Lowlands 2023

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Ze kunnen ook gewoon nog een derde headliner later bekendmaken hè?
Helemaal niet gezegd dat alle headliners hier al bij zitten. Het zijn bovendien slechts 39 namen, stuk minder dan de eerste drop afgelopen jaren volgens mij.

Het lijkt erop dat zaterdag FATM + CDW het afsluitende duo wordt, zondag Billie. Maar die vrijdag staat wat mij betreft nog open. Nothing But Thieves lijkt me toch echt meer een sub.
Wellicht toch nog The Strokes dan?? (@mattman)
AD spreekt van drie vrouwelijke headliners.


Billie Eilish, Florence and The Machine en Nothing But Thieves zijn drie van de eerste 39 namen die festival Lowlands woensdag bekendmaakt. Ook het Belgische technofenomeen Charlotte de Witte mag een avond afsluiten in de grootste tent - de Alpha - tijdens het driedaagse festival in Biddinghuizen. Daarmee telt Lowlands voor het eerst drie vrouwelijke headliners.
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
AD spreekt van drie vrouwelijke headliners.

Maar dat kan toch niet als Florence en Charlotte op dezelfde dag staan? Tenzij ze het als een co-headline verkopen en we dus vier headliners in totaal krijgen (of vijf, met bijv. Underworld erbij).
 

hendrik1

Gouden Tip
17 nov 2018
273
221
Maar dat kan toch niet als Florence en Charlotte op dezelfde dag staan? Tenzij ze het als een co-headline verkopen en we dus vier headliners in totaal krijgen (of vijf, met bijv. Underworld erbij).
Iedereen heeft een andere definitie van headliner. Noemde Oscar and the Wolf zich vorig jaar ook niet headliner als sub headliner? Niet te veel van aantrekken, zij weten niet meer dan dat wij weten.
 

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.426
1.850
Hoe hoog schatten jullie de kans dat The Strokes er nog bij komen als headliner?
Was aan het kijken of er nog een kans was dat iemand als Little Simz zou komen(als grote hiphopact), maar kon al geen plek zien.
Gaat, zoals hier ook al besproken is, denk ik gewoon Billie - Fatm in combinatie met underworld/CDW - NBT in combinatie met underworld/CDW worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: wsslvrwrt

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Het zou echt niet de eerste keer zijn dat Lowlands nog een headliner later bekendmaakt.

En de grotere subs zetten ze ook wel vaker op dezelfde lijn als de headliners op de poster/website. Ik ben zeker nog niet overtuigd dat NBT headliner wordt. Daar kan gewoon nog een naam van het formaat Strokes bij (is bovendien niet eens een mega headliner, net zoiets als Florence).
 
Laatst bewerkt:

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
Even los van de vraag of the Strokes op BKS wel of niet goed was (want daar voeren we in een ander forum al een half jaar discussie over): Mojo heeft eerder al aangegeven de gage die the Strokes vragen veel te hoog te vinden voor DTRH, en dat zal voor LL niet anders zijn.

De reacties achteraf waren zachtst gezegd nogal gemengd (of eigenlijk vooral negatief). En de buzz die er was rondom the Strokes, vanwege eerste concert in NL in meer dan 15 jaar, is er natuurlijk ook vanaf.

Er is dus geen enkele reden voor LL om ze nu te boeken. Andere festivals hebben ook gezien wat the Strokes BKS gekost en opgeleverd hebben. Ik verwacht voorlopig niet dat er weer een festival zo de nek voor ze gaat uitsteken.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
Even los van de vraag of the Strokes op BKS wel of niet goed was (want daar voeren we in een ander forum al een half jaar discussie over): Mojo heeft eerder al aangegeven de gage die the Strokes vragen veel te hoog te vinden voor DTRH, en dat zal voor LL niet anders zijn.

De reacties achteraf waren zachtst gezegd nogal gemengd (of eigenlijk vooral negatief). En de buzz die er was rondom the Strokes, vanwege eerste concert in NL in meer dan 15 jaar, is er natuurlijk ook vanaf.

Er is dus geen enkele reden voor LL om ze nu te boeken. Andere festivals hebben ook gezien wat the Strokes BKS gekost en opgeleverd hebben. Ik verwacht voorlopig niet dat er weer een festival zo de nek voor ze gaat uitsteken.
Don’t shoot me maar ik vind Charlotte de witte als headliner best wel gewaagd…

Je kan haar “goedkoper” zien op andere festivals.

Denk wel dat Billie Eilish heel veel kaarten gaat verkopen dat is echt een flinke naam. Ziggo Dome shows waren ook zo weg en uitverkocht. Ze gaat veel kaarten wegsnoepen.
 
  • Leuk
Waarderingen: davadude en eva84

wsslvrwrt

Gouden Tip
18 jul 2022
321
331
Don’t shoot me maar ik vind Charlotte de witte als headliner best wel gewaagd…

Je kan haar “goedkoper” zien op andere festivals.

Denk wel dat Billie Eilish heel veel kaarten gaat verkopen dat is echt een flinke naam. Ziggo Dome shows waren ook zo weg en uitverkocht. Ze gaat veel kaarten wegsnoepen.
Charlotte als headliner is gewoon belachelijk en een goedkope keuze, konden ze ook reinier zonneveld neerzetten
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Even los van de vraag of the Strokes op BKS wel of niet goed was (want daar voeren we in een ander forum al een half jaar discussie over): Mojo heeft eerder al aangegeven de gage die the Strokes vragen veel te hoog te vinden voor DTRH, en dat zal voor LL niet anders zijn.

De reacties achteraf waren zachtst gezegd nogal gemengd (of eigenlijk vooral negatief). En de buzz die er was rondom the Strokes, vanwege eerste concert in NL in meer dan 15 jaar, is er natuurlijk ook vanaf.

Er is dus geen enkele reden voor LL om ze nu te boeken. Andere festivals hebben ook gezien wat the Strokes BKS gekost en opgeleverd hebben. Ik verwacht voorlopig niet dat er weer een festival zo de nek voor ze gaat uitsteken.
Uiteindelijk zijn dat natuurlijk speculaties. The Strokes stonden vorig jaar en staan ook dit jaar weer op zoveel festivals dat ik me afvraag of die gage echt zo extreem is. En ik vraag me ook af of die reacties invloed hebben. Klagende mensen zijn er altijd, dat zullen ze echt niet zo direct ter harte nemen. En ondanks wat duidelijke kritiekpuntjes waren de recensies in de media overwegend positief hoor. De verhalen van bijvoorbeeld Primavera waren een stuk negatiever, maar voor BKS heeft het volgens mij gewoon opgeleverd wat er verwacht werd. Het is geen band die een dag meteen laat uitverkopen nee, maar wel een type headliner dat goed past bij Lowlands.

Maar dit is natuurlijk een hele andere discussie. Laat ik het zo zeggen dan: een act van het formaat van The Strokes (niet per sé The Strokes zelf) kan er nog wel bij op de vrijdag.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Iedereen heeft een andere definitie van headliner. Noemde Oscar and the Wolf zich vorig jaar ook niet headliner als sub headliner? Niet te veel van aantrekken, zij weten niet meer dan dat wij weten.
Denk vooral dat hij bedoelt dat we al weten dat zowel FatM en CdW op zaterdag staan. Dus als de drie headliners vrouwelijk zijn, heeft vrijdag geen headliner (Billie kan niet vrijdag dus komt zondag, blijven over NBT en Underworld).

Maar inderdaad, ze weten ook niet meer dan wij. Wellicht hebben zij die link nog niet gelegd. Niet teveel aandacht aan dit soort headlines geven idd.
 

gerrie

Dagopener
22 jun 2016
534
398
Ik heb weinig ervaring met Lowlands (lees: nul), maar dit is toch gewoon een nette Line up?

Florence+the Machine is een degelijke headliner voor Lowlands, Billie is gewoon buitencategorie voor Lowlands (of het nou je smaak is of niet)
En de derde headliner is al beter dan de Opposites:ROFLMAO: (zonder grappen,met Billie is het toch ook logisch dat er geen/minder geld over is voor de derde headliner)

En daaronder is het in de breedte ook gewoon prima!
Zeker vergeleken met de juni/juli festivals is dit gewoon sterk.

Als ik dit jaar niet naar sziget zou gaan, dan was het Lowlands geworden en al helemaal met deze prima Line up.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
Ik heb weinig ervaring met Lowlands (lees: nul), maar dit is toch gewoon een nette Line up?

Florence+the Machine is een degelijke headliner voor Lowlands, Billie is gewoon buitencategorie voor Lowlands (of het nou je smaak is of niet)
En de derde headliner is al beter dan de Opposites:ROFLMAO: (zonder grappen,met Billie is het toch ook logisch dat er geen/minder geld over is voor de derde headliner)

En daaronder is het in de breedte ook gewoon prima!
Zeker vergeleken met de juni/juli festivals is dit gewoon sterk.

Als ik dit jaar niet naar sziget zou gaan, dan was het Lowlands geworden en al helemaal met deze prima Line up.
SZiget !! Gaaf! Ik was er vorig jaar…echt super! Alleen jammer van de Bieber playback show en dat het stof happen was bij de Monkeys 😂 maar verder heel erg vermaakt ….
 
  • Leuk
Waarderingen: Royke

Gebruikers die dit onderwerp bekijken