn ticketmasteraccount zetten. En kan dan vanuit zijn account of de app de QR-code van het ticket laten scannen.
En dit kan via marktplaats 100% save als je bij iemand thuis de overdracht doet. Als de koper een ticket heeft geaccepteerd is het daarna onomkeerbaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: pietmoeskops en Timmetje

Mits

Campingartiest
2 aug 2022
63
48
Gaat Ticketmaster eigenlijk ook onder de prijs zitten als er bijvoorbeeld slecht weer wordt voorspeld? Dat was voor veel mensen ook wel een rede om toch wel ( goedkoper ticket) / niet (heel weekend natregenen) te gaan. Ticketswap deed dat natuurlijk wel. Zo ging ik bijvoorbeeld afgelopen vrijdag naar DM voor 20€.
 
  • Leuk
Waarderingen: eva84

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
En dit kan via marktplaats 100% save als je bij iemand thuis de overdracht doet. Als de koper een ticket heeft geaccepteerd is het daarna onomkeerbaar.
Bij iemand thuis is dan inderdaad de enige en beste optie als je ze via Marktplaats wilt overkopen. Al zou ik zelf in dit geval alleen via Ticketmaster kopen.

Jammer (maar helaas ook logisch) dat TM en Ticketswap niet samenwerken middel SecureSwap. Of TM met Guts oid.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: roluf

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Gaat Ticketmaster eigenlijk ook onder de prijs zitten als er bijvoorbeeld slecht weer wordt voorspeld? Dat was voor veel mensen ook wel een rede om toch wel ( goedkoper ticket) / niet (heel weekend natregenen) te gaan. Ticketswap deed dat natuurlijk wel. Zo ging ik bijvoorbeeld afgelopen vrijdag naar DM voor 20€.
Alleen als de mensen die de tickets verkopen ze er voor minder opzetten. Ticketmaster bepaalt de verkoopprijs niet volgens mij.
 

Niels Bergsma

Playlistbediener
8 feb 2023
5
2
Alleen als de mensen die de tickets verkopen ze er voor minder opzetten. Ticketmaster bepaalt de verkoopprijs niet volgens mij.
Ja dat dacht ik ook, de verkoper bepaalt de prijs.
Overigens ben ik wel benieuwd naar wat al diegenen die zo verontwaardigd zijn over hoge prijzen zelf zouden vragen voor een ticket, als ze die op dit moment over zouden hebben. Netjes via ticketmaster verkopen en dan niet meer 300 euro vragen? Of toch maar 360 euro vragen? Snel verdiend, kaart is immers binnen 1 minuut verkocht :)
 
  • Thinking
Waarderingen: pietmoeskops

El Branco

Gouden Tip
18 feb 2017
416
373
Ja dat dacht ik ook, de verkoper bepaalt de prijs.
Overigens ben ik wel benieuwd naar wat al diegenen die zo verontwaardigd zijn over hoge prijzen zelf zouden vragen voor een ticket, als ze die op dit moment over zouden hebben. Netjes via ticketmaster verkopen en dan niet meer 300 euro vragen? Of toch maar 360 euro vragen? Snel verdiend, kaart is immers binnen 1 minuut verkocht :)
Dat is nou precies waar het mis gaat. Gewoon via wet verbieden niet boven de orginele prijs ex eventuele service[normale] kosten. Zo haal je gelijk de handel er uit. En ja het risico blijft bij slecht weer!!![ want echt dit jaar hoop ik het)P.S NIET voor diegene met goede bedoelingenen] je moet dan nog je kaart kwijt zal het waarschijlijk pijn doen. Maar dat gun ik ze dan. Zo triest hoe het is gegaan. Maar ik verdom het om er meer voor te betalen. Het houd een keer op.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken