Lowlands 2023

eva84

Dagopener
30 jan 2019
535
589
Helemaal voor aan durfde ik niet te gaan staan, maar misschien was het daar wel beter te doen dan halverwege de zaal!
 
  • Leuk
Waarderingen: Benjamin

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.529
817
Ik denk dat de laatste 3 namen op zondag in de Alpha Girl in Red, Yungblud en Billie zijn. Dat is natuurlijk een rijtje namen wat mooi op elkaar aansluit.
 

StevieU2

Support act
1 jun 2016
1.113
453
wat we ook niet mogen vergeten is dat artiesten zijn overgestapt naar een ander verdienmodel sinds platforms als spotify hun bijna niks opleverd. Concerten zijn booming en iedereen heeft zijn prijzen omhoog gegooid.
en wat we ook niet moeten vergeten is dat ticketmaster 43 euro servicekosten vraagt voor een ticket dat ze al verkocht hebben. Is een dikke 14 % van de orginele kaartprijs!!
Friendly fire doet het heel anders dus het kan wel...
Not buying EvE shit anymore...
 
  • Leuk
Waarderingen: davadude

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Ticketswap mag ook gewoon zelf concerten organiseren en daar de kaarten van verkopen lijkt me. Sorry, maar waarom doen we net alsof Ticketswap plots "heilig" is.

Die hebben toch geen enkel vrije recht om spullen door te verkopen waarvan ze niet eens kunnen verzekeren van echtheid van het product en daar zelf niet verantwoordelijk voor te zijn. Hoeveel mensen zijn al niet slachtoffer geweest van een valse voorverkoop via ticketswap.

Ik heb er zelf ook een keer mee te maken gehad, en met een vals kaartje voor deur te staan. En dan geven ze totaal niet thuis voor medewerking van een vergoeding. Moest ik ook aangifte doen van mensen waarmee ik totaal geen zaken had gedaan volgens ticketswap, heel dubieus was dat.

Ja Ticktemaster zijn een stel geldwolven, maar die kunnen in ieder geval jou garanderen dat je wel met je kaartje binnenkomt.
 

theblackmadness

Sunset slot
9 sep 2019
3.464
4.245
Ticketswap mag ook gewoon zelf concerten organiseren en daar de kaarten van verkopen lijkt me. Sorry, maar waarom doen we net alsof Ticketswap plots "heilig" is.

Die hebben toch geen enkel vrije recht om spullen door te verkopen waarvan ze niet eens kunnen verzekeren van echtheid van het product en daar zelf niet verantwoordelijk voor te zijn. Hoeveel mensen zijn al niet slachtoffer geweest van een valse voorverkoop via ticketswap.

Ik heb er zelf ook een keer mee te maken gehad, en met een vals kaartje voor deur te staan. En dan geven ze totaal niet thuis voor medewerking van een vergoeding. Moest ik ook aangifte doen van mensen waarmee ik totaal geen zaken had gedaan volgens ticketswap, heel dubieus was dat.

Ja Ticktemaster zijn een stel geldwolven, maar die kunnen in ieder geval jou garanderen dat je wel met je kaartje binnenkomt.
Tja ze creëren gwn een monopolie en kunnen dan vragen wat ze willen. Staat eigenlijk zelfs los van Ticketswap en andere aanverwanten of er iets tegen gedaan moet worden
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.683
1.610
Gooi d'r gewoon een maximaal doorverkooppercentage aan (ik zeg neem lekker die 100% van belgie) en een maximale servicekosten en dan is het mooi opgelost. Dan heeft Ticketmaster inderdaad een 'monopolie' op hun eigen tickets. Ticketswap is ook maar een raar bedrijf als je er goed naar kijkt. Zijn een doorverkoopplatform voor kaartjes van andere bedrijven, waarbij ze (zoals Indiaantje al zegt) bar weinig garantie op kunnen bieden. De enige reden dat die nu beschermd worden is omdat ze goodwill hebben gecreeerd met hun verhaal/marketing en omdat Ticketmaster de afgelopen jaren niet in het gat is gedoken waar duidelijk wel behoefte naar was.
 
