Graspop Metal Meeting 2023

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.576
6.248
Iron Maiden verkoopt net zo slecht omdat ze te veel in België staan. Ga je ze in hetzelfde jaar nog een keer op GMM pleuren.
Slecht valt wel mee. Vooral de achterste rijen op ringen (en de dure VIP tickets voorraan) hebben nog plaatsen en het is pas in juli.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.679
3.397
Dan eerder Iron Maiden, als die Sportpaleis show is uitverkocht. Wat ik eigenlijk niet eens uitsluit als optie.
Geloof ik niet in. Dat zou echt raar zijn, in al die announcements staat de volgende zin: "Iron Maiden treffen we in de zomer van 2023 niet op een Belgische festivalweide, maar in het Sportpaleis voor een exclusieve show!"
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.457
6.938
Wat ik op zich wel interessant zou vinden is om met elkaar te bedenken welke headliner opties nog totaal onbesproken zijn hier, omdat de betreffende band nog helemaal geen data heeft aangekondigd. Laten we immers niet vergeten dat o.a. Rar/RiP en Sweden Rock nog op zoek is naar tenminste één headliner.

Ik begin: Nine Inch Nails.
 

prins

Dagopener
9 nov 2019
530
647
iron maiden gaat (helaas) niet komen, spelen geen 2 dagen achter elkaar, en met de bevestiging van hellfest hebben ze al aangegeven dat daarmee het tourschema compleet is.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.458
6.193
Wat ik op zich wel interessant zou vinden is om met elkaar te bedenken welke headliner opties nog totaal onbesproken zijn hier, omdat de betreffende band nog helemaal geen data heeft aangekondigd. Laten we immers niet vergeten dat o.a. Rar/RiP en Sweden Rock nog op zoek is naar tenminste één headliner.

Ik begin: Nine Inch Nails.
Is dat een headliner? Zou ik persoonlijk eerder een Marquee afsluiter vinden.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.457
6.938
Geloof ik niet in. Dat zou echt raar zijn, in al die announcements staat de volgende zin: "Iron Maiden treffen we in de zomer van 2023 niet op een Belgische festivalweide, maar in het Sportpaleis voor een exclusieve show!"
Fair enough, lijkt me ook echt wel één van de laatste opties. Maar wel de optie met de minste weerstand, mocht er inderdaad een headliner af zijn gevallen en Graspop geen vervanger heeft.
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.658
819
Er staan echt wel wat leuke namen op als je ff verder kijkt hoor. Stoned Jesus, Vektor, Riverside, Bongripper, Weedeater… vooral goeie stoner, waar Graspop nog weinig van heeft, dus kom maar door! Candlemass is ook heel tof. Imperial Triumphant schijnt heel goed te zijn. Echt prima undercard daar.
Riverside zou wel mooi passen bij Soen en Antimatter, laat maar doorkomen
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.103
8.769
Slecht valt wel mee. Vooral de achterste rijen op ringen (en de dure VIP tickets voorraan) hebben nog plaatsen en het is pas in juli.
Misschien wel... van een Iron Maiden verwachtte ik dat ze een Sportpaleis binnen de week toch wel vol zouden trekken.
 

dingskewhiskas

Randprogramma
22 nov 2019
239
336
Ik zeg ook niet dat die wel headliner zijn? Hoogstens sub, zoals nu op Hellfest ook.
Ik bedoel eerder dat die ook in een tent thuis horen, ongeacht om hoe laat. Bij Porcupine Tree en Nine Inch Nails op een main stage heb ik zo'n A Perfect Circle gevoel. Ongeacht de kwaliteit van het optreden, voelt het daar toch niet helemaal juist aan. Intiemere muziek komt beter tot zijn recht in een compactere setting. Naar mijn mening dan.
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.103
8.769
Ik wil niet onnozel doen maar Lokerse Feesten komt morgen met een tweede headliner en de hint is een roos...

(Zal hem niet worden natuurlijk)
 
  • Wow
Waarderingen: Jamel

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.426
1.928
Ja dart was mijn punt, dat ze daarom niet echt een kanshebber zijn voor die 2 open headlineplekken.
Buiten dat het bij de aankondiging al gemeld was dat ze niet op graspop zouden staan.
Net zoals onlangs bij die mini-minidocu van Sabaton werd bevestigd dat ze niet bevestigd zouden worden.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken