Lowlands 2023

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.391
1.073
Wij hebben ook 2 tickets nog over. En ja, wat doe je ermee? Als ik ze voor de originele prijs verkoop, dan kost het jezelf geld en als je de hoofdprijs vraagt dan dupeer je de muziekliefhebber. Ik ben er nog niet uit en ik ben zeker niet roomser dan de paus.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.539
831
Misschien is er hier iemand die bij je thuis langs wil komen om ze over te nemen. Je helpt de echte muziekliefhebber en het kost je alleen wat tijd. Ik heb vorig jaar zo Mink aan twee Lowlands kaarten geholpen.
 
  • Leuk
Waarderingen: pietmoeskops

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.419
6.085
Wij hebben ook 2 tickets nog over. En ja, wat doe je ermee? Als ik ze voor de originele prijs verkoop, dan kost het jezelf geld en als je de hoofdprijs vraagt dan dupeer je de muziekliefhebber. Ik ben er nog niet uit en ik ben zeker niet roomser dan de paus.
Op welke manier kost het je zelf geld als je ze er voor de originele prijs opzet? Je kan ze gewoon voor 300,- verkopen via Ticketmaster toch? Pin me er niet op vast maar volgens mij is het bij TM niet zoals bij de Swap en gooien ze de servicekosten bovenop je vraagprijs, dus krijg jij gewoon het bedrag dat je vraagt en betaalt de koper zonder dat jij het merkt nog servicekosten.

Dat is iig bij de UK Ticketmaster site wel zo (vorige week wat verkocht).
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.539
831
Op welke manier kost het je zelf geld als je ze er voor de originele prijs opzet? Je kan ze gewoon voor 300,- verkopen via Ticketmaster toch? Pin me er niet op vast maar volgens mij is het bij TM niet zoals bij de Swap en gooien ze de servicekosten bovenop je vraagprijs, dus krijg jij gewoon het bedrag dat je vraagt en betaalt de koper zonder dat jij het merkt nog servicekosten.

Dat is iig bij de UK Ticketmaster site wel zo (vorige week wat verkocht).
Wat je zegt klopt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

freezeroz

Campingartiest
14 feb 2023
54
87
Ik sta hier een beetje dubbel in. Ook ik kwam er niet doorheen tijdens de voorverkoop. Heb daarna een week lang vreselijk buikpijn gehad. De buikpijn verdween echter gelijk toen ik een week later toch nog voor 400€ een doorverkoop Ticket kon scoren.
Een volstrekt belachelijk bedrag natuurlijk, maar toch heb ik het met plezier betaald en was ik gelijk van het vervelende gevoel af. Inmiddels hebben 4 van de 6 man een ticket gescoord. Helaas allemaal voor 400€.
Ook Lowlands 2022 heeft me goud geld gekost trouwens, voor mijn tijdens lockdown gekochte TicketSwap kaartje heb ik nooit het geld terug gekregen toen alle kaarten werden gecancelled. Gelukkig wel een nieuw ticket kunnen scoren toen, maar ook Lowlands 2022 heeft me dus ruim 450€ gekost.
 
  • Wow
  • Thinking
Waarderingen: @Marc, roluf en eva84

eva84

Dagopener
30 jan 2019
536
600
Wow ik dacht dat ticketswap destijds beweerde dat ze zouden bemiddelen voor die refund kaarten.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.171
2.971
Ik denk dat de uitspraak 'don't hate the player, hate the game' hier wel op zijn plaats is. Ik ga nooit boos zijn op gewone mensen zoals jij en ik die het meeste uit de huidige situatie halen en aan de maximum prijs verkopen. Ik ga wel boos zijn op handelaars en pleiten voor een verbod op doorverkoop met winst, ook al zou ik daarmee in eigen vlees snijden indien ik zelf een extra ticket zou hebben.

Edit: hiermee bedoel ik uiteraard enkel de mensen die de +20% nemen op Ticketmaster/Swap (ook al pleit ik dus om dat af te schaffen). Iedereen die hoger dan dat doorverkoopt op tweedehands websites kan oprotten.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: @Marc en El Branco

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.301
1.305
Ik denk dat de uitspraak 'don't hate the player, hate the game' hier wel op zijn plaats is. Ik ga nooit boos zijn op gewone mensen zoals jij en ik die het meeste uit de huidige situatie halen en aan de maximum prijs verkopen. Ik ga wel boos zijn op handelaars en pleiten voor een verbod op doorverkoop met winst, ook al zou ik daarmee in eigen vlees snijden indien ik zelf een extra ticket zou hebben.
Mja het één houdt het ander wel in stand. Lowlands is gewoon cultuur geworden en cultuurverandering is het moeilijkste wat er is en blijkbaar is 450 euro nogsteeds niet duur genoeg. Ik snap zelf niet helemaal waarom je in godsnaam zoveel uit zou willen geven als de prijs bijna 200 euro lager ligt, maar bon.
 

festivalsspeler

Playlistbediener
2 feb 2023
6
7
Ja, dat is absurd. Op welke manier is dat uiteindelijk geeindigd?

@freezeroz Als je met credit card betaald hebt kun je het nog via de bank proberen.
Helaas ook iets soortgelijks meegemaakt. Ticketswap zou bemiddelen, maar ik heb zelf een iets andere definitie daarvan in mijn hoofd.
Ze hebben koper en verkoper met elkaar in contact gebracht (lees; mailadressen doorgegeven). In mijn geval heb ik uiteindelijk wel de orginele ticketprijs terug gekregen, maar het percentage dat ik daar bovenop heb gekregen niet.
In eerste instantie gaf de verkoper meerdere keren en lange tijd niet thuis. Naar aanleiding daarvan contact gezocht met Ticketswap, maar die kwamen niet verder dan het advies: "probeer er samen uit te komen". Na enkele mailtjes met een iets dwingendere toon richting de verkoper (spammen met allerlei algemene voorwaarden en mogelijke consequenties mocht hij zich hier niet aan houden) uiteindelijk reactie gehad en de orginele ticketprijs (die hij er voor had betaalt) terug gekregen. Alleen dat al heeft me veel energie en frustratie gekost. Vanuit Ticketmaster weinig medewerking gehad.
 
  • Thinking
  • Wow
Waarderingen: @Marc en eva84

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.539
831
Ik denk dat de uitspraak 'don't hate the player, hate the game' hier wel op zijn plaats is. Ik ga nooit boos zijn op gewone mensen zoals jij en ik die het meeste uit de huidige situatie halen en aan de maximum prijs verkopen. Ik ga wel boos zijn op handelaars en pleiten voor een verbod op doorverkoop met winst, ook al zou ik daarmee in eigen vlees snijden indien ik zelf een extra ticket zou hebben.

Edit: hiermee bedoel ik uiteraard enkel de mensen die de +20% nemen op Ticketmaster/Swap (ook al pleit ik dus om dat af te schaffen). Iedereen die hoger dan dat doorverkoopt op tweedehands websites kan oprotten.
Je kunt hier zelf natuurlijk ook een uitzondering op zijn. Ik vindt het wel heel makkelijk om je hier op deze manier achter te verschuilen. Je kunt ook gewoon goed doen zonder eigen gewin.
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc en gguuss

freezeroz

Campingartiest
14 feb 2023
54
87
Ticketswap adviseerde inderdaad om er samen uit te komen.
Helaas heeft 1 persoon in onze groep die koop toen op zich genomen en helaas moest juist deze persoon een zwaar medisch traject in waardoor hij niet de energie had om serieus werk te maken van die terugvordering.
6 van de 8 hebben toen nooit geld terug gezien.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: eva84

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.171
2.971
Je kunt hier zelf natuurlijk ook een uitzondering op zijn. Ik vindt het wel heel makkelijk om je hier op deze manier achter te verschuilen. Je kunt ook gewoon goed doen zonder eigen gewin.
Uiteraard is dat nobel, ik heb zelf ook nog nooit een ticket doorverkocht met winst. Maar ik ga mijn energie niet spenderen aan boos zijn op mensen die perfect legaal (wat ik dus graag zie verdwijnen) +20% nemen. Verwachten dat niemand dat doet, gewoon uit vriendelijkheid, zou naïef zijn. Ik spendeer mijn energie liever door zelf zo'n systemen te boycotten (geen platinum tickets kopen enzo) en in mijn omgeving bewustzijn te creëren over dit topic.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.539
831
Uiteraard is dat nobel, ik heb zelf ook nog nooit een ticket doorverkocht met winst. Maar ik ga mijn energie niet spenderen aan boos zijn op mensen die perfect legaal (wat ik dus graag zie verdwijnen) +20% nemen. Verwachten dat niemand dat doet, gewoon uit vriendelijkheid, zou naïef zijn. Ik spendeer mijn energie liever door zelf zo'n systemen te boycotten (geen platinum tickets kopen enzo) en in mijn omgeving bewustzijn te creëren over dit topic.
Daar heb je helemaal gelijk in. Ik laat mijn humeur ook zelden bepalen door anderen!
 

bee

Playlistbediener
3 aug 2022
8
4
kan je bij ticketmaster doorverkoop de ticket voor minder dan de kostprijs verkopen?
 

pietmoeskops

Campingartiest
3 jun 2020
97
201
Ik laat mijn humeur op dit punt helaas wel (nog steeds) door andere bepalen. En ik haat 'the game', maar ook zeker 'the player' Hoezo, moet je dat vinkje bij 20% doorverkooppercentage aanklikken? Ja, omdat het kan? Bah! Alleen op dit forum al zijn er tientallen mensen die onnodig hoge bedragen betaald hebben om aanwezig te zijn, en tientallen andere die deze (en mogelijk volgende) editie moeten laten gaan omdat ze het vertikken €403 te betalen.

Ik verwacht ook dat @Marc zijn twee overige tickets gewoon aan een liefhebber/forumbezoeker doorverkoopt. Ben overtuigd dat Marc hier een goed gevoel van zal krijgen, omdat hij twee mensen blij maakt die net als @freezeroz al weken lang met pijn in de buik rond lopen omdat ze LL23 moeten missen. Halleluja 😇
 
Laatst bewerkt:

djessnl

Randprogramma
16 mrt 2018
228
224
Wij hebben ook 2 tickets nog over. En ja, wat doe je ermee? Als ik ze voor de originele prijs verkoop, dan kost het jezelf geld en als je de hoofdprijs vraagt dan dupeer je de muziekliefhebber. Ik ben er nog niet uit en ik ben zeker niet roomser dan de paus.
Ik zoek nog twee kaartjes voor marktprijs + eventueel een klein beetje extra. Let me know!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken