Ik ben naar … geweest en het was …

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.385
1.066
Gisteravond naar de Melkweg geweest bij Tarah Who, Prong en Life of Agony. Het ging ons vooral om LOA, maar een gaaf voorprogramma in de vorm van Prong is dan wel een dikke extra.
Tarah Who, tja echt een voorprogramma welke de drumkit nog voor de drumkit van Prong mocht neerzetten en die stond al voor de drumkit van LOA (snappen we het nog?). Om het kort te houden, slecht geluid, niks boeiends, niet strak en geen leuke nummers. Tarah who 🤷🏼‍♂️
Dan een oud favorietje, Prong, altijd maar weer afwachten hoe zo’n band er aan toe is. Nog in vorm, gefrustreerd, representatief? En ja, ik moet zeggen Prong was erg tof. Tommy Victor had er lol in en die uitstraling bezorgt mij een grote glimlach. Doen wat je gaaf vind. Je eigen muziek live brengen. Uitschieters Snap your fingers, snap your neck en Beg to differ. Jammer dat ze Prove you wrong niet speelden. Ik vroeg me onder het optreden af, waarom ze niet echt groot zijn geworden. En ja, volgens mij hebben ze gewoon niet genoeg echt gave liedjes. Tommy Victor is echt een gave en begenadigd gitarist. Technisch erg goed en gave riffs, maar dat maakt nog geen goed nummer. Al met al enorm genoten van Prong. En een dikke plus voor de drummer. Btw ook hier weer niet echt een top geluid. Dan Life of Agony, hun debuut album bestaat 30 jaar en is één van mijn favoriete albums ever. En ja het was uitverkocht en vanaf This Time was het gelijk raak (apart intro PF Hey you, wel gaaf). De hele Melkweg zingt uit volle borst mee met alle nummers van het album River Runs Red. Wat een klassiekers staan daarop zeg. Het titelnummer, Underground, Through and through (mijn persoonlijke favoriet) en natuurlijk Method of groove. Toch moet ik je bekennen dat ik aanvankelijk compleet werd weggeblazen. Daarna wisten ze dat niveau niet vast te houden. Geluid werd ook minder. Teveel bass. Zonde. Na het debuutalbum gespeeld te hebben kwamen er nog wat andere nummers voorbij van hun tweede album Ugly o.a. Lost at 22 en Let’s pretend (was toch best poppy) en sloten ze af met Weeds. Enorm genoten, maar het hoge niveau konden ze helaas niet vasthouden. Toch kijk ik er weer naar uit om ze op GMM te zien. Hopelijk geen vervelende clash in het blokkenschema dan. Want wat een sympathieke band, leuke interactie en geen bullshit. I love it. Life of Agony forever ❤️🔥
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.744
2.415
Gisteren Dirty Honey in Trix (club), Antwerpen

Hier wou ik toch wel bij zijn. Dirty Honey ontdekt tijdens het inluisteren van de bands van Graspop 2022. Bij de eerste noot was ik meteen (grote) fan en stond dus ook vroeg klaar tijdens hun vroege passage op Graspop. Je zag dat ze toen wat onwennig op het podium stonden.

Nu voor het eerst met een headlinetour door UK en Europa (na verschillende keren het voorprogramma te doen van o.a. Slash & GnR).
Als support nemen ze The Wild Things mee. Britse rockgroep met Sydney Rae White aan het front. Is blijkbaar ook actrice (ik (her)kende haar niet).
Speelden goed en strak en zal ze wel verder volgen in al wat ze doen. Ze brachten genoeg energie om de aanwezigen al wat op te warmen voor de boys uit Californië.

Dirty Honey zelf, ja... Als groot fan was dit een concert om vingers bij af te likken. Geluid retestrak, alsof je naar het album aan het luisteren was. Ze hadden er zelf duidelijk zin in tijdens hun eerste passage in Antwerpen. Het was ook hun eerste (headline) show op Europees vasteland deze tour, dus dat maakte het nog iets bijzonderder (?). Goed gevulde setlist met nu al de nodige hits (The Wire, Another Last Time, Rolling 7's, Go Crazy en When I'm Gone werden luidkeels meegezongen. Ze weten hoe ze show moeten verkopen, de menigte moet meekrijgen met het meezingen en -klappen. Geef die gasten nog een 2-tal sterke albums en ze staan los in de Lotto Arena's en Vorst Nationaals van de wereld. Misschien dat ze de band met tijd wel zullen moeten uitbreiden naar zo'n typisch Amerikaanse band zoals Aerosmith of Lynyrd Skynyrd. Gooi er nog een keyboard en een rhytm guitar bij en de "nieuwe Guns N Roses" staat daar voor je neus... 👄

Vanavond in Duitsland te zien, en daarna richting NL. Ga ze zien. Ze verdienen 't.
 
  • Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: Joslittel en jaydee76

jaydee76

Gouden Tip
30 nov 2018
285
227
Gisteren Dirty Honey in Trix (club), Antwerpen

Hier wou ik toch wel bij zijn. Dirty Honey ontdekt tijdens het inluisteren van de bands van Graspop 2022. Bij de eerste noot was ik meteen (grote) fan en stond dus ook vroeg klaar tijdens hun vroege passage op Graspop. Je zag dat ze toen wat onwennig op het podium stonden.

Nu voor het eerst met een headlinetour door UK en Europa (na verschillende keren het voorprogramma te doen van o.a. Slash & GnR).
Als support nemen ze The Wild Things mee. Britse rockgroep met Sydney Rae White aan het front. Is blijkbaar ook actrice (ik (her)kende haar niet).
Speelden goed en strak en zal ze wel verder volgen in al wat ze doen. Ze brachten genoeg energie om de aanwezigen al wat op te warmen voor de boys uit Californië.

Dirty Honey zelf, ja... Als groot fan was dit een concert om vingers bij af te likken. Geluid retestrak, alsof je naar het album aan het luisteren was. Ze hadden er zelf duidelijk zin in tijdens hun eerste passage in Antwerpen. Het was ook hun eerste (headline) show op Europees vasteland deze tour, dus dat maakte het nog iets bijzonderder (?). Goed gevulde setlist met nu al de nodige hits (The Wire, Another Last Time, Rolling 7's, Go Crazy en When I'm Gone werden luidkeels meegezongen. Ze weten hoe ze show moeten verkopen, de menigte moet meekrijgen met het meezingen en -klappen. Geef die gasten nog een 2-tal sterke albums en ze staan los in de Lotto Arena's en Vorst Nationaals van de wereld. Misschien dat ze de band met tijd wel zullen moeten uitbreiden naar zo'n typisch Amerikaanse band zoals Aerosmith of Lynyrd Skynyrd. Gooi er nog een keyboard en een rhytm guitar bij en de "nieuwe Guns N Roses" staat daar voor je neus... 👄

Vanavond in Duitsland te zien, en daarna richting NL. Ga ze zien. Ze verdienen 't.
Dank voor deze review, wat gaaf om te horen! Ik ga ze morgen zien in Nijmegen, en daar had ik al veel zin in - maar nu nog meer!!
 
  • Geweldig
Waarderingen: jonasvh

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.744
2.415
Dank voor deze review, wat gaaf om te horen! Ik ga ze morgen zien in Nijmegen, en daar had ik al veel zin in - maar nu nog meer!!
Dat wordt genieten. Echt.

Kleine sidenote; Op graspop ben ik de basgitarist, Justin Smolian, tegen het lijf gelopen. Hij was toen wanhopig op zoek naar wiet. Ook gisteren konden ze 't blijkbaar niet laten om tussen 2 nummers door om te roepen "Our friend here, Justin, is looking for some weed. Hold on there buddy, we're almost in the Netherlands" 😅

En over de andere gitarist, John F*cking Notto, nog maar te zwijgen. Die gast is nu al een legende!
 

jaydee76

Gouden Tip
30 nov 2018
285
227
Dat wordt genieten. Echt.

Kleine sidenote; Op graspop ben ik de basgitarist, Justin Smolian, tegen het lijf gelopen. Hij was toen wanhopig op zoek naar wiet. Ook gisteren konden ze 't blijkbaar niet laten om tussen 2 nummers door om te roepen "Our friend here, Justin, is looking for some weed. Hold on there buddy, we're almost in the Netherlands" 😅

En over de andere gitarist, John F*cking Notto, nog maar te zwijgen. Die gast is nu al een legende!
Ah oké, ja dat zou jammer zijn als ze kneiterstoned zijn. Van Doornroosje in Nijmegen is het nog geen tien minuten lopen naar het Vlaamsegas, de beruchte coffeeshop-steeg, dus dan moet ik er rekening mee houden dat ze 's avonds wellicht van het pad af zijn. Dat Vlaamsegas kan verleidelijk zijn voor artiesten; Heb ooit nog eens in 1994 Pantera in Nijmegen gezien, die veel te stoned en dronken waren om een behoorlijk concert te geven. Moesten het intro van Cowboys from Hell wel drie keer opnieuw inzetten omdat ze er steeds niks van bakten. Hoop dat het morgen meevalt!
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.744
2.415
Ah oké, ja dat zou jammer zijn als ze kneiterstoned zijn. Van Doornroosje in Nijmegen is het nog geen tien minuten lopen naar het Vlaamsegas, de beruchte coffeeshop-steeg, dus dan moet ik er rekening mee houden dat ze 's avonds wellicht van het pad af zijn. Dat Vlaamsegas kan verleidelijk zijn voor artiesten; Heb ooit nog eens in 1994 Pantera in Nijmegen gezien, die veel te stoned en dronken waren om een behoorlijk concert te geven. Moesten het intro van Cowboys from Hell wel drie keer opnieuw inzetten omdat ze er steeds niks van bakten. Hoop dat het morgen meevalt!
Dat wil je inderdaad niet hebben. Maar ik denk het niet. Je ziet dat ze genieten van het performen.
Het groene spul zal wel voor de afterparty zijn.
Laat gerust ook weten hoe het was, morgen :D
 
  • Geweldig
Waarderingen: jaydee76

theblackmadness

Sunset slot
9 sep 2019
3.463
4.244
The Murder Capital in Trix
Was oké, had er meer van verwacht wel.
Ze zijn vooral zeer goed als ze op hun gitaren rammen en niet te veel echt clean proberen zingen. Enkel deden ze dat te weinig tijdens de show, waardoor er een aantal indommelmomenten waren. De mix leek ook niet altijd top. Feeling Fades, Return My head, Don´t Cling To Life waren mijn hoogtepunten
 

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.957
3.613
The Murder Capital in Trix
Was oké, had er meer van verwacht wel.
Ze zijn vooral zeer goed als ze op hun gitaren rammen en niet te veel echt clean proberen zingen. Enkel deden ze dat te weinig tijdens de show, waardoor er een aantal indommelmomenten waren. De mix leek ook niet altijd top. Feeling Fades, Return My head, Don´t Cling To Life waren mijn hoogtepunten
Ofwel de tempowisselingen op het nieuwe vallen live niet zo lekker? Ben erg benieuwd, juist dat nieuwe album is erg goed imo.
 

theblackmadness

Sunset slot
9 sep 2019
3.463
4.244
Ofwel de tempowisselingen op het nieuwe vallen live niet zo lekker? Ben erg benieuwd, juist dat nieuwe album is erg goed imo.
Ja ik vond het nieuwe album wel goed, maar live was het iets te veel van deze nummers, waardoor ik het op sommige momenten wat vond indommelen. Maar op zich was het wel oké, ik had er vooral meer van verwacht
 

jaydee76

Gouden Tip
30 nov 2018
285
227
Dat wil je inderdaad niet hebben. Maar ik denk het niet. Je ziet dat ze genieten van het performen.
Het groene spul zal wel voor de afterparty zijn.
Laat gerust ook weten hoe het was, morgen :D
Je hebt geen woord teveel gezegd @jonasvh , wat een geweldige band is Dirty Honey!! Loeistrak en een ontzettend goede performance. Marc LaBelle is een uitstekende frontman die duidelijk bijzonder goed naar alle grote namen in het genre heeft gekeken en geluisterd en daar zijn eigen ding mee heeft gedaan, en John Notto is echt een belachelijk goede gitarist in wiens spel vijftig jaar rockgeschiedenis samenkomt. Vond ze live ook nog veel beter dan op plaat. Ze zitten nu al op het niveau van Permanent Vacation, Use Your Illusion I/GNR Lies en Led Zeppelin II maar je ziet en voelt dat deze gasten het in zich hebben om door te stoten naar het niveau van Pump en Use Your Illusion II en misschien zelfs wel dat van Appetite for Destruction of Led Zeppelin IV. Voor wie in de buurt van Eindhoven woont: ze staan maandag 6 februari nog in de Effenaar!
 
  • Geweldig
Waarderingen: jonasvh

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.957
3.613
Ja ik vond het nieuwe album wel goed, maar live was het iets te veel van deze nummers, waardoor ik het op sommige momenten wat vond indommelen. Maar op zich was het wel oké, ik had er vooral meer van verwacht
Jezus, wat zit je er mijlenver naast wat mij betreft. Echt pure klasse heb ik net gezien in Keulen. Een enorm charismatische frontman, daar kunnen sommigen op dit forum over meepraten volgensmij (lowlands) . Ze zullen wel op BKS staan, al weet ik niet of de trage nummers daar goed gaan werken.
 
Laatst bewerkt:

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.744
2.415
Je hebt geen woord teveel gezegd @jonasvh , wat een geweldige band is Dirty Honey!! Loeistrak en een ontzettend goede performance. Marc LaBelle is een uitstekende frontman die duidelijk bijzonder goed naar alle grote namen in het genre heeft gekeken en geluisterd en daar zijn eigen ding mee heeft gedaan, en John Notto is echt een belachelijk goede gitarist in wiens spel vijftig jaar rockgeschiedenis samenkomt. Vond ze live ook nog veel beter dan op plaat. Ze zitten nu al op het niveau van Permanent Vacation, Use Your Illusion I/GNR Lies en Led Zeppelin II maar je ziet en voelt dat deze gasten het in zich hebben om door te stoten naar het niveau van Pump en Use Your Illusion II en misschien zelfs wel dat van Appetite for Destruction of Led Zeppelin IV. Voor wie in de buurt van Eindhoven woont: ze staan maandag 6 februari nog in de Effenaar!
Zalig om te lezen!

Ben heel blij dat ik deze band heb kunnen zien in een kleine zaal tijdens hun allereerste headlinetour doorheen Europa. Zal wel snel doorgroeien lijkt me.

Daarnaast heb ik op Instagram even gevolgd en ik moet m'n bedenking omtrent het wietgebruik bijschaven. Ik zag dat ze al snel in een coffeeshop zaten zaterdagmiddag. Maar alsnog wel leuk om te lezen dat hun spel daar niet (negatief) werd door beïnvloed!

Wat vond je van 't voorprogramma "The Wild Things"?
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.560
563
Ik heb Dirty Honey ook in Doornroosje gezien, kennelijk de grootste show van deze tour. De show is wel echt een opsomming van alle rock cliches die er zijn, classic set-up met drummer, bassist, gitarist en zanger. Allemaal lange haren, blouse half open, leren broek, zonnebril, zanger met hoedje en sjaaltje, zanger die een stukje op de bar staat te zingen en veel interactie.
Maar was het iets, jazeker! Gierende gitaarsolo's (super) en gewoon een heerlijk rock 'n roll show. Greta van Fleet heeft er een geduchte concurrent bij.
is het origineel, nee bij lange na niet, maar zolang het op deze manier gebracht wordt is dat geen enkel probleem.
Top optreden!
 
  • Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: jaydee76 en jonasvh

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Zaterdag naar Scumbash geweest. Not my pick, maar mee gegaan met vriendn die dit te gek vinden. Werd gehouden in het RDM onderzeebootloods complex, het idee was wel leuk zo in de haven. Maar de uitwerking was pakken minder. Een grote galmbak waardoor het geluid de hele dag niet aan te horen was. En kwa indeling soms ook hele rare keuzes gemaakt wat zorgde voor drukte op bepaalde plekken. Anyway de acts:

Carnivore A.D.: Ok metal act, maar kwam totaal tot zijn recht in een loods waar veel daglicht naar binnen kwam en ja het geluids was niet aan te horen. Jammer want de positie was aanwezig.

Cenobites: Een Rotterdamse band die een thuiswedstrijd speelde en duidelijk Motörhead als inspiratie heeft. Dit optreden vond plaats in het gedeelte waar je ook kon eten/zitten. De contrabas beloofde meer dan dat ze leverde, en ook de zang was niet al te sterk. Later in de set herpakte ze zich nog een beetje waardoor het nog best een ok optreden werd.

Demented Are Go: Dit vond ik dan weer wel leuk, een beetje een mix tussen punk en rockabilly wat eigenlijk het enige feestje van de dag opleverde. Dit was op de Roach podium en was kwa belichting en geluid dan ook gelijk het beste van de andere zalen.

The Spades: Terug naar de eetruimte om een bandje te luisteren. We stonden eerst vrij ver vooraan, maar de muziek was zo slecht afgesteld dat ik de zanger gewoon amper kon verstaan en de gitaren te vals en overstuurd klonken. Dus maar even een hapje gegeten en op een afstandje gekeken. Dit was misschien een metertje of 20 van het podium vandaan, en daar was al helemaal een brol van geluid.

Slapshot: Had deze band al ooit is gezien als voorprogramma van Dropkick Murphys, toen lieten ze weinig indruk achter. Maar deze show was best geinig. Gewoon een degelijke Punkshow.

Batmobile: Weer zo'n mix tussen rockabilly en punk. Had leuk kunnen zijn, want het klonk best aardig. Maar wederom kwam het op de Maggot stage gewoon niet over.

Disturbance: Eigenlijk zouden The Eploited hier staan, maar die zegde af ivm gezondheids problemen van de zanger. Nu kwam hun voorprogramma band maar optreden. Was niet verkeerd maar ook niet heel bijzonder

Hoods:
Tering herrie maar het was leuk. Dit was meer hardcore punk en dat was vrij goed behapbaar. Dan maakte het slecht geluid eigenlijk ook niets meer uit.

Toy Dolls:
Deze mannen op leeftijd stonden dus groot op het affiche. Normaal weten ze altijd wel een feestje te bouwen, maar helaas het kwam nu ook weer niet van de grond. Iedereen zat te wachten op Nellie The Elephant en dat was dan gelijk het enige moment van de dag dat er wel sfeer zat in die zaal. Maar de rest van de show was vrij matig, en aan de heren zelf lag het niet.

Peter Pan Speedrock:
Best een prima optreden. Maar heb ze kort geleden nog gezien op Helldorado, en daar speelde ze een thuiswedstrijd waardoor de show echt goed werd ontvangen. Hier werd de show maar erg matig ontvangen.

Matig dagje, locatie is gewoon niet gemaakt voor optredens en festivals. Ook was het publiek kwa sfeer niet al te best. Zal er niet snel terugkeren denk ik.
 

Bert

Support act
14 nov 2014
832
753
Emma Ruth Rundle met als support Jo Quail.
Jo Quail speelt cello en zing daar niet bij. Is dat dan niet saai alleen cello? Niet deze cello. Ik weet niet wat voor geluiden je allemaal met een cello kan maken, maar het verraste me wel. Ze speelde 4 stukken die me wel de aandacht liet blijven houden. Echter was 4 stukken wat mij betreft dan ook wel voldoende.

Emma Ruth Rundle. In 2018 gezien in Vera met band en veel donker geluid. Nu begeleide ze zichzelf afwisselen op akoestisch gitaar en piano. Ze speelde intergraal haar laatste album. Mooi ingetogen in een prachtige nieuwe Kerk in Groningen. Het klopte samen. Het was niet slecht, maar ik vond haar eerdere optreden die ik zag toch fijner.
 
Laatst bewerkt:
  • Geweldig
Waarderingen: wenteldave

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.362
10.190
Emma Ruth Rundle met als support Jo Quail.
Jo Quail speelt cello en zing daar niet bij. Is dat dan niet saai alleen cello? Niet deze cello. Ik weet niet wat voor geluiden je allemall met een cello kan maken, maar het verraste me wel. Ze speelde 4 stukken die me wel de aandacht laiet blijvnhouden. Echter was 4 stukken wat mij betreft dan ook wel voldoende.

Emma Ruth Rundle. In 2018 gezien in Vera met band en veel donker geluid. Nu begeleide ze zichzelf afwisselen op akoestisch gitaar en piano. Ze speelde intergraal haar laatste album. Mooi ingetogen in een prachtige nieuwe Kerk in Groningen. Het klopte samen. Het was niet slecht, maar ik vond haar eerdere optreden die ik zag toch fijner.
Ik had een beetje hetzelfde gevoel in november. Denk dat ik die toen ook had neergezet. Jo Quail verveelt me eigenlijk nooit i.t.t. jou. Kan daar echt enorm van genieten, heel bijzonder instrument ook, ja. EMR vond ik toen een beetje tam, maar het klopte inderdaad wel.

Ik vond het wel een ongemakkelijke avond, want het zijn allebei muzikanten die niet graag op de voorgrond treden en die toch niet makkelijk uit hun woorden komen. Maar goed, dat geeft er ook wat charme aan. Neem aan dat dat nu ook weer was?
 

Bert

Support act
14 nov 2014
832
753
Ik had een beetje hetzelfde gevoel in november. Denk dat ik die toen ook had neergezet. Jo Quail verveelt me eigenlijk nooit i.t.t. jou. Kan daar echt enorm van genieten, heel bijzonder instrument ook, ja. EMR vond ik toen een beetje tam, maar het klopte inderdaad wel.

Ik vond het wel een ongemakkelijke avond, want het zijn allebei muzikanten die niet graag op de voorgrond treden en die toch niet makkelijk uit hun woorden komen. Maar goed, dat geeft er ook wat charme aan. Neem aan dat dat nu ook weer was?
Klopt. Het praten tussen de nummers door was erg timide. Ik heb voor alle duidelijkheid wel genoten van beide artiesten. Jo verveelde me niet en ach misschien was een vijfde of zesde stuk ook nog wel fijn geweest. Qua EMR is er gewoon een verschil met wat ik enkele jaren geleden zag en nu. Ik prefereer het eerste. Ik begreep toen ik alleen de piano zag ook waarom er voor deze locatie was gekozen ipv de binnenzaal in de Oosterpoorto.i.d. Ik moet wel zeggen dat ik vrij achteraan zat. "VIP" bankjes in de kerk waren nog vrij toen ik binnen kwam.
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
539
490
Rob Tognoni, Gebouw-T, Bergen op Zoom

Sommigen zullen hem kennen als The Tasmanian Devil. Het was rustig in de zaal, nog geen 100 man. Maar dat mocht de pret niet drukken!

Met muziekstijlen die lijken op o.a. maar niet uitsluitend AC/DC, ZZ Top, Joe Bonamassa muzikaal in iedergeval al een heel fijne avond. Maar live muziek valt of staat met de presentatie en die was vanavond ook helemaal in orde. Gekke bewegingen op het podium, publiek betrekken in de show. Band stond zelf volop plezier te maken dus het was zeker weer een geslaagde avond.

Ook wel heel fijn na 5 dagen hossen vorige week op niet-zo-mooie muziek (gezellig wel), weer mooie live muziek.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken