Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Persoonlijk geen wow-gevoel bij deze affiche. Hellfest heeft natuurlijk meestal gewoon alles die tourt op dat moment, op dat vlak scoren ze uiteraard beter dan elk ander festival, maar (IMO) sommige dagen zijn op GMM beter stacked met minder podia/bands.
Buiten misschien de bovenkant die een kleine letdown is, is dit gewoon een heel brute line-up. Die undercard heeft letterlijk alles wat op tournee is. Waanzin.
Zijn welkom van de affiche:
Porcupine Tree (toch liefst gewoon als marquee headliner)
Sum 41 (die show op de jupiler jaren terug was onbereikbaar door de massa volk, dus headliner 1 is binnen hahaha)
Incubus (voor mijn 15-jarige ik)
Electric callboy
Vended
Today is the day (voor een forummeeting - geen idee wat voor iets dat is),
Harakiri for the sky en Der weg einer Freiheit (voor Jamel omdat hij die gemist heeft op alcatraz...), Celeste (maar doet al dit jaar alcatraz), Riverside
veel stoner opties inderdaad (king buffalo, weedeater, bongripper, stoned jesus) maar dat boekt graspop sowieso niet veel en daar hebben we nog wel andere evenementen voor
Wie heeft er nu ook van die onrealistische verwachtingen... Enkel en alleen omdat ze op een Amerikaans festival passeren.
Kom op, laat je toch niet zo meeslepen
Tja, ik kan alleen maar voor mezelf spreken maar dat was vooral leuk om even op te kloppen, even over te dagdromen, heb er nooit echt op gerekend dat die naar Europa zouden komen...
Hellfest bands die ik nog graag zien op Graspop
Code Orange
Vended
Sum 41
The Distillers
Flogging Molly
Peter Pan Speedrock
Municipal Waste
Exodus
Testament
Gorgoroth
En Powerwolf ook al spelen ze op Alcatraz en waren ze er vorig jaar ook. Momenteel t-shirt aan van Powerwolf en voor mij kunnen ze er niet genoeg staan.
Porcupine Tree zou ook leuk zijn maar dan moet ik me eens eerst serieus verdiepen in die muziek.
Van alle genoemde bands zijn Code Orange, The Distillers en Gorogoth de enige die ik nog nooit zag. Dus die vind ik het belangrijkst.
En PT ook nog nooit gezien dus die toch als 4de belangrijkste band.
Hellfest bands die ik nog graag zien op Graspop
Code Orange
Vended
Sum 41
The Distillers
Flogging Molly
Peter Pan Speedrock
Municipal Waste
Exodus
Testament
Gorgoroth
En Powerwolf ook al spelen ze op Alcatraz en waren ze er vorig jaar ook. Momenteel t-shirt aan van Powerwolf en voor mij kunnen ze er niet genoeg staan.
Porcupine Tree zou ook leuk zijn maar dan moet ik me eens eerst serieus verdiepen in die muziek.
Van alle genoemde bands zijn Code Orange, The Distillers en Gorogoth de enige die ik nog nooit zag. Dus die vind ik het belangrijkst.
En PT ook nog nooit gezien dus die toch als 4de belangrijkste band.
Hola Incubus nog vergeten. Ken daar een paar nummers van maar nog nooit gezien live. Zet die maar op plaats 5 ipv Powerwolf. Powerwolf op 6 en dan de rest
Buiten misschien de bovenkant die een kleine letdown is, is dit gewoon een heel brute line-up. Die undercard heeft letterlijk alles wat op tournee is. Waanzin.
At the Gates, Watain, Insomnium, Life of Agony, Cradle of Filth, Avatar, Kreator, Spiritbox, Evergrey, Disturbed, Draconian, Sick of it All, Ghost, Gojira, Epica.... zie genoeg semi-grote undercard favorieten die er niet staan.
Meestal is het omgekeerd, maar vind Graspop deze keer echt wel de betere affiche hebben.
Daarover trouwens: ik heb het niet gecheckt maar volgens mij bevat die zomer tour alleen maar open lucht data? Misschien dat ze dan met een festival productie op pad gaan die toch daar op gericht is.
Gezien het feit dat ze op Hellfest op zaterdag staan, ga ik er een beetje vanuit dat als Graspop ze heeft, ze op donderdag zullen staan. Het zijn toch een beetje oude mannen inmiddels, twee dagen op rij doen ze nagenoeg niet meer, op 1 uitzondering na afgelopen tour (Oberhausen -> Amsterdam). Maar als daar GnR op main moet staan, kom je toch een beetje in de knel, gezien de tijd die ze opslokken. Eigenlijk begin ik steeds meer te hopen dat GnR er niet staat dus... Maar in praktijd zal het dan wel op GnR wél en PT níet uitlopen
Ik heb net even naar 'today is the day' geluisterd.
Het is een perfecte weerspiegeling van dit forum: een bizarre kakafonie die af en toe pijn doet aan de oren en op andere momenten bijzonder harmonieus klinkt
At the Gates, Watain, Insomnium, Life of Agony, Cradle of Filth, Avatar, Kreator, Spiritbox, Evergrey, Disturbed, Draconian, Sick of it All, Ghost, Gojira, Epica.... zie genoeg semi-grote undercard favorieten die er niet staan.
Meestal is het omgekeerd, maar vind Graspop deze keer echt wel de betere affiche hebben.
Dat is wel waar. Deze poster maakt mij vooral hebberig voor die laatste Graspop aankondigingen, maar zeker als daar nog wat leuke namen van Hellfest bij zitten, zou ik de line up in zijn geheel niet snel willen ruilen denk ik. Tenzij Graspop inderdaad naast PT grijpt natuurlijk, dan wordt het toch lastig...