Lowlands 2023

StevieU2

Support act
1 jun 2016
1.113
453
Ik kan nergens vinden dat ze een 2e x MSG hebben uitverkocht hoor? Was blijkbaar wel super snel uitverkocht, maar geen 2e keer zo ver ik zie.
Ik dacht een insta post gezien te hebben met " we are going to do another day due to high demand" ....maar ach die gast en zijn socials zijn soms onnavolgbaar en ik wordt ook een dagje ouder ;-)

Niettemin een grote meneer aan het worden die Fred...
 
  • Leuk
Waarderingen: Joris

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.833
1.740
Ik dacht een insta post gezien te hebben met " we are going to do another day due to high demand" ....maar ach die gast en zijn socials zijn soms onnavolgbaar en ik wordt ook een dagje ouder ;-)

Niettemin een grote meneer aan het worden die Fred...
Aaaah maar dat klopt! Twee nachten geleden stonden ze in een super klein zaaltje. Vervolgens postte ze de volgende dag 'we are going to do another day due to high demand', wat dus uiteindleijk Madison Square Garden was. Niet zomaar eentje extra dus haha

In Londen deden ze ook echt 3/4 avonden achter elkaar, dat gaat helemaal nergens meer over.
 
  • Leuk
Waarderingen: StevieU2

StevieU2

Support act
1 jun 2016
1.113
453
Hoe langer ik erover nadenk des te cynischer word ik over de prijsstijgingen... Dit wordt even een kritische dump ...vooral negeren als je er geen zin in hebt ;-)

Los van dat LL nu al 105 euro duurder is dan 2018 (50% prijstijging in 5 jaar)
Sinsdien ook het dubbele verdienmodel van glamping, groepsplekken, camper plekken in allerlei variaties enorm gegroeid samen met bijbehorende inkomsten voor Mojo. Natuurlijk zijn daar ook kosten aan verbonden maar het blijft een verdienmodel. En gaat ten koste van degenen die zonder bijkomende kosten willen kamperen op steeds minder ruimte (lees de jongeren). En dan ook is de sponsoring van het festival toegenomen wat vast leuke inkomsten gegenereerd.

Met andere woorden, het geld komt met bakken binnen bij Mojo. En EvE maar wauwelen over inflatie en " het liefs ook betaalbare kaarten voor jongeren".
Of hij heeft binnen Mojo gewoon niks te vertellen over de commerciële kant of het is een staaltje " links lullen, rechts vullen"

Het enige wat verzachtende omstandigheden zijn, de gemiste festivals van 20/21...maar goed daar is deels compensatie voor geweest.
Het word langzamerhand een beetje ongeloofwaardig, kost LL 450 euro dan verkoopt het nog in een dag uit..
Te grote monoplie van MOJO/Livenation als je het mij vraagt...
 

eva84

Dagopener
30 jan 2019
536
600
Ik kan mij haast niet herinneren dat LL zo recent als 2018, wat eigenlijk maar 3 edities geleden is, zoveel goedkoper was.

Misschien moet je het ook zo zien dat het altijd "te goedkoop" was, net als wat je nu ooit hoort op tv over hoe onze groente en melk geproduceerd wordt. Het kan gewoon niet uit als men een eerlijke prijs vraagt voor z'n product. En dan komt daar ook nog eens zo'n inflatie en een corona gat overheen.
 

Molis040

Campingartiest
6 aug 2022
98
148
Ik hoorde de podcast 'De Machine' met EvE.

Daarin zegt hij ook: Dit geld (de €300) hebben we echt nodig om het festival te kunnen draaien. We hadden ook €350 kunnen vragen en dan was het waarschijnlijk ook zo uitverkocht. Dat is dan een bewuste keuze om niet te doen.

Het blijft natuurlijk een wellus-nietus verhaaltje.. Maar zonder inzicht in de cijfers kan niemand hier iets over zeggen toch..


 
  • Leuk
Waarderingen: eva84

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.527
1.993
Ik denk persoonlijk dat het niet jarenlang houdbaar gaat zijn. Het mooie aan festivals is dat er altijd mensen uit alle lagen van de samenleving plezier maken. Worden festivals een luxegoed, zal dat de sfeer weinig goed doen, totdat mensen gewoon niet meer willen gaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: StevieU2 en eva84

Lowlandicus

Dagopener
10 apr 2019
669
595
Ik denk persoonlijk dat het niet jarenlang houdbaar gaat zijn. Het mooie aan festivals is dat er altijd mensen uit alle lagen van de samenleving plezier maken. Worden festivals een luxegoed, zal dat de sfeer weinig goed doen, totdat mensen gewoon niet meer willen gaan.

Tsja, als je kijkt naar de gigantische populariteit rond festivals denk ik dat de rek er voorlopig nog niet uit is, want onderaan de streep blijft het ook gewoon een kwestie van aanbod.
Ik ben benieuwd of er net als in 2013/2014 weer nieuwe grote weekendfestivals zoals BKS en DTRH gaan verschijnen om de druk van de ketel te halen, aan de vraag zal het in ieder geval niet liggen.
 
  • Leuk
Waarderingen: eva84

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.159
5.480
2x 20.000 man met zn drieen met een show van 5 uur binnen een paar secondes uitverkocht. Bizar ja. Maar het succes komt vooral vanuit Fred natuurlijk. Hij zou zonder Sonny en Kieran ook net zoveel tickets verkopen vermoed ik. Hopelijk blijft hij een beetje zoals hij is en verdwaald ie niet in de grootheidswaanzin.

Edit: oh, het is toch 1 keer Madison. Ook insane natuurlijk.
Goh ja, is natuurlijk NYC. Zonder afbreuk te doen aan zijn populariteit, is dat eigenlijk zelfde als 2x de AFAS uitverkopen.
 

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.527
1.993
Dat is inderdaad 3,5 keer de Afas uitverkopen. Overigens op basis van ticketswap was hem dat hier ook gelukt.
 

eva84

Dagopener
30 jan 2019
536
600
Ik denk persoonlijk dat het niet jarenlang houdbaar gaat zijn. Het mooie aan festivals is dat er altijd mensen uit alle lagen van de samenleving plezier maken. Worden festivals een luxegoed, zal dat de sfeer weinig goed doen, totdat mensen gewoon niet meer willen gaan.
Ik denk wel dat tegen de tijd ik mezelf echt te oud vind voor LL het een soort Coachella achtig iets gaat zijn. Voor rich (and some famous) people.
 
  • Leuk
Waarderingen: Sjakie de Wit

Greyhound

Gouden Tip
9 jun 2021
329
369
Ik denk wel dat tegen de tijd ik mezelf echt te oud vind voor LL het een soort Coachella achtig iets gaat zijn. Voor rich (and some famous) people.
Te oud ga ik me never nooit voelen (ben nu 48), maar de Lowchella-trend is evident. De Eerdenburg van 10 jaar terug zou zich heel kwaad maken (remember de BTW-affaire), nu zegt hij doodleuk dat het met 350 euro ook zou uitverkopen, m.a.w.: wat lullen we nou...
 

eva84

Dagopener
30 jan 2019
536
600
Haha LLowchella. Misschien een goede naam voor dat 2e weekend als er ooit een dubbele weekender komt.

Ik ga zo naar Amsterdam voor de Dropkick Murphys in Ziggodome. Twijfel beetje of een T-shirt voldoende is. Geen idee hoe de temperatuur daar binnen is.
 

eva84

Dagopener
30 jan 2019
536
600
En wat betreft te oud. Nu bijna 39 dus tussen de oren ben ik niet te oud. M'n lichaam is vergelijkbaar met dat van een 70 jarige dus dat gaat mij ooit een keer doen besluiten om te stoppen met LL. Als de caravan ook niet meer comfortabel genoeg is om te kunnen overleven die 4 dagen dan stopt het voor mij.
 

Greyhound

Gouden Tip
9 jun 2021
329
369
En wat betreft te oud. Nu bijna 39 dus tussen de oren ben ik niet te oud. M'n lichaam is vergelijkbaar met dat van een 70 jarige dus dat gaat mij ooit een keer doen besluiten om te stoppen met LL. Als de caravan ook niet meer comfortabel genoeg is om te kunnen overleven die 4 dagen dan stopt het voor mij.
Europarcs Zuiderzee is een Llowchella-waardig alternatief... ;)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken