Waarschijnlijk. Ik zal er iig de komende week nog vaak aan terug denken. Alles doet pijnDat beuken van achteruit is volgens mij ook gewoon een manier om vooraan te komen.
en wat we ook niet moeten vergeten is dat ticketmaster 43 euro servicekosten vraagt voor een ticket dat ze al verkocht hebben. Is een dikke 14 % van de orginele kaartprijs!!wat we ook niet mogen vergeten is dat artiesten zijn overgestapt naar een ander verdienmodel sinds platforms als spotify hun bijna niks opleverd. Concerten zijn booming en iedereen heeft zijn prijzen omhoog gegooid.
Ticketswap mag ook gewoon zelf concerten organiseren en daar de kaarten van verkopen lijkt me. Sorry, maar waarom doen we net alsof Ticketswap plots "heilig" is.Tickethandel in vizier na kritieken deskundigen: ‘We houden het scherp in de gaten’
Toezichthouder Autoriteit Consument & Markt (ACM) moet een onderzoek starten naar de praktijken van Ticketmaster in Nederland. Dat stellen verschillende deskundigen na de ophef rond de kaartverkoop voor het festival Lowlands. ,,Er wordt hier simpelweg een concurrent uit de markt geduwd.’’ Tegen...www.ad.nl
Tja ze creëren gwn een monopolie en kunnen dan vragen wat ze willen. Staat eigenlijk zelfs los van Ticketswap en andere aanverwanten of er iets tegen gedaan moet wordenTicketswap mag ook gewoon zelf concerten organiseren en daar de kaarten van verkopen lijkt me. Sorry, maar waarom doen we net alsof Ticketswap plots "heilig" is.
Die hebben toch geen enkel vrije recht om spullen door te verkopen waarvan ze niet eens kunnen verzekeren van echtheid van het product en daar zelf niet verantwoordelijk voor te zijn. Hoeveel mensen zijn al niet slachtoffer geweest van een valse voorverkoop via ticketswap.
Ik heb er zelf ook een keer mee te maken gehad, en met een vals kaartje voor deur te staan. En dan geven ze totaal niet thuis voor medewerking van een vergoeding. Moest ik ook aangifte doen van mensen waarmee ik totaal geen zaken had gedaan volgens ticketswap, heel dubieus was dat.
Ja Ticktemaster zijn een stel geldwolven, maar die kunnen in ieder geval jou garanderen dat je wel met je kaartje binnenkomt.
Logisch dat ticketswap dit niet leuk vindt. Laten we eens even bekijken wat de prijzen bij Ticketswap voor een lowlands ticket zouden zijn geweest:Tickethandel in vizier na kritieken deskundigen: ‘We houden het scherp in de gaten’
Toezichthouder Autoriteit Consument & Markt (ACM) moet een onderzoek starten naar de praktijken van Ticketmaster in Nederland. Dat stellen verschillende deskundigen na de ophef rond de kaartverkoop voor het festival Lowlands. ,,Er wordt hier simpelweg een concurrent uit de markt geduwd.’’ Tegen...www.ad.nl
voor een tientje meer*, maar inderdaad. Mensen zijn nu boos omdat Ticketmaster haten natuurlijk cooler is dan good guy Ticketswap hatenEigenlijk levert Ticketmaster dus voor een vergelijkbare prijs een veel betere dienst.
Maar is dat niet een beetje makkelijk roepen?Tja ze creëren gwn een monopolie en kunnen dan vragen wat ze willen. Staat eigenlijk zelfs los van Ticketswap en andere aanverwanten of er iets tegen gedaan moet worden
Heel erg mee eens dat de uiteindelijke oplossing in de politiek ligt, maar de politiek doet op dit moment alsof de hoge prijzen volledig door Ticketmaster komen (behalve Peter Kwint van de SP, die heeft wel het doorverkooppercentage genoemd, correct me if i'm wrong)Ook ik gebruik TicketSwap en vind het eerlijk gezegd geen fijn bedrijf. Het werkt prima zolang het goed gaat. Maar bij annuleringen en verplaatsingen van concerten én 'bad' tickets heb je vaak wel een probleem. In dat geval zijn ze slecht tot niet bereikbaar en verloopt de klachtafhandeling zeer moeizaam. TIcketSwap gebruik ik daarom niet meer, tenzij het secure swap kaarten betreft.
Verder mogen er zeker vraagtekens gesteld bij de monopoliepositie van Mojo en Ticketmaster, maar denk dat TicketSwap in de huidige opzet niet het antwoord gaat zijn. Ik hoop dus op strakkere regels vanuit de overheid. Naast een max. doorverkoopbedrag mag er van mij ook onderzoek worden gedaan naar het verplichten van een betrouwbare gebruikersidentificatie bij ticketplatforms. Bijvoorbeeld dmv Idensys. Denk dat de bijvangst hiervan zal zijn dat er een beter zicht komt op het scalpen van kaartjes voor commerciële doeleinden.
Maar bij elke andere productgroep zou het heel gek zijn als een verkoper eventuele doorverkoop via een eigen platform mocht forceren toch. Dus dat je je shit niet meer op Markplaats mag zetten of je oude kleding op Vinted ofzo. Nee, je moet weer terug naar je lokale C&A/IKEA/Mediamarkt om je broek/kast/tv tweedehands te verkopen.Ik vind het eigenlijk gek dat er nu pas ticketservices in die 'monopolie' van ticketswap stappen. Naar mijn idee lag daar al jaren veel winst te behalen voor de organisaties zelf. Ticketswap is gewoon een derde partij die niet mag klagen in wat voor positie ze hebben gezeten.
En dan vergeten we nog dat Livenation(Ticketmaster) vaak ook nog de eigenaar is van de locaties waar de grote concerten plaats vinden.Maar bij elke andere productgroep zou het heel gek zijn als een verkoper eventuele doorverkoop via een eigen platform mocht forceren toch. Dus dat je je shit niet meer op Markplaats mag zetten of je oude kleding op Vinted ofzo. Nee, je moet weer terug naar je lokale C&A/IKEA/Mediamarkt om je broek/kast/tv tweedehands te verkopen.
Natuurlijk, fundamenteel andere categorie producten, maar de metafoor laat voor mij wel zien dat het eigenlijk heel gek is wat TicketMaster hier doet, en dat dit op zn minst even kritisch onderzocht dient te worden om te kijken of het wel mag.