  • Leuk
Waarderingen: gesp en pietmoeskops

Niels Bergsma

Playlistbediener
8 feb 2023
5
2
Logisch dat ticketswap dit niet leuk vindt. Laten we eens even bekijken wat de prijzen bij Ticketswap voor een lowlands ticket zouden zijn geweest:
300+20% = 360 als maximale vraagprijs.
8% servicekosten voor de koper = 28,80
5% servicekosten voor de koper = 18
Dus de koper zou 388,80 moeten betalen, de verkoper zou 342 krijgen.

Servicekosten ticketswap dus 46,80!

En gezien de aantallen Lowlands tickets die ze jaarlijks verkopen, rond de 15.000 schat ik, lopen ze nu dus zo'n 700.000 euro mis.
Maar klagen bij de ACM over een monopoliepositie vind ik erg overdreven, ze hebben zelf al jaren een soort van monopolieposite.
 
Laatst bewerkt:
  • Thinking
Waarderingen: eva84

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.529
817
En ook tijdens Corona was de hulp van TicketSwap minimaal. Heb hier en daar hemel en aarde moeten bewegen om concertkaarten terugbetaald te krijgen. En de administratie kosten van TicketSwap kreeg je ook niet terug.
 
  • Grrr
Waarderingen: eva84

Niels Bergsma

Playlistbediener
8 feb 2023
5
2
Eigenlijk levert Ticketmaster dus voor een vergelijkbare prijs een veel betere dienst (aangezien je een 100% geldig ticket krijgt).
 
  • Leuk
Waarderingen: eva84

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Ik denk dat ook niemand TicketSwap "heilig verklaart" of wat dan ook. Maar TicketMaster heeft er een handje van om een monopolie op alle lagen van de entertainment industrie te pakken en dat maximaal uit te buiten. Het gaat er niet om dat TicketSwap kostte wat het kost verdedigt dient te worden, het gaat er om dat TicketMaster zelf wel volgens de regels blijft spelen lijkt me.

Zie ook de video die ik laatst in de Slow Chat thread had gegooid https://forum.festileaks.com/threads/slowchat.315/post-298978
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Tja ze creëren gwn een monopolie en kunnen dan vragen wat ze willen. Staat eigenlijk zelfs los van Ticketswap en andere aanverwanten of er iets tegen gedaan moet worden
Maar is dat niet een beetje makkelijk roepen?

Er zijn tig organisaties en ticketkantoren op de wereld. Als ik naar Mysterland wil dan heb ik niks met ticketmaster te maken bijvoorbeeld. Ga ik naar Best Kept Secret dan heb ik niks met ticketmaster te maken. Ga ik naar Brakrock dan heb ik niks met ticketmaster te maken. Ga ik naar naar Awakenings dan heb ik niks met ticketmaster te maken, ga ik naar Central Park Festival dan heb ik niks met ticketmaster te maken. etc.

Wat mij betreft mag Ticketmaster prima hun eigen dienst gebruiken om een kaartverkoop te faciliteren. En dat ze hun kaarten afschermen voor "misbruik" vind ik ook wel goed te verantwoorden. Dat ze er teveel voor vragen... c'est ça. Maar monopolie positie.... I don't know, je kan ook gewoon de grootste zijn. (ik speel nu even advocaat van de duivel hoor). De kritieken vind ik best wel correct, maar dit artikel vond ik iets wat scheef.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: jonasvh en pietmoeskops

rricken

Gouden Tip
4 aug 2017
395
244
Ook ik gebruik TicketSwap en vind het eerlijk gezegd geen fijn bedrijf. Het werkt prima zolang het goed gaat. Maar bij annuleringen en verplaatsingen van concerten én 'bad' tickets heb je vaak wel een probleem. In dat geval zijn ze slecht tot niet bereikbaar en verloopt de klachtafhandeling zeer moeizaam. TIcketSwap gebruik ik daarom niet meer, tenzij het secure swap kaarten betreft.

Verder mogen er zeker vraagtekens gesteld bij de monopoliepositie van Mojo en Ticketmaster, maar denk dat TicketSwap in de huidige opzet niet het antwoord gaat zijn. Ik hoop dus op strakkere regels vanuit de overheid. Naast een max. doorverkoopbedrag mag er van mij ook onderzoek worden gedaan naar het verplichten van een betrouwbare gebruikersidentificatie bij ticketplatforms. Bijvoorbeeld dmv Idensys. Denk dat de bijvangst hiervan zal zijn dat er een beter zicht komt op het scalpen van kaartjes voor commerciële doeleinden.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.683
1.610
Ook ik gebruik TicketSwap en vind het eerlijk gezegd geen fijn bedrijf. Het werkt prima zolang het goed gaat. Maar bij annuleringen en verplaatsingen van concerten én 'bad' tickets heb je vaak wel een probleem. In dat geval zijn ze slecht tot niet bereikbaar en verloopt de klachtafhandeling zeer moeizaam. TIcketSwap gebruik ik daarom niet meer, tenzij het secure swap kaarten betreft.

Verder mogen er zeker vraagtekens gesteld bij de monopoliepositie van Mojo en Ticketmaster, maar denk dat TicketSwap in de huidige opzet niet het antwoord gaat zijn. Ik hoop dus op strakkere regels vanuit de overheid. Naast een max. doorverkoopbedrag mag er van mij ook onderzoek worden gedaan naar het verplichten van een betrouwbare gebruikersidentificatie bij ticketplatforms. Bijvoorbeeld dmv Idensys. Denk dat de bijvangst hiervan zal zijn dat er een beter zicht komt op het scalpen van kaartjes voor commerciële doeleinden.
Heel erg mee eens dat de uiteindelijke oplossing in de politiek ligt, maar de politiek doet op dit moment alsof de hoge prijzen volledig door Ticketmaster komen (behalve Peter Kwint van de SP, die heeft wel het doorverkooppercentage genoemd, correct me if i'm wrong)
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.285
1.285
Ik vind het eigenlijk gek dat er nu pas ticketservices in die 'monopolie' van ticketswap stappen. Naar mijn idee lag daar al jaren veel winst te behalen voor de organisaties zelf. Ticketswap is gewoon een derde partij die niet mag klagen in wat voor positie ze hebben gezeten.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Ik vind het eigenlijk gek dat er nu pas ticketservices in die 'monopolie' van ticketswap stappen. Naar mijn idee lag daar al jaren veel winst te behalen voor de organisaties zelf. Ticketswap is gewoon een derde partij die niet mag klagen in wat voor positie ze hebben gezeten.
Maar bij elke andere productgroep zou het heel gek zijn als een verkoper eventuele doorverkoop via een eigen platform mocht forceren toch. Dus dat je je shit niet meer op Markplaats mag zetten of je oude kleding op Vinted ofzo. Nee, je moet weer terug naar je lokale C&A/IKEA/Mediamarkt om je broek/kast/tv tweedehands te verkopen.

Natuurlijk, fundamenteel andere categorie producten, maar de metafoor laat voor mij wel zien dat het eigenlijk heel gek is wat TicketMaster hier doet, en dat dit op zn minst even kritisch onderzocht dient te worden om te kijken of het wel mag.
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.647
796
Maar bij elke andere productgroep zou het heel gek zijn als een verkoper eventuele doorverkoop via een eigen platform mocht forceren toch. Dus dat je je shit niet meer op Markplaats mag zetten of je oude kleding op Vinted ofzo. Nee, je moet weer terug naar je lokale C&A/IKEA/Mediamarkt om je broek/kast/tv tweedehands te verkopen.

Natuurlijk, fundamenteel andere categorie producten, maar de metafoor laat voor mij wel zien dat het eigenlijk heel gek is wat TicketMaster hier doet, en dat dit op zn minst even kritisch onderzocht dient te worden om te kijken of het wel mag.
En dan vergeten we nog dat Livenation(Ticketmaster) vaak ook nog de eigenaar is van de locaties waar de grote concerten plaats vinden.
Echt een zeer ongezonde situatie
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken