Graspop Metal Meeting 2023

Als Hellfest geen Guns 'n Roses heeft, forget it. Kiss zou wel kunnen. Met die laatste headliner zit Graspop in de problemen. Denk dat A7x het plan was, maar dat dit niet is gelukt.

Als Hellfest geen Guns 'n Roses heeft, forget it. Kiss zou wel kunnen. Met die laatste headliner zit Graspop in de problemen. Denk dat A7x het plan was, maar dat dit niet is gelukt.
Hellfest ging sowieso geen GnR worden hoor, die stonden er dit jaar al.

Die stonden daar afgelopen jaar al toch? Dus werd sws niet verwacht. Kans is onveranderd lijkt me. Er is al een bevestigde Europese datum voor ze (vergeet even wat, maar dacht t wel) dus daar zal toch nog meer bij moeten komen.

Kiss staat in dezelfde week als Graspop in Brussel voor een solo-concert… Gaat dus niet gebeuren.

Ik zie GnR er gewoon staan, maar wie dan die andere dag nog… Geen idee

• Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal
Wie heeft er nu ook van die onrealistische verwachtingen... Enkel en alleen omdat ze op een Amerikaans festival passeren.
Kom op, laat je toch niet zo meeslepen :ROFLMAO:
Ik vond het vooral grappig om te volgen als buitenstaander.
Ken Hellfest niet goed genoeg. Maar aan al de opbouw te zien leek het meest geweldige affiche ooit te worden.

Btw, morgen alvast niks voor Graspop.

Vind de headliners van Hellfest wel vrij zwak hoor. Within Temptation op herhaling. En dan Sum 41 en Tenacious D dat zijn toch geen headliners??? Ben blij dat ik hier geen ticket voor heb in ieder geval.

Nu ook geen idee meer wat graspop gaat boeken als laatste 2 headliners

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
At the Gates, Watain, Insomnium, Life of Agony, Cradle of Filth, Avatar, Kreator, Spiritbox, Evergrey, Disturbed, Draconian, Sick of it All, Ghost, Gojira, Epica.... zie genoeg semi-grote undercard favorieten die er niet staan.

Meestal is het omgekeerd, maar vind Graspop deze keer echt wel de betere affiche hebben.
De helft van die namen stonden er natuurlijk vorig jaar al.
At the gates, Watain, Gojira (headliner), Epica, Kreator, en waarschijnlijk nog wel enkele die ik al niet meer weet.

Within Temptation op herhaling.
Die stonden er dan weer niet vorig jaar voor zover ik weet, dus hoezo herhaling?

Wat me opvalt aan de Hellfest affiche is dat er veel Belgische bands opstaan. Amen Ra mag zelfs een podium headlinen. Verder Cobra The Impaler zelfs op een mainstage. En daarnaast nog Evil Invaders en Schizophrenia (die laatste speelde er vorig jaar ook al geloof ik op de dag van Metallica). Daar tegenover stuurt Nederland blijkbaar slechts twee bands. Wel eentje daarvan zeer hoog op de poster, Within Temptation. En dan nog Peter Pan Speedrock. Heb ik nog Benelux bands over gekeken?
Jep. De Gieter van Amenra mag zondag nog eens opdraven met een ander project van hem.

• Leuk
Waarderingen: won666
Vind de headliners van Hellfest wel vrij zwak hoor. Within Temptation op herhaling. En dan Sum 41 en Tenacious D dat zijn toch geen headliners??? Ben blij dat ik hier geen ticket voor heb in ieder geval.

Nu ook geen idee meer wat graspop gaat boeken als laatste 2 headliners
toch GnR op vrijdag ?? en dan een combi op donderdag, ghost/nightwish/volbeat ?

Misschien weet Graspop het ook niet meer en is er inderdaad iets misgelopen met een voorziene headliner en lukt het ook niet met de alternative backup-headliner.

Heb dan eerlijk gezegd liever dat ze dan iets hebben van "fuck it, we zetten daar Electric Callboy" dan dat ze Sabaton, Volbeat of de Scorpions nog eens laten opdraven.

Misschien weet Graspop het ook niet meer en is er inderdaad iets misgelopen met een voorziene headliner en lukt het ook niet met de alternative backup-headliner.

Heb dan eerlijk gezegd liever dat ze dan iets hebben van "fuck it, we zetten daar Electric Callboy" dan dat ze Sabaton, Volbeat of de Scorpions nog eens laten opdraven.
Denk niet mislopen deze keer maar gebonden aan embargo.

Ik geloof er niets van dat Graspop in de problemen zit met een headliner. Als die extra dag er puur is vanwege een exclusieve headliner (wat niet persé zo hoeft te zijn), dan gaan ze dat nooit wereldkundig maken alvorens de contracten ondertekend zijn. Daarbij was er met Kiss tot voor kort gewoon een relatief stabiele back-up headliner beschikbaar. Geloof nooit dat Live Nation een Graspop dag in de soep laat lopen om wat kaartjes te kunnen verkopen voor een losse Kiss show, twee dagen eerder. Dus ondanks al dat farewell gedoe in 2019 hadden zij er gewoon weer gestaan als Graspop echt in crisis met headliners zat.

Nee, er zijn nog steeds twee bands die om welke reden dan ook aan Graspop vragen de kaarten nog even op tafel te houden. Wie? Ik heb inmiddels echt geen enkel idee meer, moet ik je eerlijk zeggen.

Dan eerder Iron Maiden, als die Sportpaleis show is uitverkocht. Wat ik eigenlijk niet eens uitsluit als optie.

• Leuk
Waarderingen: Rick1617899545 en prins
Dan eerder Iron Maiden, als die Sportpaleis show is uitverkocht. Wat ik eigenlijk niet eens uitsluit als optie.
Zou wel echt een zwaktebod zijn zeg. Drie edities op rij dan. Een nieuw album in de tussentijd, maar toch, die spelen ze al in het Sportpaleis.

Wel een beter Plan B dan Electric Callboy, daar niet van.
Denk niet mislopen deze keer maar gebonden aan embargo.
Toe, geef eens een echte hint dan :sneaky:

• Leuk
Waarderingen: Jamel

Users who are viewing this thread